Gerard.heeres

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

foutieve factuur smart wifi pods vanuit de test

Beste, volgende zaken zijn gebeurt en daar heb ik vragen over;

  • Sinds april mei de beschikking  als tester over een set van 2 smart Wifi pods.
  • Test liep tot 27 augustus, per mail werd door Ziggo (community) aangegeven dat we als tester de pods kosteloos mochten blijven gebruiken.
  • De afgelopen periode diverse keren een monteur over de vloer gehad i.v.m. een wegvallende internetverbinding.
  • Uiteindelijk is het modem vervangen.
  • Als gevolg van het vervangen van het modem werkten de smart wifi pods ook niet meer, deze moesten door Ziggo software matig losgekoppeld worden van het oude modem waarna ze opnieuw software matig gekoppeld konden worden.

 

Wat schets mijn verbazing dat op de factuur van september 1 van de set van 2 smart wifi pods vanuit de test in rekening wordt gebracht.

Vraag is hoe kan dit opgelost worden, dit is niet conform de toezegging van kosteloos gebruik ?

Ik deze vraag is ook via de chat bij de helpdesk neergelegd maar krijg daar (nog) geen antwoord met een oplossing.

 Gr. Gerard

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Dat kan ik mij heel goed voorstellen @Gerard.heeres, hier zit je niet op te wachten 😞 We gaan je via deze weg helpen zodat het voor eens en altijd is opgelost. Ik heb de pod die eindigt op A2D verwijderd uit je abonnement en opnieuw een taak aangemaakt om de kosten die in rekening zijn gebracht voor ...479 te vergoeden. Binnen 3 dagen wordt deze taak opgepakt, we houden het nauwlettend voor je in de gaten zodat het niet opnieuw verkeerd begrepen wordt. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je zorgt dat postcode en huisnummer in je community-profiel staan, dan kan men de juiste gegevens raadplegen en je verder helpen.

Ik heb je vraag voorgelegd aan het moderatie-team.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Gerard.heeres! Natuurlijk niet de bedoeling dat je moet gaan betalen voor een product dat kosteloos in bruikleen is toegezegd. Ik zie inderdaad terug dat er contact is geweest met onze klantenservice, zij hebben het een en ander voor je uitgezet maar vooralsnog is het nog niet geregeld begrijp ik. 

Ik heb nu zelf een verzoek ingediend bij onze facturatieafdeling met het verzoek de pod weer als bruikleen te factureren en de onterecht gefactureerde kosten te vergoeden. Dit is binnen 3 werkdagen verwerkt, waarna het op de eerst volgende factuur inzichteijk is. Daarmee moet het goedkomen! 

Gerard.heeres
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste, volgende zaken zijn gebeurt en daar heb ik vragen over;

  • Sinds april mei de beschikking  als tester over een set van 2 smart Wifi pods.
  • Test liep tot 27 augustus, per mail werd door Ziggo (community) aangegeven dat we als tester de pods kosteloos mochten blijven gebruiken.
  • De afgelopen periode diverse keren een monteur over de vloer gehad i.v.m. een wegvallende internetverbinding.
  • Uiteindelijk is het modem vervangen.
  • Als gevolg van het vervangen van het modem werkten de smart wifi pods ook niet meer, deze moesten door Ziggo software matig losgekoppeld worden van het oude modem waarna ze opnieuw software matig gekoppeld konden worden.

 

Wat schets mijn verbazing dat op de factuur van september 1 van de set van 2 smart wifi pods vanuit de test in rekening wordt gebracht.

Vraag is hoe kan dit opgelost worden, dit is niet conform de toezegging van kosteloos gebruik ?

Ik deze vraag is ook via de chat bij de helpdesk neergelegd maar krijg daar (nog) geen antwoord met een oplossing.

 Gr. Gerard

 

#Ziggo Monica gaf als moderator eind september aan dat;

 

Hey @Gerard.heeres! Natuurlijk niet de bedoeling dat je moet gaan betalen voor een product dat kosteloos in bruikleen is toegezegd. Ik zie inderdaad terug dat er contact is geweest met onze klantenservice, zij hebben het een en ander voor je uitgezet maar vooralsnog is het nog niet geregeld begrijp ik. 

Ik heb nu zelf een verzoek ingediend bij onze facturatieafdeling met het verzoek de pod weer als bruikleen te factureren en de onterecht gefactureerde kosten te vergoeden. Dit is binnen 3 werkdagen verwerkt, waarna het op de eerst volgende factuur inzichtelijk is. Daarmee moet het goedkomen! 

een maand geleden

 

 

NU een maand verder worden de in bruikleen gegeven ( voormalige test ) PODS wederom in rekening gebracht.

En is er van een correctie geen sprake;

 

Op factuur is volgende terug te vinden;

Extra apparatuur

Van serienummer XAAK10231A2D 1 okt-31 okt SmartWifi pod 1,25

Van serienummer XAAK02510497 2 okt-31 okt  SmartWifi pod 1,21

                                                                                                   Totaal 2,46

Zou het bijzonder op prijs stellen hier een reactie op te krijgen met een daadwerkelijke oplossing.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Topics samengevoegd om het overzicht te bewaren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Gerard,

 

Ik zie in onze administratie 3 WifiPods op jouw klantnummer geregistreerd staan, maar je hebt er maar 2 als ik je verhaal goed begrijp. Welke moet eruit?

 

Serienummer:

...A2D

...479

...27D

 

Dan nog de correctie van de facturering en de gemaakte kosten, mijn collega heeft daar een verzoek voor ingediend maar die werd niet goed begrepen waardoor ze er alsnog WifiPods te huur van hebben gemaakt (ipv in bruikleen)... Geen zorgen, dat kunnen we laten fiksen en die toezegging heb je bij dezen zwart op wit.

De onterechte kosten krijg je ook terug, maar dat is even in afwachting van de datum waarop de correctie afgehandeld wordt. Pas dan kunnen we berekenen hoeveel je uiteindelijk te veel hebt betaald en hoeveel je dus terugkrijgt.

 

Als je ons laat weten welke WifiPods je nog hebt (of welke niet) kunnen we aan de slag om dit te regelen!

Gerard.heeres
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de reactie,

Er is veel fout gegaan, 

ten eerste bij de initiële storing

Ten tweede bij het niet kunnen loskoppelen van de pods

En nu ten derde met het in rekening brengen van de pods 

U wilt niet weten hoeveel tijd ik nu besteed heb om iets wat simpel kan zijn correct geregeld te krijgen.

Ben daar dan ook bijzonder ontstemd over.

over de pods;

...A2D is een losse pod die ik zonder voor aankondiging  opgestuurd heb gekregen en niet gekoppeld is.

Hiervan heb ik eerder van ziggo helpdesk te horen gekregen dat ik nog te horen zou krijgen wat hiermee te doen. 

...479 is nr 1 van de set van 2 pods welke ik in bruikleen heb gekregen bij de start van de test en is in gebruik.

...27D is nr 2 van de set van 2 pods welke ik in bruikleen heb gekregen bij de start van de test en is in gebruik.

met vr. groet Gerard.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Dat kan ik mij heel goed voorstellen @Gerard.heeres, hier zit je niet op te wachten 😞 We gaan je via deze weg helpen zodat het voor eens en altijd is opgelost. Ik heb de pod die eindigt op A2D verwijderd uit je abonnement en opnieuw een taak aangemaakt om de kosten die in rekening zijn gebracht voor ...479 te vergoeden. Binnen 3 dagen wordt deze taak opgepakt, we houden het nauwlettend voor je in de gaten zodat het niet opnieuw verkeerd begrepen wordt. 

Gerard.heeres
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste,

Ter info de pod die eindigt op A2D is retour gestuurd op aangeven van een Ziggo sms bericht, en net kreeg ik een Ziggo sms met het bericht dat er een verrekening gaat plaats vinden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Thanks voor de heads up @Gerard.heeres. Ik zie inderdaad dat het al is opgepakt, super fijn 🙂 Het pakket staat weer helemaal juist staat aan deze kant dus dat is opgelost.

Super sorry voor het ongemak wat je hiervan hebt gehad! Omdat het allemaal zo'n gedoe is geweest en het je vooral zoveel tijd heeft gekost, wil ik je 1 maand een gratis zenderpakket aanbieden. Je kunt kiezen uit een maand gratis Film1 of een maand gratis Movies & Series XL. Ik hoor heel graag van je of je dit leuk vind en zo ja, welk zenderpakket ik actief mag zetten voor je. 

Gerard.heeres
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Excuses reactie heeft even geduurd agv ziekte in de familie.

Het aanbod van een maand gratis Film1 sla ik niet af.

(heb als vaste klant net de beschikking over een jaar gratis Movies & Series XL gekregen)

gr Gerard

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Geen enkel probleem! Je hebt dus genoeg uit te kiezen tijdens de koude dagen van het jaar 😛 Bij deze staat binnen nu en 24 uur 1 maand Film1 actief. Geniet ervan 🙂 En als je in de toekomst ergens tegenaan loopt dan weet je ons te vinden. 

Uitgelicht topic