Marianne
Community Developer
Community Developer

Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem

Dit topic wordt niet meer bijgewerkt. Lees hier alles over de nieuwste firmware updates. 
Lees meer

Ons zwarte SmartWifi modem is de opvolger van het SmartWifi modem Giga. Dit modem krijg je als nieuwe klant die een Internet Max of Internet Giga abonnement afsluit.

SmartWifi modem.png

Testpanel bedankt! 

Mede dankzij onze enthousiaste testers is dit modem werkelijkheid geworden. Daarom willen we bij deze ons Testpanel bedanken voor hun deelname, kritische noten en goede feedback. Lijkt het jou ook interessant om onze nieuwste producten en diensten te testen? Lees meer over het Community Testpanel

(opent op nieuwe pagina)

Wat is nieuw op het zwarte SmartWifi modem? 

• De kleur: het modem is zwart.
  • Milieuvriendelijke materialen: Het is gemaakt van gerecycled plastic en heeft dus ook minder impact op het milieu.
  • De snelheid: dit nieuwe modem kan hogere snelheden aan en heeft één keer een 2.5Gb en drie keer een 1Gb ethernetpoort. Hiermee is het modem klaar voor de toekomst.
  • Wifi 6 (802.11ax): met deze techniek kunnen meer apparaten gelijktijdig verbonden worden met internet en wordt de beschikbare bandbreedte beter gevuld. Maak je gebruik van de SmartWifi Pods, dan worden deze nog met Wifi 5 verbonden. 
  • Wifi kaartje: Het wifi kaartje zit achterop het modem en is daarmee beter zichtbaar dan bij de oudere SmartWifi modems. Met de QR code kom je makkelijk bij je gegevens en instellingen.  

Alle specificaties op een rij

• Gelijktijdig wifi op de 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentieband
  • Tot 4 apparaten bedraad aansluiten
  • Aan-/uitknop boven de aansluiting van de voeding
  • WPS-ondersteuning
  • Geen standby-knop
  • Geen USB-aansluitingen
  • DOCSIS 3.1 modem
  • 1x 2.5Gb en 3x 1Gb ethernet-aansluitingen
  • 802.11ax Wave 2 Wifi 6-standaard
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen

Stel je modem in met SmartWifi web

SmartWifi web is een verlengde van de huidige SmartWifi app. Via je browser pas je makkelijk je modem-instellingen aan en beheer je je netwerk. Je hebt toegang tot een aantal geavanceerde instellingen, zoals DHCP, poort forwarding en het instellen van MAC-filtering.  
Lees meer over SmartWifi Web 

(opent op nieuwe pagina)

Veelgestelde vragen

Kan ik dit modem ook krijgen als vaste klant? 

Dit modem wordt geleverd aan nieuwe klanten die een Internet Max of Internet Giga abonnement afsluiten. Dit modem is nog niet beschikbaar voor andere klanten. 

Hoe kan ik dit modem installeren?

Bekijk hier de handleiding: SmartWifi modem installeren  (PDF:interface_download:). Kom je er niet uit, dan kan je je vraag altijd voorleggen aan de Community door een eigen topic te openen. 

Hoe weet ik dat mijn hoofdaansluiting geschikt is voor dit modem? 

Omdat dit modem het beste op DOCSIS 3.1 werkt, heb je de juiste hoofdaansluiting nodig. Anders is de ontvangst en snelheid van je internetsignaal niet optimaal. Volg dit installatieplan om te controleren of je de juiste hoofdaansluiting hebt. Heb je niet de juiste hoofdaansluiting, neem dan contact op met onze klantenservice voor een nieuwe hoofdaansluiting. 

Ik heb problemen met mijn internet. Hoe kan deze oplossen? 

Dit kan meerdere redenen hebben. Volg het stappenplan om er achter te komen wat er aan de hand is. Kom je er niet uit, stel dan je vraag op de Community door je eigen topic te openen. 

Ga naar Wifi- en internetproblemen oplossen

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
108 Reacties
Meldingen
Aan Uit