***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***
Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.
Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.
Mogelijke storingen:
* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.
Hoe deze storingen weer kwijt te raken:
* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.
* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Rotil66 wrote:
Hoi Robbo,
Misschien dat jij een vraag kunt beantwoorden die hier een beetje aan gerelateerd is.
Ik heb mijn Mediabox XL gelinkt in mijn netwerk waar ook een Synology NAS in zit. Het lukt om deze onder 'mijn apparaten' deze zichtbaar te maken en als ik maar lang genoeg doorklik, kan ik de lijst met films zien en afspelen. Dit is nogal omslachtig. Nu zit er onder 'mijn Media' in het menu direct een optie 'Mijn Films'. Helaas is hier in niets te zien en wordt er aangegeven dat ik bij instellingen mijn locaties kan 'scannen'. (Dit wordt ook gevraagd tijdens het verbinden met het initiële netwerk)
Ik kan wel aangeven on de 'Bibliotheek opnieuw in te lezen' maar dat doet niets.
Kun jij zeggen of dit kan werken en of er een bepaalde service moet draaien op mijn NAS om de 'film Bibliotheek' zichtbaar/beschikbaar te maken ???
Alvast bedankt
Be rt wrote:
Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.
Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.
Mogelijke storingen:
* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
Hoe deze storingen weer kwijt te raken:
* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.
* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Ziggo is op de hoogte van deze storing en is op zoek naar een oplossing.
Be rt wrote:
Lassy
Dit is de Ziggo Community en hier wordt dit probleem al meer dan 2 jaar besproken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.