donderhond

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Afronden installatie mediabox duurt te lang

Na ontvangst van de nieuwe witte Smart modem heb ik geen bedrade internetverbinding meer tussen de tv en de modem. Wel via Wi-Fi. Ook doet de mediabox het niet meer sinds de nieuwe modem is geïnstalleerd. Ik heb deze al een tijdje niet meer gebruikt en wilde vandaag een opname maken van NPO 1.

De mediabox reageerde niet. Ik heb de fabrieks instellingen gereset en krijg nu de melding dat de installatie bezig is en dat ik na 30 minuten geen beeld de klantenservice moet benaderen.

Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Gevonden @donderhond ! Bedankt voor je snelle reactie, geduld en begrip! Bij deze heb ik een verzoek ingediend om de mediabox weer te activeren. Doorgaans gebeurt dit binnen 3 werkdagen; wordt vervolgd!

Bekijk in context

53 Reacties 53
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @donderhond ,

Welke type mediabox heb je?Zie je die nog wel in mijn ziggo staan?

En branden de lampjes op de ethernet poort als je een kabel erin stopt?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een UPC mediabox die wel in het schema staat.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat vermoedde ik eigenlijk al, ik herken dat beeld wel.

Die heeft geen internet verbinding van het modem nodig.Zit er wel een ethernet kabel in dan?

En kan je een foto maken van het AOP en de bekabeling?Die moet namelijk retourgeschikt zijn.

Voor 7,50 meer is trouwens een next of next mini mogelijk.

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De mediabox is niet met een ethernet kabel aangesloten. Foto's volgen nog. De Next mini ligt al klaar voor gebruik. Ik kijk digitale tv via de Quantis QE317. Wanneer ik een programma wil opnemen stop ik coax kabel van de Quantis in de Mediabox. Voor afspelen idem dito. Dit gaat nu niet meer sinds kort. NPO Plus kijk ik via de internet app. Eerst via bekabeld internet vanaf de tv.  Deze werkt nu opeens niet meer dus alleen via de Wifi. Heel vreemd allemaal voor deze leek.

.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan is deze box denk ik toch gedeactiveerd.Waarom sluit je de mini niet aan?Of wil je die liever niet?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Volgens Ziggo mag je Mediabox of naar de milieustraat brengen of blijven gebruiken. Dit staat ook in de brief bij de levering van de mini. Ik wil beide gebruiken want met de mini kun je geen programma's opnemen.

Vanmiddag komt de monteur voor o.a. dit probleem. Dan weten we meer.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Apart dat dat er staat.Maar ik hoop dat de monteur het kan oplossen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @donderhond

Is het uiteindelijk nog gelukt, heeft de monteur je kunnen helpen?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De monteur krijgt de mediabox ook niet meer aan de praat. Ondanks toezegging van Ziggo en een schrijven

dat je de mediabox kunt blijven gebruiken naast de Next Mini, is hij nu gedeactiveerd. Kan ik dus mijn oude opnames niet meer bekijken. Heel fijn, bedankt mensen van de Ziggo. De harde schijf eruit slopen en aansluiten op de pc is ook geen optie. Goede voorlichting en misleiding. Bah.

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De monteur was een bijzondere sympathieke vakman trouwens. Die kreeg een dikke tien van ons. Hij raadde mij aan om de tv en de modem weer op fabrieksinstellingen herstellen te zetten. Daarna was de klacht verholpen en heb ik nu weer bedraad internet van de tv. Hulde!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een afdeling in India kan boxen wel activeren.
Misschien kan @Rikst daar een verzoek voor je indienen.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

al is de mediabox niet meer actief in het systeem. dan nog kun je de opgenomen serie wel bekijken. Ik heb hier een oude mediabox en die speelt nog netjes de series af die mijn vrouw wil zien. Zijn niet meer actief aangesloten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@puppieheb jij dan een oud-ziggo mediabox?Bij UPC boxen is dat niet mogelijk volgens mij namelijk.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Aha...dat kan kloppen wij zijn oud home gebruiker.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@donderhond fijn dat je zo te spreken was over de monteur. 

Het zit namelijk zo: je had de mediabox ''pace'' in je hoofdabonnement zitten. Niet als extra mediabox. Als dan een nieuw pakket wordt geactiveerd, zal de huidige mediabox automatisch worden afgesloten.

In dit geval is deze niet meer als extra mediabox te activeren, helaas. In de combinatie met je huidige pakket kan je kiezen uit deze varianten. Kan je daar iets mee?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jacob, dat lijkt me raar.

@donderhondgaf aan dat in de mail stond dat de huidige mediabox nog gebruikt kon blijven worden, dan moeten jullie niet de klant op kosten gaan jagen natuurlijk.

Kan je niet een extra mediabox toevoegen voor @donderhond (kosten per maand 4 euro) en daar dan de kosten van vergoeden:

Visser__0-1666688415285.png

Jullie hebben immers nog voorraad van de Pace boxen, en dan kan je die laten versturen, en als die toegevoegd is aan het abonnement de Cisco van @donderhond activeren(beide boxen werken via hetzelfde platform, zou dus moeten werken denk ik).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Verwijderd account ik snap het punt, maar de e-mail omschrijft het nét even anders. Er wordt aangegeven dat de klant de mediabox kan houden (als in: deze hoeft niet naar ons retour, in sommigen gevallen moet dit wel) maar er staat niet dat deze blijft werken. Er staat juist dat deze ''uw huidige mediabox vervangt.''

Zodoende, neem me niet kwalijk. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jacob, Ah op die manier.Ik begrijp het.


@Jacob  schreef:


Zodoende, neem me niet kwalijk.


Maakt niet uit hoor😁

 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Jacob, bedankt voor de reactie. Het blijft vreemd dat Ziggo meldt dat je de oude mediabox mag houden (als in dat je hem gedeactiveerd en onbruikbaar kunt bewaren in een stoffig hoekje op zolder). Als Ziggo duidelijker vermeld dat hij waardeloos wordt bij verzending van de Next Mini, had ik er nooit aan begonnen. Nu ben ik weer waardevolle opnames kwijt, net zoals de vorige twee keer dat de mediabox het begaf en ik een nieuwe kreeg. Iemand in deze draad doet de suggestie dat hij in India weer geactiveerd zou kunnen worden (?). Bij die persoon krijg ik echter geen reactie. Misschien toch maar naar de KPN.

Uitgelicht topic