Vanwege het gaan samenwonen wil ik mijn ZIGGO e-mailadres overzetten van het ene ZIGGO-abonnement (in het oude huis) naar een ander al bestaand ZIGGO-abonnement (in het nieuwe huis).
Nu hoor ik verschillende berichten van ZIGGO medewerkers van de klantenservice en de technische dienst. De meesten zeggen dat het NIET mogelijk is. Sommigen zeggen dat het WEL mogelijk is, maar dat het alleen kan worden uitgevoerd door de technische dienst.
Wat is nu waar?
Zo lees ik op het internet:
"Je wilt een Ziggo e-mailadres overzetten van je eigen abonnement naar een ander abonnement omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen. Kan dat? Ja dat kan. Ik heb dit voor een kennis moeten regelen en dat is gelukt. Het heeft wel een aantal weken geduurd voordat het geregeld was. [...] Sommige medewerkers die je spreekt zeggen dat het niet mogelijk is. Terwijl de volgende weer zegt dat het kan, maar lastig is. [...] Ik heb uiteindelijk 4 of 5 medewerkers aan de lijn gehad. Deze actie moet door een medewerker doorgegeven worden aan de technische dienst en is daarna meestal in 24-48 uur uitgevoerd."
En elders in de Community berichten lees ik:
"[...] Dat is als het goed is wel mogelijk. [...] In geval van samenwonen etc. is er de optie om abonnementen samen te voegen. Hierbij worden dus de 2 abonnementen samengevoegd tot 1 abonnement, zonder extra kosten. In dat geval kan er dus ook het emailadres overgenomen worden. Bij deze optie hoeft en moet er geen abonnement opgezegd worden."
Nogmaals..., wat is nu waar? Kan het nu wel of kan het nu niet?
En als het niet kan, is dat dan een 'technische onmogelijkheid', of is het 'teveel gedoe', of ...?
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Groet,
Ed