Vraag
Reacties
Jabbarhassan
Level 3

AOP ontbreekt, is dit de groene kabel van Ziggo?

Ik vraag mij af of dit groene kabel van ziggo is, zo ja wat moet ik ermee om uiteindelijk internet mee te krijgen (na een contract afsluiting natuurlijk :p)

ook zie ik waarschijnlijk coax kabels (zie tweede foto) zou iemand weten voor wat dit zou zijn, ik woon in een flatje.

IMG_5485.jpeg

IMG_5484.jpeg

0 Kudos
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Template
Level 17

Ervanaf blijven en als er een contract komt melden van te voren dat ie kabel los is. 

Gelijk een monteur erbij vragen bij contract aanvaarden 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De eerste foto laat v.l.n.r. het ISRA-punt van KPN, de CAI-contactdoos (buiten gebruik) en een tweevoudige 230 V-contactdoos zien.

De groene kabel op de tweede foto is de huisaansluitkabel van Ziggo, een monteursafspraak is noodzakelijk om hierop een AOP (btv 01-SET) te installeren. Je kunt deze aanvragen via de chat na afsluiting van het abonnement. Het modem kan vervolgens op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. Vrijwel zeker moet de huisaansluitkabel ook opnieuw aangesloten worden in de EV/straatkast, dit wordt uiteraard ook door de monteur geregeld.

Steefb
Level 20

Dat is de Ziggo kabel, bij afsluiten contract komt een ziggo monteur gratis een aop plaatsen.

Je moet wel zelf aangeven dat een installatie monteur nodig is.

Garihd
Level 17

1000006410.jpg

 de coax aansluiting op deze foto is dat dezelfde ruimte?

Voor zowel de coax als de andere gaat op afblijven en laten zitten. Als je Ziggo klant wordt inderdaad de installatie monteur inschakelen.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Is het groene kabel niet van ziggo? Bedankt voor je reacties trouwens

0 Kudos
HaJee83
Level 11

Ja, die groene kabel is ook van Ziggo.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Alleen de groene kabel is van Ziggo, de witte kabels zijn nog van de CAI.

CreativeS
Level 14

Ook? Er is maar één kabel van Ziggo. De groene bij het kozijn op foto twee.

Alles achter het - afwezige - AOP is natuurlijk van de klant, dus ook de witte verlengingskabel in de - waarschijnlijk - coax-contactdoos.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Wat is de CAI precies? Ik zocht het op maar kon er niet echt wijzer van worden

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

CAI = centrale antenne-inrichting.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Heb ik dat nog nodig?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De CAI bestaat niet meer en is vervangen door Ziggo.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Dan weet ik genoeg ! Bedankt ❤️

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat stopcontact zonder afscherming of niks zou niet zo mogen en is nog gevaarlijk ook

Garihd
Level 17

Die ene waar ik Ziggo bij schreef kan ooit doorgelust zijn vanaf de groene kabel op de andere foto 

Vandaar de vraag of het dezelfde ruimte is.

Het kan inderdaad ouder zijn dat is onduidelijk.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Dat zou idd kunnen. De draden bevinden zich in dezelfde kamer ( ongeveer 20 cm van elkaar vandaag). 

0 Kudos
Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Klopt helemaal. Er woont momenteel niemand in het pand. Komende weken wordt alle elektra en leidingen vernieuwd. Bedankt voor je tip💪🏼

Garihd
Level 17

@Jabbarhassan  schreef:

Dat zou idd kunnen. De draden bevinden zich in dezelfde kamer ( ongeveer 20 cm van elkaar vandaag). 

Dan zal het toch ouder zijn uit het CAI tijdperk, dan nog een vervolg vraag hing die groene kabel bij het kozijn al zo los.

Jabbarhassan
Level 3
Topicstarter

Jaa, zo heb ik het aangetroffen. Heb er zelf niks aan gedaan.