Ares77

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Grijze balk ipv zwarte balk in Ziggo Go via de browser - Macbook

Sinds een aantal maanden verschijnen tijdens het afspelen van Ziggo Go video grijze balken boven en onder de video.

De balken hebben de webkleurwaarde #121212, terwijl het zwart zou moeten zijn: #000000. In de schermafbeelding is het duidelijk te zien. Ik kijk Ziggo Go vanaf m’n Macbook en dan zit er tussen de zwarte bezel van het scherm en de video deze grijze balken.

Zowel in Chrome als in Firefox zijn de balken grijs, en ik gebruik de laatste versies van zowel Mac Os als de browsers.

15 Reacties 15
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Jij hebt een behoorlijk scherp oog voor detail @Ares77! Ik moest stiekem wel even 2 keer kijken. Ik begrijp uit je bericht dat de balken eerder wel helemaal zwart waren (webkleurwaarde #000000). Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je dit via andere streamingsdiensten ook ervaart. Denk hierbij aan Netflix, Videoland, Youtube etc. En of dit iets is waar meerdere users tegenaan lopen. We horen het graag! 

Ares77
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Cecillia, andere streamingdiensten doen het wel goed. Ik ervaar het kleurverschil alleen bij ZiggoGO op mijn Macbook. 

Ik heb nu even uitgebreid onder de motorkap gekeken (via de ontwikkelaartools in Chrome) en ik zie dat het probleem zit in de .player-container class. Deze heeft een background-color van #121313. Als ik deze wijzig naar #000000 dan is mijn video weer zwart.

Kunnen jullie dit in de stylesheet wijzigen? Het gaat om:

https://www.ziggogo.tv/etc/designs/orion/theme/ziggo/css/all.css?v=4

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Er zit geen fout in de player. Er is door de makers van Ziggo Go voor gekozen om één kleurschakering onder zwart te gaan zitten. Ik verplaats je topic naar tips/suggesties. Op die manier hebben meer users ook de mogelijkheid om aan ons te laten weten of zij dit als vervelend ervaren. 

Ares77
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok, vreemde keuze. Want bij puur zwart gaat het nu over naar een donkergrijze balk en dan naar het zwart van de bezels van m’n scherm.

Ik heb een screenshot meegestuurd waarin je puur zwart en de ‘gekozen kleurschakering’ ziet. Heb het scherm wat versmald zodat duidelijker het verschil te zien is.

Hoop echt dat jullie dit aanpassen, want het ziet er gewoon niet uit. Misschien dat het verschil op sommige schermen niet goed opvalt, maar op beetje goed computerscherm met een flink aantal nits vind ik dit erg storend.

Ares77
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

In de ZiggoGo app op de iPad en iPhone hebben de ontwikkelaars overigens wel gekozen voor puur zwart... Lekker consequent.

Aangezien ik er weinig fiducie in heb dat het zal worden aangepast, naar aanleiding van je antwoord, heb ik zojuist mijn abonnement opgezegd. Enerzijds jammer want ik vind het fijn om legaal naar HBO te kunnen kijken. Anderzijds gaat het om de kijkervaring en die is nu verre van optimaal. Naast de grijze balken wordt de content ook nog steeds in 720p uitgezonden in Chrome op de mac en kan de ondertiteling niet worden uitgeschakeld. Mochten jullie dit in de toekomst verbeteren dan keer ik graag terug.

robhof

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. En de grijze balken zijn echt grijs hoor, niet een tint minder zwart. Zie screenhot. 

 

tomsch86

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Ziggo, Sinds een aantal dagen zijn de schermranden grijs in portretmodus in de Ziggo GO app. Dit is zeer afleidend/storend tijdens het kijken op mijn Samsung note 8. Eerst kon ik mijn hele scherm vullen maar die optie is er ineens niet meer, waarom eigenlijk? Kunnen jullie deze randen zwart maken ipv grijs? Ik kan geen screenshot maken vanwege privacybeleid. Groeten Tom

tomsch86

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo Community graag eenn reactie op mijn eerder gestelde vraag. Groeten Tom

tomsch86

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo Community graag een reactie op mijn eerder gestelde vraag. Groeten Tom

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Tom, ik heb je opmerking kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars van Ziggo GO. Het heeft op dit moment geen prioriteit, maar ze zijn op de hoogte.

Sinergie

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Mark Ziggo wrote:

Hi Tom, ik heb je opmerking kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars van Ziggo GO. Het heeft op dit moment geen prioriteit, maar ze zijn op de hoogte.

Geen prioriteit? Dit verdient wel degelijk prioriteit, wie verzint het nou om de achtergrond grijs te maken?! Je wilt die schermranden juist niet zien. Het is een eenvoudige aanpassing die nooit naar grijs gezet had mogen worden. Graag zsm terugzetten naar zwart!

P.S. Inzoomen op schermen met een 20:9 verhouding oid werkt ook niet correct. Ondertiteling valt buiten beeld, doordat het inzoomen niet gecentreerd gebeurd.

tomsch86

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo Community Ik vind ook dat dit prioriteit heeft! Ik snap gewoon niet dat iets dat goed is ineens wordt aangepast en dan wordt verslechterd. Ik neem aan dat jullie eerst testen voordat iets in productie gaat? Ik gebruik de app vaak en nu irriteer ik mij kapot aan die irritante grijze balken. Inzoomen naar volledig scherm werkt ook niet goed meer want aan 1 kant van mijn scherm dan een dunnere grijze balk zichtbaar. Graag dit weer z.s.m. wijzigen want die bederft de kijk beleving via de app in leidt ontzettend af bij het kijken.

Zilvermuis

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robhof wrote:

Ik heb precies hetzelfde probleem. En de grijze balken zijn echt grijs hoor, niet een tint minder zwart. Zie screenhot. 

 

@Ziggo Community dit is zeer storend. Heb dit ook op telefoon. Hier heb je geen oog voor detail voor nodig. Graag zwart maken. Zit er ook over te denken maar op te zeggen. Wie verzint het om dat grijs te maken.

Sinergie

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dit probleem is op mijn Samsung tablet nog steeds niet opgelost. Bij jou wel @robhof ? Zijn er meer mensen die nog steeds grijze balken (boven en onder het scherm) ervaren bij Ziggo GO?

TTG

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al in december 2019 aangekaart en nog niet opgelost. Wat is de functie van die grijze balken behalve dat het enorm afleidt?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic