1
Vraag
2
Reacties
Kasparov

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Afstandbediening Mediabox next - Volgorde van inschakelen aanpassen

Kun je de volgorde van inschakeling van apparaten achter de decoder, reciever en samsung tv instellen. Dus de volgorde zoals genoemd.

Nu is dat : ziggo decoder Mediabox next, Samsung smart tv, en als laatste Yahama reciever.

 

Groet Kasparov

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dit lijkt me een tv issue. Die zou gewoon de interne speakers of externe apparatuur keuze moeten onthouden en niet zelf moeten kiezen.

 

Of je de keuze kunt instellen is ook afhankelijk van de tv.

Mijn tv zet volgens mij de receiver aan. Dat gebeurd ook als ik via CI+ kijk en de Next niet gebruik. De tv stuurt altijd het geluid via arc naar de receiver.

 

Ik denk daarom dat de instelling van de volgorde in de tv instellingen gezocht moet worden.

Bekijk in context

Uitgelicht
Kasparov
topicstarter
Level 4
  • 31Reacties
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo leden, mijn probleem is samen met Samsung opgelost, media next direct  aangesloten op tv en nieuwe hdmi kabel tussen mijn tv en Yahama reciever en klaar was Kasparov.

 

Groet en hartelijkdank voor jullie inzet.

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Nee, dat is niet in te stellen.

Wat gaat er mis?

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Bert  schreef:

Nee, dat is niet in te stellen.

Wat gaat er mis?


Als ik tv wil kijken dan schakelt de Samsung smart niet naar geluid via hdmi naar mijn Yahama reciever maar naar de tv luidsprekers. 

Als ik dat doe na eerst radio beluisterd via de Yahama en dan overschakelen naar tv gaat dat Welmoed en heb ik het geluid via mijn 5.1 speakers.

 

Ik ben hier al een tijd mee bezig met jullie met samsung en yamaha communitys.

Kennelijk een bijzonder probleem.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Alleen op te lossen met een 3rd party AB, bv de Logitech Harmony Ultimate One welke ik zelf naar alle tevredenheid gebruik.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dit lijkt me een tv issue. Die zou gewoon de interne speakers of externe apparatuur keuze moeten onthouden en niet zelf moeten kiezen.

 

Of je de keuze kunt instellen is ook afhankelijk van de tv.

Mijn tv zet volgens mij de receiver aan. Dat gebeurd ook als ik via CI+ kijk en de Next niet gebruik. De tv stuurt altijd het geluid via arc naar de receiver.

 

Ik denk daarom dat de instelling van de volgorde in de tv instellingen gezocht moet worden.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo leden, mijn probleem is samen met Samsung opgelost, media next direct  aangesloten op tv en nieuwe hdmi kabel tussen mijn tv en Yahama reciever en klaar was Kasparov.

 

Groet en hartelijkdank voor jullie inzet.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Bedankt voor de terugmelding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic