Vraag
Reacties
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Melding als twee gebruikers gelijktijdig actief zijn in een topic

Ik vraag mij af of het volgende mogelijk is: 

Stel er is een topic met een vraag waar ik een antwoord aan het intikken ben. Maar als ik klik op plaatsen, dan blijkt dat er inmiddels een ander hetzelfde antwoord heeft geplaatst. En dat is natuurlijk prima. Maar zou het geen handige optie zijn als ik tussendoor –en voordat ik mijn bericht plaats– op de een of andere manier een (pop-up?) melding zou krijgen dat iemand anders op hetzelfde moment óók actief is met het beantwoorden van dit topic? 
Na een dergelijke melding heb je in elk geval de mogelijkheid om je actie te staken en het bericht van de ander af te wachten. Daarna kun je alsnog besluiten of je tóch je bericht plaatst of het bericht van je voorganger meeneemt in je verhaal. 
Nu staan er twee berichten onder elkaar met vrijwel dezelfde inhoud en er is geen mogelijkheid om mijn bijdrage te verwijderen.

Natuurlijk kun je binnen een uur ook de inhoud van je bericht aanpassen.

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
EnergieBoy
Level 19

Dit zou een aardig idee zijn maar stel dat de ander nu ook denkt, ik wacht even met verder tikken. Dan komen helemaal geen berichten online en zit je samen te wachten tot een van de twee het plaatst 😊😋. En wat je zegt, je kan binnen het uur ook je bericht aanpassen en zeggen dat het er 2x staat en dat jij je bericht aanpast of zo? Of gewoon sneller reageren @Wim C. 😜😂🤣 

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
Topicstarter

@EnergieBoy  schreef:

Dit zou een aardig idee zijn maar stel dat de ander nu ook denkt, ik wacht even met verder tikken. Dan komen helemaal geen berichten online en zit je samen te wachten tot een van de twee het plaatst.

Het is inderdaad mogelijk dat twee of misschien wel drie mensen op elkaar zitten te wachten tot de ander is uitgetikt. Of er dan helemaal geen bericht meer wordt geplaatst waag ik te betwijfelen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik weet van andere fora dat deze mogelijkheid bestaat daar zie je inderdaad een kennisgeving dat iemand aan het typen is. Of de Khoros software deze mogelijkheid heeft geen idee.

Op zich beter 3 keer dezelfde antwoord, dan helemaal geen en inderdaad achteraf het antwoord veranderen. Als het correcte antwoord al is gegeven.

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
Topicstarter

@EnergieBoy en @RoWi. dank voor jullie feedback.

Soms gooi ik een balletje op en peil hier of er meer zijn die er brood in zien. De ene keer heb je een briljante ingeving en de andere keer is het wat minder. 

RoWi.
Level 20

Het idee is zeker goed. Of het in de praktijk goed werkt en zoals geschreven met de Khoros software mogelijk is dat is een ander geval.

Wat Energieboy schrijft over het op elkaar wachten is wel iets wat kan gebeuren.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
Topicstarter

Mocht dit balletje geen doel raken: misschien deze wat meer. 🤓

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Wim C.  schreef:

...Stel er is een topic met een vraag waar ik een antwoord aan het intikken ben. Maar als ik klik op plaatsen, dan blijkt dat er inmiddels een ander hetzelfde antwoord heeft geplaatst. En dat is natuurlijk prima...

Ach, bij wie ( van de 'veel' loggers ) gebeurt dit niet ? Ik verwacht dat bij iedereen het wel gebeurt.

Het idee is goed. Echter ik vind de Ziggo website soms al zo traag ( raak ik verwent ? ), dat een interactie zoals jij bedoeld de website nog veel trager zal maken. Aangezien in ieder draadje waar een log wordt aanmaakt, gecontroleerd moet worden of een ander account datzelfde doet.

E.e.a. zal nogal wat cpu kracht vragen en of dat het waard is?

RoWi.
Level 20

En vergeet niet alle verschillende webbrowsers, een webbrowser op een smartphone heeft mischien wel dezelfde versie nummer als op een PC of tablet toch is een browser via een telefoon anders dan via een tablet of pc/laptop en daarmee ook de functionaliteit van de bezochte pagina.

0 Kudos
Chrissy1
Level 4

Wim C. Het zou wel fijn zijn om de mogelijkheid te hebben om je eigen reactie te kunnen verwijderen. Soms ben je net te laat en dan baal ik best wel. Ik ben nogal impulsief en dan vind ik na wat zoekwerk vaak een betere oplossing.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Chrissy1 dat los ik op door de reactie aan te passen en N.V.T of enkel een - te posten.

Pasi
Level 19

@Chrissy1  schreef:

...Het zou wel fijn zijn om de mogelijkheid te hebben om je eigen reactie te kunnen verwijderen. Soms ben je net te laat en dan baal ik best wel. Ik ben nogal impulsief en dan vind ik na wat zoekwerk vaak een betere oplossing.

Binnen 1 uur na het aanmaken van een logje, kan u deze aanpassen m.b.t.

11.png

Ps. mocht u helemaal uw tekst willen verwijderen, dan kan u uw logje ook leeg maken en "**Delete**" plaatsen.
Het helemaal verwijderen van een logje kan soms problemen geven, omdat b.v. alle reacties op dát ( later ) verwijderde log nergens meer op slaan en de nog latere lezers, de logica in de opbouw van het draadje én de inhoud van sommige logs geheel niet meer snappen.

Chrissy1
Level 4

Ja dat, binnen een uur, weet ik wel!

0 Kudos
Chrissy1
Level 4

Dat is niet zo handig 

0 Kudos