luchtg

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afstandsbediening Mediabox Next werkt niet

Iets wat het tot nu aan toe altijd deed, doet het vrij plotseling niet meer n.l. met één knop (de rode) van de afstandsbediening TV (Sony Model No. KD-43-XF8096) en Mediabox tegelijkertijd aan / uitzetten. Nu gaat alleen de Box aan / uit met de rode knop en moet je de TV aan / uitzetten met de knop TV. Weet iemand toevallig hiervoor een mogelijke oplossing ? BVD

14 Reacties 14
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hallo luchtg, heel vreemd dit, bij mij werkt het prima, box en tv zet ik aan en uit met de rode knop. De witte gebruik ik alleen als ik naar de radio luister om de tv uit te zetten. En wil ik weer tv kijken dan druk ik weer op de witte knop. Zijn de batterijen van de AB niet leeg of zwak, en zitten ze wel op de juiste manier in de AB. Heb laatst ook de batterijen van de AB vervangen omdat hij het niet naar behoren deed, daarna werkte alles weer prima. Ik zou dus eerst beginnen met de batterijen te vervangen.    

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Stamgast, dank voor je reactie / tip, echter het bleek niet de oplossing voor "mijn probleem".

Jammer.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

huisje, tandwiel, BEELD EN GELUID, Eén knop voor aan- en  uit zetten

 

C67322E3-70C9-4008-908D-94A4EE3C1BC8.jpeg

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de Tip, heb het geprobeerd maar bleek helaas niet de oplossing van "m'n probleem" te zijn

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @luchtg! Heel vreemd dat je ineens niet meer je tv en mediabox uit kunt zetten met dezelfde knop, terwijl dit eerst wel mogelijk was! Ik zie dat je al het een en ander hebt geprobeerd, dat is fijn! 🙂 Jammer dat dit niet de oplossingen bleken te zijn. 

Heb je de afstandsbediening al eens opnieuw gekoppeld aan je tv en mediabox en daarna de stap 'Één knop voor aan- en uitzetten' nog eens doorlopen?

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Maud, als U mij precies kunt vertellen hoe ik de afstandsbediening opnieuw kan/moet koppelen aan de Mediabox c.q. de TV, dan probeer ik dat  ook nog.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hier vind je een handig stappenplan! Dan gaat het vast en zeker lukken. Ook kun je de mediabox eens van de stroom halen en daarna nogmaals testen.

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alles gedaan,helpt niet! Gebruik rode knop om Mediabox aan/uit te zetten en vervolgens TV knop om TV aan/uit te zetten; het is niet anders !

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Nou zeg, wat apart dat het niet werkt 😞 Dan zouden we nog een nieuwe afstandsbediening kunnen proberen. Wil je dat ik die toestuur? Dan kun je je huisnummer nog invullen in je Community profiel. Dan maak ik het (gratis) in orde.

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Maud, dank voor jouw reactie / aanbod iets waar ik graag gebruik van maak; alleen "het probleem" is dat ik geen mogelijkheid zie om in mijn profiel het huisnummer (=37) toe te voegen. Zal wel iets over het hoofd zien of niet goed doen, waarvoor mijn excuses.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah gelukkig kan het zo ook 🙂 Ik heb de afstandsbediening toegestuurd en hopelijk lukt het daarmee wel weer! 

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Maud, dank voor de service van het snelle toesturen van een nieuwe AB; helaas was ook dit niet de oplossing van m'n "probleem". Na overleg met de leverancier van de TV is er nu besloten om, na de vakantieperiode, de geïnstalleerde software van de TV te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu heb ik nog één laatste vraag : wat doe ik met de toegestuurde AB; houden als reserve of terugsturen naar Ziggo? Misschien kun je me dat laten weten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@luchtg Wat jammer om te lezen dat het toch niet de oplossing was! Fijn dat de leverancier je verder kan helpen. 

 

De opgestuurde afstandsbediening mag je als reserve houden, deze verwachten we niet retour. 

luchtg
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lotte, dank voor jouw reactie en ik zal, als de leverancier snel met de oplossing komt, het dan laten weten. Fijne dag verder.

Uitgelicht topic