1
Vraag
2
Reacties
gjstroom

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

mails werkzaamheden

Ik merk dat er afgelopen nacht werkzaamhedenzijn geweest want mijn publiek ip adres is gewijzigd, naar ook een heel andere range, voorheen had ik een adres dat met 81 begon, nu begint het met 84.

Ik zou graag willen weten of Ziggo voor dit soort werkzaamheden nog mail rondstuurt, ik heb in ieder geval niets gehad.

Voor mij heeft het wijzigen van mijn publieke adres wat gevolgen voor een paar vpn verbindingen die ik heb. Het zou wel aardig zijn als dat gecommuniceerd wordt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

IP ranges kunnen ook gewijzigd worden zonder werkzaamheden, het IP adres is sowieso altijd dynamisch bij Ziggo en kan al wijzigen als er een update plaatsvindt in de DHCP server of verplaatsing van de netwerk verbindingen.

Van dit soort IP wijzigingen krijg je nooit een bericht, dat kan een paar keer achter elkaar voorkomen en dan weer jaren niet.

Bekijk in context

7 Reacties 7
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

niet alle werkzaamheden zijn vooraf gepland 

het is bij ziggo bekend dat je geen vast publiekelijk ip adres heb

daarvoor zou je het beste DDNS kunnen gebruiken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

IP ranges kunnen ook gewijzigd worden zonder werkzaamheden, het IP adres is sowieso altijd dynamisch bij Ziggo en kan al wijzigen als er een update plaatsvindt in de DHCP server of verplaatsing van de netwerk verbindingen.

Van dit soort IP wijzigingen krijg je nooit een bericht, dat kan een paar keer achter elkaar voorkomen en dan weer jaren niet.

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik snap dat het ip adres bij Ziggo niet vast is. Maar met zo'n wijziging dat er totaal andere ranges worden geintroduceerd zou het wel handig zijn. Maarja als dat dus niet het geval is, dan heb ik pech.

Ik was gewoon benieuwd of dit soort zaken ook niet onder geplanned onderhoud vallen. Ik hoor van verschillende mensen bij mij in de buurt (Heemskerk/Uitgeest) dat ze andere adressen hebben gekregen de afgelopen dagen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@gjstroom Op dit moment zijn er in de hele coax achtergrond, lokaal en regionaal en landelijk, grote wijzigingen / vervangingen van apparatuur en instellingen om Docsis 3.1 volledig te kunnen implementeren om de upload en download aanzienlijk te kunnen gaan verhogen in de toekomst en om oud-Ziggo en oud-UPC qua internet mogelijkheden gelijk te trekken, zodat iedereen een uniek IPv4 adres en IPv6 adres kan krijgen.

Heb hier in de laatste maanden al 2 maal een nieuw IPv4 adres gehad.

 

Ik had vroeger een server thuis draaien met allerlei ICT info en drivers en wilde die overal vandaan kunnen bereiken en gebruikte daarvoor DynDNS.

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben bekend met dyndns achtige diensten (loop ook al bijna 30 jaar mee in de ict wereld) alleen voor dit geval is dat geen oplossing.

Maar het antwoord is al gegeven, Ziggo stuurt hier dus geen mail voor rond. Dat is toch best wel jammer. 

Ik vind dat als je dusdanige werkzaamheden doet dat je hele ip subnetten aan het verplaatsen bent en dus zeker weet dat de klant een ander ip adres krijgt, je dit wel via een change proces inclusief communicatie naar de klant zou moeten doen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit zullen ze meer doen bij zakelijke klanten 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dan zou je een zakelijk Pro abbo moeten nemen. Dan heb je een vast ip-adres.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic