Ik vraag mij af of dit groene kabel van ziggo is, zo ja wat moet ik ermee om uiteindelijk internet mee te krijgen (na een contract afsluiting natuurlijk :p)
ook zie ik waarschijnlijk coax kabels (zie tweede foto) zou iemand weten voor wat dit zou zijn, ik woon in een flatje.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ervanaf blijven en als er een contract komt melden van te voren dat ie kabel los is.
Gelijk een monteur erbij vragen bij contract aanvaarden
De eerste foto laat v.l.n.r. het ISRA-punt van KPN, de CAI-contactdoos (buiten gebruik) en een tweevoudige 230 V-contactdoos zien.
De groene kabel op de tweede foto is de huisaansluitkabel van Ziggo, een monteursafspraak is noodzakelijk om hierop een AOP (btv 01-SET) te installeren. Je kunt deze aanvragen via de chat na afsluiting van het abonnement. Het modem kan vervolgens op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. Vrijwel zeker moet de huisaansluitkabel ook opnieuw aangesloten worden in de EV/straatkast, dit wordt uiteraard ook door de monteur geregeld.
Dat is de Ziggo kabel, bij afsluiten contract komt een ziggo monteur gratis een aop plaatsen.
Je moet wel zelf aangeven dat een installatie monteur nodig is.
de coax aansluiting op deze foto is dat dezelfde ruimte?
Voor zowel de coax als de andere gaat op afblijven en laten zitten. Als je Ziggo klant wordt inderdaad de installatie monteur inschakelen.
Is het groene kabel niet van ziggo? Bedankt voor je reacties trouwens
Ja, die groene kabel is ook van Ziggo.
Alleen de groene kabel is van Ziggo, de witte kabels zijn nog van de CAI.
Ook? Er is maar één kabel van Ziggo. De groene bij het kozijn op foto twee.
Alles achter het - afwezige - AOP is natuurlijk van de klant, dus ook de witte verlengingskabel in de - waarschijnlijk - coax-contactdoos.
Wat is de CAI precies? Ik zocht het op maar kon er niet echt wijzer van worden
CAI = centrale antenne-inrichting.
Heb ik dat nog nodig?
De CAI bestaat niet meer en is vervangen door Ziggo.
Dan weet ik genoeg ! Bedankt ❤️
dat stopcontact zonder afscherming of niks zou niet zo mogen en is nog gevaarlijk ook
Die ene waar ik Ziggo bij schreef kan ooit doorgelust zijn vanaf de groene kabel op de andere foto
Vandaar de vraag of het dezelfde ruimte is.
Het kan inderdaad ouder zijn dat is onduidelijk.
Dat zou idd kunnen. De draden bevinden zich in dezelfde kamer ( ongeveer 20 cm van elkaar vandaag).
Klopt helemaal. Er woont momenteel niemand in het pand. Komende weken wordt alle elektra en leidingen vernieuwd. Bedankt voor je tip💪🏼
@Jabbarhassan schreef:Dat zou idd kunnen. De draden bevinden zich in dezelfde kamer ( ongeveer 20 cm van elkaar vandaag).
Dan zal het toch ouder zijn uit het CAI tijdperk, dan nog een vervolg vraag hing die groene kabel bij het kozijn al zo los.
Jaa, zo heb ik het aangetroffen. Heb er zelf niks aan gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.