De nieuwe Ziggo SmartWifi app helpt onze klanten. De app loodst je handig door het installatieproces van het internetmodem, mediabox, wifi-booster en wifispots. Ook geeft de app controle over het thuisnetwerk, optimaliseert hij de wifi-verbinding en zet hij makkelijk een gastnetwerk op voor vrienden en familie. Kortom de nieuwe app verbetert de ervaring.
Welke Ziggo producten worden in de app ondersteund?
Dit zijn momenteel de producten die ondersteund worden in de SmartWifi app:
Internet
Televisie
Inloggen doe je met je Mijn Ziggo gegevens. Heb je nog nog géén Mijn-Ziggo-account of ben je het wachtwoord kwijt? Klik dan hier.
De SmartWifi boosters van TP-Link Deco bedien je met de TP Link Deco app. Dit komt omdat deze boosters speciaal op de app zijn afgestemd.
Klik hier voor meer informatie over onze Wifiboosters.
Wat is een gastnetwerk en hoe maak ik het aan?
Met een Connectbox van Ziggo kun je een wifi-gastnetwerk aanmaken. Dat is een apart wifi-netwerk met een eigen netwerknaam (SSID). Het is gescheiden van je eigen wifi-verkeer en speciaal voor bijvoorbeeld je vrienden, klanten, familie, noem het maar op.
Zo stel je een wifi-gastnetwerk in:
Hoe pas ik mijn netwerknaam en wachtwoord aan?
Het aanpassen van je wifinetwerknaam of wachtwoord gaat gemakkelijk via de SmartWifi app:
Wat kan ik met een Thuisscan?
Doe in elke ruimte van je huis een thuisscan om de signaalsterkte te testen. De scan geeft aan of jouw signaalsterkte voldoende is. Dat doen we niet met uitgebreide statistieken maar wel met een indicatie. Heb je een geweldig ontvangst, dan spreekt dat voor zich.
Tóch de behoefte aan een exacte downloadsnelheid? Dan adviseren we je de Ziggo Wifi Assistant app te gebruiken. Download deze via de Apple of Google store.
Welke Wifiboosters worden herkend in de app?
Ziggo heeft meerdere soorten extra wifi-punten. Een Wifibooster via een internetkabel (access point) en een Wifibooster via het stopcontact (powerline-adapter). We hebben ook een uitbreidingsset van de Wifibooster via het stopcontact. Je kunt de boosters allemaal beheren met de SmartWifi app. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld de netwerknamen kunt aanpassen en de locatie van de booster.
Klik hier voor meer informatie over onze Wifiboosters.
Let op: heb jij de Smart Wifiboosters geïnstalleerd? Deze zijn niet te bedienen via de SmartWifi app. Gebruik hiervoor de TP Link Deco app.
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.