Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

vraag over procedure Installatie TP-LInk Deco M4

Gisteren heb ik 1unit van mijn TP-Link Deco M4 (3 pack) aangesloten op mijn Cisco 3928 modem.
Ik vond het niet gemakkelijk en moest een paar keer bellen met Ziggo. Dat ging overigens vlot, vriendelijk en deskundig.

Op telefonisch advies volgde ik  de meegeleverde papieren instructie van Ziggo.
Bij punt 3 had ik een probleem.
Er staat:

Kies in de app een naam en wachtwoord (bedoeld kennelijk voor het nieuwe wifi systeem). Hierbij heb je 2 opties:

A Geef de Deco M4 een nieuwe wifi naam en verbind daar (later?) je apparaten mee.

B Geef de Deco M4 de wifi-naam en (het) wachtwoord van je Ziggo modem. Je apparaten verbinden zo automatisch met de Deco-wifi.

Ik koos voor B, want ik wilde geen nieuwe inloggegevens invoeren in mijn apparaten en ik wilde dat gasten die geregeld op bezoek komen dat ook niet hoefden te doen.

Maar dat werd niet geaccepteerd!
Ik moest voor  b kiezen.
Heb ik dat goed begrepen?
Na afloop van de installatie heb ik dat in de app via Meer>Wifi veranderd in de wifi-naam en het wachtwoord van mijn Ziggo modem. (Na uit zetten van de wifi van het Ziggo modem, volgens punt 5 van de papieren handleiding van Ziggo.)

Overigens beoordeelde de Wifi assistent de wifi in bijna het hele huis als "supersnel" en vond de Deco app de wifi op de eerste verdieping "Razendsnel". En dat met slechts 1 Deco unit dichtbij het modem.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Voor de Deco App van de TP-Link heb je een account nodig, ik heb een account aangemaakt die zelfde is als mijn Ziggo adres behalve wachtwoord anders gezet. Maar wat jij omschrijft kan ook.

 

Is goed dat je modem wifi hebt uitgezet en deze de Deco's laat doen, wel attendeer ik je op de optie bij de App naar Meer te gaan en hem in AP modus te zetten zie de 2 foto's.

 

En anders kan je altijd dit topic nog even doorlezen, staat alles in uitgelegd.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

IMG_7359.jpgIMG_7361.jpg

Bekijk in context

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ben blij dat alles is gelukt en dat het werkt en nee de Deco's werken onderling enige stroom is de adapter en hoofd deco utp in het modem.

 

Super dat het je gelukt is, de beschrijving op zich is wel goed, maar altijd handig dit te weten dat mensen het soms niet meteen begrijpen, ik ga dit doorgeven aan de moderators, die kan dit aan de juiste afdeling doorgeven.

 

Dank je voor je terugkoppeling en heel veel wifi plezier van je Deco's.

 

1 tip,  mocht je kinderen hebben met playstation of ander spelconsole, trek dan even UTP kabel vanuit je modem Lan Poort naar het Console toe, dan blijft je wifi stabiel.

 

UTP kabels kan je vaak voor euro of 2 euro in kringlopen wel krijgen of als je ze zelf hebt ook goed. Ik heb mijn deco's wel bekabeld, maar heb geen spelconsole's is gewoon even tip.

Bekijk in context

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Dave!  Mooi die samenwerking tussen buren.
Ik ben blij te lezen dat je een deco gewoon uit- en weer aan kunt schakelen door de stroomadapter uit en in het stopcontact te trekken/steken. Bedankt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Voor de Deco App van de TP-Link heb je een account nodig, ik heb een account aangemaakt die zelfde is als mijn Ziggo adres behalve wachtwoord anders gezet. Maar wat jij omschrijft kan ook.

 

Is goed dat je modem wifi hebt uitgezet en deze de Deco's laat doen, wel attendeer ik je op de optie bij de App naar Meer te gaan en hem in AP modus te zetten zie de 2 foto's.

 

En anders kan je altijd dit topic nog even doorlezen, staat alles in uitgelegd.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

IMG_7359.jpgIMG_7361.jpg

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Sorry.
Ik schreef dat ik bij punt 3 van de installatiehandleiding voor b moest kiezen, maar dat moet natuurlijk zijn: voor A (een nieuwe naam).
Brampie

 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Dave! Reuze bedankt voor alle info.
Ik had alles gelukkig naar behoren ingesteld. Wel kan de papieren instructie van Ziggo nog beter.
De "Leidraad voor TP-Link DECO" heb ik gelezen. Ik vind het niet gemakkelijk.
Ik heb er in ieder geval cdoor begrepen dat mijn Deco stations via Wifi met elkaar zijn verbonden. Ik dacht dat ze via het stroomnet met elkaar verbonden waren. Daarom vroeg ik bij het gesprek met Ziggo over advies of je nog rekening moest houden met de elektriciteitsgroepen in je huis. Dat bleek gelukkig niet het geval te zijn. Dat begrijp ik nu.
Zijn er overigens ook systemen waarbij de stations via het stroomnet met elkaar zijn verbonden? Zo had ik het altijd begrepen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ben blij dat alles is gelukt en dat het werkt en nee de Deco's werken onderling enige stroom is de adapter en hoofd deco utp in het modem.

 

Super dat het je gelukt is, de beschrijving op zich is wel goed, maar altijd handig dit te weten dat mensen het soms niet meteen begrijpen, ik ga dit doorgeven aan de moderators, die kan dit aan de juiste afdeling doorgeven.

 

Dank je voor je terugkoppeling en heel veel wifi plezier van je Deco's.

 

1 tip,  mocht je kinderen hebben met playstation of ander spelconsole, trek dan even UTP kabel vanuit je modem Lan Poort naar het Console toe, dan blijft je wifi stabiel.

 

UTP kabels kan je vaak voor euro of 2 euro in kringlopen wel krijgen of als je ze zelf hebt ook goed. Ik heb mijn deco's wel bekabeld, maar heb geen spelconsole's is gewoon even tip.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Dave! Bedankt.

Toch nog een vraagje.
De tweede Deco zette ik neer in de slaapkamer en verbond die volgens voorschrift.
Dat ga ik ook doen  met de derde Deco, op de zolder.
Maar daar wordt zelden Wifi gebruikt en zeker niet voor streamen naar een tv.
Hoe kan ik deze Deco na installatie weer uitschakelen en alleen vóór gebruik weer inschakelen? Of is dat niet mogelijk of wenselijk?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

u zou ook de Deco op zolder aan kunnen laten staan, die in de slaapkamer gewoon weghalen en dan controleren of u in de slaapkamer voldoen de wifi hebt ( vanaf de deco op zolder ).

Leest u ook dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Pasi Bedankt voor het meedenken.
De slaapkamer is het belangrijkst, want daar wordt gestreamd naar de tv. Dus laat ik de Deco daar staan. De derde Deco heb ik min of meer "over", maar op de zolder heeft hij toch nut, maar niet zo vaak. Maar ik zal hem toch op zolder plaatsen. Hij zal wel niet zoveel stroom gebruiken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Brampie  Ik heb de derde ook niet nodig maar omdat mijn buurmeisje hun wifi signaal slecht is op Zolder en mijn Deco daar wel staat aangesloten, heeft ze de inlog voor haar Chromecast. Dus ze kan eigenlijk door het hele huis met mijn wifi omdat alles bekabeld is heb ik er geen last en problemen mee en ik had zaterdag op zondag een AOP storing dus heb ik de wifi van mijn buurvrouw geleend, we zijn goede buur en ik regel veel en ook met Ziggo en als kado krijgt ze ook Deco’s kado 😉 niet verklappen he 😊 maar je kan de derde deco bij niet gebruik gewoon adapter eruit, gebruik je hem weer adapter er in en hij vind zichzelf weer 😉

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Dave!  Mooi die samenwerking tussen buren.
Ik ben blij te lezen dat je een deco gewoon uit- en weer aan kunt schakelen door de stroomadapter uit en in het stopcontact te trekken/steken. Bedankt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Graag gedaan @Brampie  😊👍🏻

Uitgelicht topic