fres

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

smtp server niet bereikbaar voor 1 van de 2 gebruikers

Twee gebruikers op 1 PC gebruiken beide (al jaren) zelfde Ziggo smtp server voor uitgaande mail. Sinds een paar dagen heeft 1 van de 2 gebruikers steeds een probleem met verzenden mail. Er volgt een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vervolgens het autenticatiescherm. Invullen van het wachtwoord en aanvinken gebruik wachtwoord manager helpt niet. Als de mail wordt opgeslagen en enige tijd later vanuit 'concepten' opnieuw wordt verstuurd, lukt dat onmiddellijk. Andere gebruiker heeft helemaal geen problemen met verzenden email. Er is recentelijk niets gewijzigd aan de instellingen van de smtp server en die instellingen lijken correct. Er zijn geen problemen met binnenkomende mail. Hoe kan het probleem worden opgelost?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fres
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dan kies ik er nu voor om het te laten zo als het is. Mocht het probleem zich herhalen, dan zal ik proberen de Safe on Line software te deïnstalleren en opnieuw te installeren. Dank voor de assistentie.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Gebruik je de juiste smtp instellingen? IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Uitgaande server instellingen voor alle Ziggo enz. emailadressen:

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
fres
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ja, deze gebruik ik met STARTTLS (bij beide gebruikers).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welk antivirus/antimalware programma gebruik je?

fres
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Safe on Line van Ziggo (of te wel F-secure)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Die wil wel eens te strak reageren en bepaalde koppelingen blokken.

Kun je die eens verwijderen en kijken of dat nog steeds is?

Windows beveiliging / Defender neemt de beveiliging van Windows definitief over of tot je weer Safe Online installeert.

fres
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Is nogal een ingrijpende oplossing al is het een tijdelijke. Snap ook de logica niet van deze oplossing: als Safe on Line de oorzaak zou zijn, dan zou dat toch bij beide gebruikers hetzelfde effect moeten hebben? En dat is niet het geval. Overigens waren er gister en vandaag geen problemen met verzenden email en is er niets veranderd aan instellingen. Was het dan toch een Ziggo hikje???? en dan bij een van de twee gebruikers????

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@fres "Is nogal een ingrijpende oplossing al is het een tijdelijke. Snap ook de logica niet van deze oplossing: als Safe on Line de oorzaak zou zijn, dan zou dat toch bij beide gebruikers hetzelfde effect moeten hebben?"

 

Nee, niet hetzelfde effect, antivirussen/antimalware blokken op meer dan alleen de simpele verbinding met een smtp server, een verbinding vanuit het ene account is een heel andere verbinding dan de verbinding vanuit het andere account, ze hebben beide andere inlog gegevens.

In de ICT praktijk vaak deze problemen tegen gekomen en bij het verwijderen van de antivirussen/antimalware programma's was 50% al opgelost, dus dat is altijd mijn 1e keuze als mogelijke oplossing.

 

Als het nu opgelost is, prima, mooi, waar de oorzaak heeft gezeten is dan niet meer terug te vinden.

fres
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dan kies ik er nu voor om het te laten zo als het is. Mocht het probleem zich herhalen, dan zal ik proberen de Safe on Line software te deïnstalleren en opnieuw te installeren. Dank voor de assistentie.

Uitgelicht topic