1
Vraag
2
Reacties
Bemmelbende

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten Mediabox Next aan TV en soundbar

Mijn tv opstelling is nu:

Muurkabel - Mediabox next - tv - soundbar.

 

Nu er geen analoge radiozenders meer doorgegeven worden wil ik graag digitale radio luisteren via de Mediabox. 
Nu kan dat met deze opstelling alleen als ik mijn tv aan laat staan om het geluid via mijn soundbar te laten lopen. Om een zender te kiezen moet ik de tv blijven gebruiken, maar daarna wil ik de tv graag op stand-by zetten.

Ik kan niet goed vinden hoe ik dat moet doen. Ik heb met HDMI kabels zitten klooien tussen de 3 apparaten en krijg bij andere opstellingen geen connectie meer naar tv of geen geluid naar de soundbar.

Ik ben helaas een leek op dit gebied. Kan wel volgens een handleiding uitvoeren, maar verdwaal in technische termen en als iets niet volgens “het boekje” lukt.

Heeft iemand een idee?

Alvast mijn hartelijke dank!

 

Gegevens apparatuur:

Ziggo Mediabox Next

Samsung tv model UE55JS8000L

Samsung soundbar model HW-Q950T/XN

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Gebruik een optische kabel tussen next en soundbar.

Steefb_0-1632306987178.png

https://www.google.nl/search?q=optische+kabel

 

 

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Bemmelbende

 

De optische kabel vervangt de HDMI kabel voor het doorsturen van het geluid 🙂 Je blijft alleen de HDMI kabel behouden tussen je Ziggo Mediabox en TV.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Gebruik een optische kabel tussen next en soundbar.

Steefb_0-1632306987178.png

https://www.google.nl/search?q=optische+kabel

 

 

Bemmelbende
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor het antwoord Steef,