1
Vraag
2
Reacties
Drvk17

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo SmartWifi pod: Al aangemeld

Via de app krijg ik melding maak installatie tweede pod af , bij scannen barcode geeft deze aan dat hij al aangemeld is .

Ik kan de tweede Ziggo SmartWifi pod niet geïnstalleerd krijgen .

Eerste is via netwerkkabel aangesloten .

Bij apparaten staat er ook maar een pod zichtbaar .

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Drvk17 Zoals zojuist telefonisch besproken zorg ik ervoor dat je een nieuw modem van mij ontvangt. Het lijkt er namelijk op dat er iets niet helemaal goed zit in het draadloze gedeelte v.h. modem. Binnen 2 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met pakketbezorging van Post NL. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaande adres.

XPO/Ziggo 

Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe modem i.c.m. de WifiPods. We houden even contact.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Blijft het witte lampje voorop knipperen?

Zo nee, dan is hij aangesloten en verbonden.

 

De app ziet (nog) niet altijd direct alle apparaten.

Mogelijk helpt het om het modem 30 seconden van de stroom te halen.

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

blijft knipperen al sinds gisteren

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ook al diverse malen opnieuw gestart connectbox

 

 

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nog even ter aanvulling .

mijn symbool van draadloos knippert rood maar dit doet hij al vanaf dag 1.

er was ooit een monteur die zei dit hoort niet . 

maar ik vertelde hem dat ik deze alleen uitkreeg als ik wifi spots uitzetten anders werkte deze bij mij niet .

ik heb ook gewoon wifi verbinding .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank je wel wacht af prettig weekend

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Drvk17 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat het niet wil vlotten met de installatie van de tweede Smart WifiPod! Goed dat je via dit topic om hulp vraagt. Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en zie inderdaad dat de 2e SmartWifi Pods niet gekoppeld is aan je SmartWifi modem. Wil je de volgende stappen eens volgen:

- Reset het modem naar fabrieksinstellingen

- Installeer opnieuw de SmartWifi Pods met behulp van deze stappen.
- indien een van de WifiPods niet herkent wordt of gekoppeld kan worden, test dan ook eens of dit het geval is op het moment dat je de WifiPod op een ander stopcontact aansluit. 
 

Houd ook rekening mee met punt 6 d van de installatie: 

  • Verdeel je pods gelijkmatig door je huis (je wifi-modem telt ook mee als een extra pod)
  • De SmartWifi pods en je wifi-modem moeten elkaar nog wel kunnen vinden. Plaats ze daarom niet verder dan 9 tot 12 meter (met obstakels) bij elkaar vandaan
  • Plaats de pods in een vrije omgeving dus niet bij apparaten die kunnen storen, in een kast of achter metalen meubels
  • Is een internetkabel beschikbaar? Sluit dan de SmartWifi pod aan met een kabel

Mocht het met deze stappen nog niet lukken laat het ons dan weten. We ontvangen dan graag het serienummer van de WifiPods die je niet gekoppeld krijgt. Je mag deze info d.m.v. een privebericht doorgeven. Je stuurt een privebericht door bovenop deze pagina op "Berichten" te klikken. Klik daarna op het Oranje-Witte kladblok symbool. Vul dan achter "Verzenden naar" mijn naam in en stel het bericht verder op met de daarin gevraagde gegevens. Het bericht komt dan direct bij mij uit. 

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dankjewel voor je reactie ,

ik heb wat je gezegd heb gedaan maar tot nu nog steeds de zelfde pod niet in beeld .

zou graag nummer van de pod sturen in privé bericht maar kan de door jouw gegevens hoe niet ontdekken,

( berichten en het oranje-witte kladblok symbool  en dan verzenden )

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Drvk17 Hartelijk dank voor je gegevens per privebericht. Wil je nog eens opnieuw de installatie van de WifiPods doorlopen en testen of het nu wel lukt beide pods geactiveerd te krijgen? Let dus wel goed op onderstaande punten tijdens de installatie:

  • Verdeel je pods gelijkmatig door je huis (je wifi-modem telt ook mee als een extra pod)
  • De SmartWifi pods en je wifi-modem moeten elkaar nog wel kunnen vinden. Plaats ze daarom niet verder dan 9 tot 12 meter (met obstakels) bij elkaar vandaan
  • Plaats de pods in een vrije omgeving dus niet bij apparaten die kunnen storen, in een kast of achter metalen meubels
  • Is een internetkabel beschikbaar? Sluit dan de SmartWifi pod aan met een kabel
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Drvk17 

Inmiddels is er in de achterliggende systemen een aanpassing doorgevoerd. Kun je laten weten of jij de WifiPods nu ook weer ziet in de SmartWifi app ? Alles dient nu namelijk ook bij jou weer te werken.
 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Drvk17 Zoals zojuist telefonisch besproken zorg ik ervoor dat je een nieuw modem van mij ontvangt. Het lijkt er namelijk op dat er iets niet helemaal goed zit in het draadloze gedeelte v.h. modem. Binnen 2 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met pakketbezorging van Post NL. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaande adres.

XPO/Ziggo 

Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe modem i.c.m. de WifiPods. We houden even contact.

Drvk17
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond Paul ,

Bedankt voor de ondernomen actie , het modem was dus het probleem.

Alles werkt nu na behoren .

nogmaals bedankt voor de hulp .

 

prettige feestdagen !!

Groeten Dirk .

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Super om te lezen @Drvk17, dankjewel voor de terugkoppeling en (alvast) een fijn weekend. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic