We hebben voor jullie natuurlijk de huisregels opgesteld, waarin we aangeven wat we van de Community gebruikers verwachten. Maar wat kunnen jullie eigenlijk van ons verwachten? Hierbij een korte uitleg over de rol van de moderator en onze aanwezigheid op de Community.
Hoe herken ik een moderator?
Je herkent ons aan onze gebruikersnaam: [Ziggo logo] <naam>
Bijvoorbeeld:

Wat is een moderator?
Binnen de Community hebben wij verschillende rollen die we zo veel mogelijk combineren.
We zijn bewakers, om ervoor te zorgen dat huisregels worden nageleefd en de sfeer goed blijft. We zijn gastheer/gastvrouw, zodat iedereen zich welkom voelt en een gesprek kan beginnen. We zijn natuurlijk ook service medewerkers en zorgen ervoor dat dat iedereen de juiste hulp krijgt. En bovenal zijn we content managers en is ons doel dat je hier gemakkelijke alle informatie vindt die je nodig hebt.
De Community is een waardevolle kennisbron en dat houden we graag zo.
Wat doen we dan met de topics?
- We lezen alle topics.
- Waar nodig passen we titels aan.
- Indien nodig verplaatsen we topics naar de juiste categorie.
- Dubbele topics sluiten we.
- We vergroten de vindbaarheid door bijvoorbeeld het toevoegen van tags.
- We markeren de beste antwoorden, zodat deze direct opvallen.
- Nuttige antwoorden lichten we uit, zodat deze snel zichtbaar zijn.
- Nuttige topics sticky maken, zodat deze meer opvallen.
- De huisregels naleven en waar nodig zaken aanpassen.
- Signaleren welke informatie nodig is.
- Op basis van dit signaleren pro-actief topics schrijven met de informatie.
- Topics up-to-date houden, activeren, sluiten en archiveren.
En producttesten!
Heel belangrijk en zeker iets wat niet vergeten mag worden: de Ziggo moderators zijn ook actief bij het testen van (nieuwe) producten.
We hebben een enorm klantpanel dat enthousiast helpt bij het testen en verbeteren van onze producten. Met hun bijdrage worden bugs snel gevonden en verbeteren we onze diensten. Top!
Wil je meer weten over de tests of zou je misschien zelf ook wel eens mee willen doen? Kijk dan eens in dit topic!
Klant-helpt-klant vs. service
In essentie is de Community een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.
Dus we zijn geen klantenservice?
Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je. Als je gegevens nodig zijn, zullen we deze vragen in een privébericht. Let er hierbij op dat je ons alleen een privébericht kunt sturen, wanneer wij dit aangeven.
Melding: ***aangepast door moderator***
Om de Community waardevol en prettig te houden, is het soms nodig om berichten te wijzigen, sluiten of te verwijderen. Dit doen we niet zonder een notitie in het topic of een bericht naar jou toe. In het topic ziet het er als volgt uit: ***aangepast door moderator [reden]***
Topics die niet meer relevant zijn voor de Community, verplaatsen we zonder overleg naar het archief. Deze topics zijn dan niet meer te benaderen. Dit doen we om een nuttige omgeving te behouden met een ‘opgeruimd staat netjes’ houding.
Dat was het in een notendop! Heb je nog een vraag/opmerking/tip voor ons? We horen het graag van je!
Het Ziggo moderator team