benny911

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw systeem Netgear ORBI RBKE963

goedemiddag, 

 

wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen.

 

ik krijg straks een nieuw systeem van ziggo( smartwifi modem sagemcom) daarbij heb ik een netgear orbi rbke963. nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste de netgear aansluiten? moet ik hem aansluiten aan de modem en vervolgens de wifi uitzetten of doe ik er beter aan om de modem in bridge modus te laten zetten?

 

ik heb al veel over bridge modus gelezen maar heb het zelf nog nooit gebruikt vandaar de vraag.

 

mvg

 

 

 

 

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als je de Orbi('s) alleen gebruikt voor uitbreiding van de Wi-Fi-dekking, dan kun je deze het beste in AP mode configureren en router mode gebruiken op het modem. Wil je gebruik maken of maak je nu al gebruik van de routerfuncties van de Orbi('s), dan zou je het modem in bridge mode moeten laten configureren.

 

Hoe zijn jouw huidige modem en de Orbi('s) momenteel geconfigureerd?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @benny911, welkom hier!

Met deze vraag ben je op de Community helemaal op de juiste plek! Onze community topper @tobiastheebe is direct in de bres gesprongen om jou te voorzien van informatie. Ben je er inmiddels uitgekomen of heb je onze hulp nog nodig? We horen het graag! 

benny911
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, excuus voor het late reageren.

 

op dit moment heb ik hem op AP modus maar ik vraag me dus af wat beter is omdat het systeem uiteraard van zichzelf ook al heel goed is.

 

daarom was mijn vraag ook, kan ik hem beter in ap modus gebruiken of beter de router in bridge zetten en het netgear systeem alles laten doen!?

 

mvg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als je tevreden bent met AP mode, dan hoef je niets te veranderen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@benny911 Ik zou er toch voor kiezen om de Orbi in router-stand stand te zetten en het Ziggo modem in bridge-stand, zodat je ook (als je die behoefte hebt) gebruik kan maken van alle faciliteiten die deze Orbi 963 set in zich heeft. 

Uitgelicht topic