eric200

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan Ziggo Safe online niet installeren door foutmelding

hallo 

 

ik kan niet ziggo safe online niet installeren ik krijg foutmelden op de

site 

 

wat kan ik doen 

 

vriendelijke groeten Eric Alfing   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hoi @eric200 

Is het ondertussen al gelukt met installeren van Ziggo Safe Online.

 

Mocht het niet zo zijn dan ga je naar www.ziggo.nl vervolgens in de rechter bovenhoek log je in op MIJN Ziggo

Dan klik je op Producten en vervolgens tabblad Internet. Scroll iets naar beneden dan vind je deze optie:

 

Schermafbeelding 2023-03-21 om 16.10.26.png

 

Als je deze aanklikt komt er een inlog oranje scherm en klik op dit apparaat. Ook kan via dat oranje scherm de huidige licenties vrijgeven die je niet meer actief hebt.

Bekijk in context

21 Reacties 21
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welke foutmelding krijg je ?

 

via mijn Ziggo kun je safe online downloaden

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hoi @eric200 

Is het ondertussen al gelukt met installeren van Ziggo Safe Online.

 

Mocht het niet zo zijn dan ga je naar www.ziggo.nl vervolgens in de rechter bovenhoek log je in op MIJN Ziggo

Dan klik je op Producten en vervolgens tabblad Internet. Scroll iets naar beneden dan vind je deze optie:

 

Schermafbeelding 2023-03-21 om 16.10.26.png

 

Als je deze aanklikt komt er een inlog oranje scherm en klik op dit apparaat. Ook kan via dat oranje scherm de huidige licenties vrijgeven die je niet meer actief hebt.

eric200
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hallo dave 

het is geluk om installeren van Ziggo Safe Online.

bedankt voor je bericht

vriendelijke groeten Eric Alfing 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dank je wel voor je terugkoppeling @eric200  😊

FraRos

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na een foute wijziging in mijn oude abonnement was ik alles kwijt en moest mijn abonnement volledig gereset worden. Na 2 maanden is dit eindelijk gelukt, maar ik kan nog steeds niet mijn Safe online opnieuw instellen. Na het zoveelste contact met de klantenservice kreeg ik drie links voor vrijgeven, verwijderen en opnieuw instaleren van safe online. Bij vrijgeven loop ik al weer vast. Er verschijnt geen melding in mijn balk dat ik de pop ups moet aanzetten. Ik gebruik Google Chrome en de pop ups staan aan! Met mijn oude abonnement werkte Safe online prima. Ik heb geen nieuwe laptop en heb mijn instellingen niet gewijzigd. Ik ben radeloos en voel mij nu ook reddeloos doordat de klantenservice en nog een aantal afdelingen in het backoffice mij niet verder kunnen loodsen. Wie kan mij helpen?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @FraRos, superfijn om te lezen dat na 2 maanden eindelijk alles is opgelost, dit heeft even mogen duren... Nu geef je aan dat alleen Safe online nog steeds niet werkt, je kunt dit niet opnieuw installeren. Nu hebben we met Safe Online een kleine storing, alleen weten we natuurlijk nog niet of jij ook onder deze storing valt. 

Zou je voor mij, deze link willen testen: Inloggen - Ziggo (vodafone.nl)

Ook ben ik benieuwd naar de volgende informatie: 
- Op welke apparaten heb je dit allemaal getest (besturingssysteem + softwareversie):
- Wat voor foutmelding krijg je steeds te zien: 
- Wat zijn de exacte problemen waar je tegenaan loopt, zodra je Safe Online probeert te installeren: 

Ik ontvang graag zoveel mogelijk informatie van je, zodat we kunnen onderzoeken of jij ook onder de storing valt of niet. 

FraRos

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Danitsja,

Met mijn oude abonnement had ik Safe online geïnstalleerd op mijn laptop en mobiele telefoon. Op mijn laptop werk ik met Google Chrome en met Android op mijn mobiele telefoon. Dit  werkte prima. Bij mijn nieuwe abonnement heb ik de instellingen niet gewijzigd. Zowel via "mijn Ziggo" als met de link "safe online vrijgeven" kom ik op het oranje scherm, waarop verder geen opties meer mogelijk zijn. In mijn taakbalk verschijnt niet de melding pop-up geblokkeerd. Wel krijg ik de volgende melding: "kan niet aanmelden, u moet eerst abonneren of contact opnemen met de ondersteuning om het probleem op te lossen. Wat mij als leek opvalt is, dat er links onder een logo staat: "powered by F-Secure". en na ondersteuning wordt vermeld  "met uw provider" Volgens mij is dit Ziggo! Ik begrijp er niks van! 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Bedankt voor je duidelijke toelichting @FraRos, fijn! Het is inderdaad erg typisch dat het ineens niet meer werkt sinds je je abonnement hebt vernieuwd. Ik heb je gegevens gecheckt en Safe Online staat actief, administratief klopt alles dus.

Als ik je goed begrijp heb je ook de 'verwijdertool' geprobeerd alvorens je Safe Online opnieuw installeert? Deze vind je hier.


Dat je de melding 'F-Secure' ziet klopt overigens, dit is het bedrijf achter Safe Online.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@FraRos  

 

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

 

installeer Malwarebytes free die kan je 30 dagen op alles laten scannen wat ie vind zet ie in de Quarantaine en handmatig kan je dit verwijderen en daarna PC herstarten. Na 30 dagen blijft de Scan functie en verwijder van Quarantaine actief, overige is licentie.

 

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

 

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

 

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

FraRos

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Welmoed en Dave,

Alle stappen die jullie voorstellen heb ik doorlopen. OP het oranje scherm krijg ik nog steeds de melding dat ik mij niet kan aanmelden en voor ondersteuning naar mijn provider moet gaan. Over dit probleem loopt al een maand een klachtenprocedure maar ik word niet teruggebeld. Als ik mij toch meld, krijg ik als excuus dat men het druk heeft! 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Dan ga ik dit intern doorzetten! We hebben op dit moment storingen met Safe Online @FraRos. Helaas is er geen verwachte oplostijd voor en moeten we dit afwachten. Mijn oprechte excuses hiervoor. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Het onderzoek loopt nog steeds. Een mogelijke workaround is om deze link te gebruiken. Hiermee lukt het doorgaans wel. Kunnen jullie terugkoppelen of dit gewerkt heeft? Dan geef ik de bevindingen terug aan de oplospartij.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Vrij jammer want via de Mijn Ziggo

en dan naar Producten en tabblad Internet kies optie beveiliging instellen zou moeten werken,

heb van de week ook een klant met deze optie geholpen.

FraRos

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

Vandaag weer eens even getest of ik mij kon aanmelden voor Safe Online. Krijg nog steeds dezelfde tekst

"Als u toegang wilt hebben tot Safe Online, moet u zich abonneren op de service of contact opnemen met de ondersteuning om het probleem op te lossen"

Waarschijnlijk nog steeds een storing? Enkele maanden geleden een klacht ingediend (case id 12216173) nog geen reactie. Aftersale van Ziggo laat mij in de steek! 

jwwes

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zit met hetzelfde probleem.  Sinds de ingang van mijn abonnement op 13 augustus probeer ik op alle mogelijke manieren om safe-online te installeren op mijn desktop maar krijg steeds de melding "KAN NIET AANMELDEN". Ik heb wel safe-online XL.  Bellen met de helpdesk levert niets op, niemand weet hoe het.  Het enige resultaat is een significante afname van mijn beltegoed door de lange wachttijden om überhaupt binnen te komen en/of doorgeschakeld te worden. Dit is toch waardeloos Ziggo!!!  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@jwwes en @FraRos ik denk dat jullie abonnement nog niet is doorgevoerd dat je daardoor de probleem hebt met installatie en melding dat je nog moet abonneren.

 

Misschien kan @Vincent  of @Danitsja  hier even naar kijken in de systemen. Ik kan dat niet, ik ben een klant die probeert een klant te helpen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @jwwes 

 

Ik kan me goed voorstellen dat dit allemaal erg vervelend is want het duurt allemaal ookal zo lang.

Het punt is dat het los staat van je abonnement en geheel te wijten is aan het open incident. Helaas heb ik daar nog geen update over want het staat nog steeds open bij de IT specialisten. Sorry!

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Jamyla  heel vreemd dit, bij sommige zoals in dit topic Ik krijg safe online niet aan de praat op apparaten in mijn gezin dat ik via stappen plan doe, maar er is een issue via met F-Secure misschien collega Alex, Paul of Vincent je even kan helpen hierbij, die weten volgens mij de storing.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hai @Dave! Dat is precies wat ik aangaf. 

Er staat een incident open voor Safe Online waarbij klanten de melding krijgen 'kan niet inloggen', dat staat nog open en is nog in onderzoek.

De Ziggo Safe Online portal geeft een foutmelding als deze geopend wordt vanuit Mijn Ziggo. Rechtstreeks via https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/ werkt meestal wel.

Uitgelicht topic