Automatisch

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alles uitschakelen: Zowel Quantis als versterker

ik heb de QUANTIS QE317  bestelt.
het werkt perfect, 
Via een sturing van de 5V die uit de USB aansluiting komt, schakel ik tegelijk de versterker in .
Daarvoor gebruik ik een SSR “https://www.otronic.nl/a-63072117/relais/solid-state-relais-5v-omron-g3mb-202p/ 
Dit werkt prima

 

Deze communitie werkt slecht , erg moeilijk om iets mee te delen of te vragen

7 Reacties 7
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Automatisch 

 

je zegt dat het goed werkt. Maar wat is nu de vraag? Of begrijp ik even iets niet? En ik weet niet wat het maximaal opgenomen vermogen is van je versterker, maar hou daar wel even rekening mee. 2 Ampère is niet veel en is ook nog eens berekend bij 240 Volt. Bij 230 Volt zit je daar dus nog eerder aan.  

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

PS: ze hebben het op de site zelf zelfs over 2 Ampère bij 250 Volt. Misschien red ie het makkelijk, maar toch. 

Automatisch
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Willen-A1, dank voor deze reactie, meedenken is prima, daar sta ik altijd voor open.

 

Volgens de documentatie is de powerconsumptie 142W, 

Ook heb ik de temperatuur van de SSR gevoelt, en deze wordt nauwelijks warm . na 1 uur .

Mijn beroep is elektronicus, en heb 42jaar op de research afdeling van een lab gewerkt.

De aansturing van de SSR gaat intern met een optocoupler, dus galvanisch gescheiden van het lichtnet

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Automatisch 

ik weet natuurlijk niet altijd wie er hier allemaal achter de knoppen zitten. Vaak zelfs helemaal niet. Maar goed als je een achtergrond hebt als die van jou zit het wel goed denk ik. Maar 142 Watt kan de SSR natuurlijk wel aan. Maar ik benoemde het, omdat ik ze nog weleens heb zien uitfakkelen, en geloof me, dat wil je niet. Zelfs wel gezien van kleine relais dat ze zover in vlammen opgingen dat de 2 spanningen bij elkaar kwamen. Maar je hebt het goed aangepakt. Geen schakelklik van het relais, maar ook niet in je apparaten via het lichtnet. Nu gaat het tegenwoordig doorgaans wel goed met veel apparatuur, maar er zijn nog steeds apparaten die erg vervelend kunnen doen bij inschakelend licht, een koelkast o.i.d. Laatst nog bij iemand geweest wiens subwoofer bijna een sprongetje opzij maakte als de koelkast zijn werk ging doen. 

Maar mooi geregeld zo. Zeker een waardevolle toevoeging op je apparatuur. In bepaalde gevallen kan het ook via trigger in- en uitgangen op de apparaten maar dat is lang niet altijd aanwezig. 

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

@Marije , is deze opmerking van jullie?

"Deze communitie werkt slecht , erg moeilijk om iets mee te delen of te vragen"

Ik ken dat nl. niet van eerder (het oude forum). Maar aan mijn eerste reactie zie je wel dat ik ook niet geheel wist wat ik ermee moest. Daar duidt het ook op denk ik... 


Automatisch
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Marije:  Die opmerking over "Community" kwam van mij.

De problemen begonnen met het inloggen:

Ik moest mijn Emailadres verifiëren,

Toen ik dit deed , kreeg ik een foutmelding, dat dit al bestond.

Ik mocht ook niet inloggen op "mijnziggo" 

Verder komen er kreten in voor zoals "badgets" Community"

Ik moest labels toevoegen, kreeg een keuzemenu waar ik geen touw aan vast kon knopen.

Het is goed dat ik met pensioen ben, dan heb ik alle tijd.

Gebruiksvriendelijk staat volgens mij niet in jullie woordenboek

hgr @Automatisch

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Automatisch ik zal @Marije even op je bericht wijzen. Als je het @ gebruikt met een naam erachter krijgt diegene daar ook bericht van en weet dus dat het voor hem/haar is bedoeld. 

Ik heb even een heel lange vakantie gehouden, maar plaatste eerder ook veel, en was dus ook gewend aan de oude site. Die is laatst vernieuwd, maar ik moet zeggen dat ik het nogal vind meevallen met de gebruiksvriendelijkheid. Het went snel. Maar ja, ook dat is natuurlijk subjectief. De een is de ander niet. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Willem-A1 , de opmerking in het rood is niet van ons. Die heeft de Topic Starter zelf toegevoegd 🙂

Jammer dat je zoveel moeite hebt ervaren bij het aanmaken van een account, @Automatisch . Gelukkig is het inmiddels wel gelukt met de registratie en kun je ook een topic aanmaken. Des te langer je op deze Community bent, des te makkelijker het wordt. Daar ben ik van overtuigd. Mocht je vragen hebben over het gebruik op onze Community, dan zitten onze Community leden voor je klaar om je hiermee te helpen. 

Uitgelicht topic