aakoenders

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

kabelkast verleggen - kabel niet diep genoeg

Hallo mensen,

 

Vandaag is men begonnen et het graven van een sleuf van circa 3 meter lang en gemiddeld 25 cm diep (inclusief de straatstenen). Morgenochtend komt de monteur terug om de kabels te verlengen en de last te verplaatsen. Nu heb ik aan deze actie geen kosten maar maak mij wel zorgen om het feit dat men maar een gleufje van nog geen 25 cm diep heeft gegraven. Deze sleuf ligt direct langs de weg onder een oprit waar regelmatig tenniste 3.5 ton aan gewicht overheen zal gaan rijden. Gelet op de adviesdiepte van 60 cm voor kabels langs een doorgaande weg vraag ik mij af wat er gaat gebeuren wanneer straks een of meerder kabels gebroken blijken doordat het gewicht van het verkeer het geheel zal gaan aandrukken/verdichten?

 

Nu hoef ik niets te betalen en gaat alles ten laste van Ziggo maar de beste man heeft ruim 5 uur gedaan over dat gleufje en meer in de auto gezeten dan daarbuiten. Is gelukkig geen personeel van mij zal ik maar zeggen:) maar de diepte van de sleuf baart mij echt zorgen vandaar dat ik naar zowel de hoofdaannemer als naar jullie mijn bezorgdheid laat weten. Mocht er zo in de toekomst ooit iets gebeuren met de kabel staat nu al vast waar de oorzaak gevonden moet worden en dat is niet bij mij:) een gewaarschuwd mens telt immers voor twee nietwaar?

 

Met vriendelijke groet

 

Alexander Koenders

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey Alexander, we hebben van de aannemer vernomen dat de kabels inmiddels op de juiste diepte zijn gelegd vandaag. Je mag er inderdaad vanuit gaan dat de kabels op de voorgeschreven diepte liggen, anders heeft een klicmelding ook weinig toegevoegde waarde... Dus helemaal terecht dat je dit hebt doorgegeven!

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat de sleuvengraver in de auto zat, is modern. Vroeger nam men genoegen met een tentje. 😉

Staan postcode en huisnummer in je community-profiel, zodat men indien nodig, contact kan opnemen?

Ik leg je signalering voor aan het moderatie-team voor eventuele verdere actie.

aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ach je kunt beter in de auto zitten niksen dan snel naar de volgende klus rijden:) postcode etc staat in mijn profiel. 

aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik heb trouwens wat foto's genomen van het werk. Misschien wel zo handig voor later. Krijg alleen niet geplaatst?

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Foto's kan je uploaden door te klikken in je reactie op het fototoestel. Dan kom je in de verkenner op een W10 PC. Klikken op de betreffende foto doet de rest.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@KBX458  schreef:

Foto's kan je uploaden door te klikken in je reactie op het fototoestel. Dan kom je in de verkenner op een W10 PC. Klikken op de betreffende foto doet de rest.


1.png

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @aakoenders

 

Zoals @Pasi heeft aangegeven kun je in dit bericht een foto uploaden. Ik zie graag tegemoet hoe het er momenteel uit ziet. Dan ga ik dit even doorsturen naar onze experts om uit te zoeken wat er precies wenselijk is.

Ik zie je foto graag tegemoet 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Jamyla  schreef:

Goedemorgen @aakoenders

 

Zoals @KBX458 en @Pasi heeft aangegeven kun je in dit bericht een foto uploaden. Ik zie graag tegemoet hoe het er momenteel uit ziet. Dan ga ik dit even doorsturen naar onze experts om uit te zoeken wat er precies wenselijk is.

Ik zie je foto graag tegemoet 🙂


aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

IMG_7191.jpgIMG_7192.jpgIMG_7193.jpg

aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels is de straat weer dichtgeld door de monteur. Deze hebben wij afgelopen zaterdag opnieuw uitgehaald en dicht gelegd omdat de boel enorm verzakte toen de Camper werd geparkeerd. De bekabeling  ligt op nog geen 10 cm van de straat

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank je voor de foto's. Ik heb het moderatie-team een seintje gegeven.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@aakoenders Hartelijk dank voor het delen van de foto's! Ik geef dit gelijk door aan onze experts en laat het jou weten zodra ik een terugkoppeling heb. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ze leggen dergelijke kabels wel vaker zo ondiep om te voorkomen dat bij graafwerkzaamheden de eventuele andere kabels en leidingen niet worden geraakt. Maar de vraag is wel of daarmee niet juist de coax kabels het loodje leggen bij zware belastingen van de straat. In de praktijk lijkt dat vaak nog vrij lang aan te kunnen, maar het is goed dat je dit aan de kaak stelt @aakoenders  

aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat ze dit vaker doen zou best kunnen maar de voorschriften zijn echt anders. Op een klickmelding staan doorgaans de aangebrachte ondergrondse voorzieningen waarmee rekening gehouden moet worden wanneer men voornemens is te gaan graven. In dit geval graven ze dan de boel kapot omdat zo'n geringe diepte niet te doen gebruikelijk is. Hoe dan ook ben ik vandaag door de hoofdaannemer gebeld dat die niet blij zijn met de uitkomst en opnieuw een ploeg gaan sturen??? Ik heb aangegeven dat alles inmiddels vakkundig en degelijk is bestraat en ik wel hoop dat de gene die nu komen dezelfde kwaliteit weer opleveren:) We gaan het zien.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey Alexander, we hebben van de aannemer vernomen dat de kabels inmiddels op de juiste diepte zijn gelegd vandaag. Je mag er inderdaad vanuit gaan dat de kabels op de voorgeschreven diepte liggen, anders heeft een klicmelding ook weinig toegevoegde waarde... Dus helemaal terecht dat je dit hebt doorgegeven!

aakoenders
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Mark, De aannemer heeft mij vanmiddag ook gebeld en inderdaad de ploeg die vanmorgen aan de slag ging was zeer ter zake kundig. Binnen een paar uur was het geheel open gelegd, uitgegraven en op diepte gebracht en weer professioneel bestraat. Top hersteld dus:)

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic