Stabu

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifispots instellen op Windows 11 Laptop - Tijdelijk niet mogelijk

Beste forum leden,

 

Het lukt mij maar niet om wifispots in te stellen op mijn windows 11 laptop. Wie kan mij helpen?

 

Er bestaat geen smartwifi app voor windows, dus via deze weg kan ik niet op wifi spots. 

Ik heb van de pagina

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ het volledige stappenplan (incl. installatie certificaat) al handmatig doorlopen om wifi spots te installeren.

Het lukt echter niet om verbinding te maken.

 

Volgens Ziggo zou er een probleem kunnen zijn met het wachtwoord, maar het is al 3 weken niet mogelijk om deze te resetten.

Weet iemand nog een andere manier om wifi spots te kunnen installeren op een windows laptop?

 

Ik krijg dit al 3 weken te zien:

 

Stabu_0-1674937532671.png

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt geen verbinding maken met je eigen wifispot, anders zou je met regelmaat verbinding hebben via je eigen wifispot en niet met je eigen wifi.

Wifispot verbinding kan alleen bij een ander modem waar de wifispot aanstaat.

Stabu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie!

Dat begrijp ik! Ik wil ook geen verbinding maken met mijn eigen wifispot modem. Ik probeer steeds op een andere locatie verbinding te maken met de wifispot met de naam Ziggo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is een verwarrend verhaal op dit moment met de wifispots, je kunt ze zelf niet uit en aanzetten, je kunt je inlog gegevens niet vinden en de Mijn Ziggo app stuurt je ook nog eens helemaal de verkeerde kant op, om ze aan te zetten en om je gegevens te kunnen vinden.

 

Mogelijk helpt dit topic: Opgelost: In Windows 11 wifi hotspot gegevens veranderen of... - Ziggo Community

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is er een link naar de oude mijn ziggo waarbij je wel de wifispot login data kan vinden ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

is er een link naar de oude mijn ziggo waarbij je wel de wifispot login data kan vinden ?


@MR_CHIP Die was er wel via Mijn Ziggo en later een losse link, maar dat werkt sinds een paar weken ook niet meer.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

lekker dan, hopelijk heeft ziggo het snel gefixt 🙂

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Ik heb dat nog nooit gebruikt. Een hotspot via de telefoon werkt beter en sneller.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb dat nog nooit gebruikt. Een hotspot via de telefoon werkt beter en sneller."

Als je daar het geld voor hebt is dat inderdaad handiger, als je daar geen geld voor hebt, zijn de wifispots een uitkomst.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je kan ook naar de McDonalds voor gratis Wifi 😉

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nadeel van red unlimited telkens na 10gb vebruikt te hebben is voor elle 2gb data aanvuller te moeten smsen

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@MR_CHIP  schreef:

nadeel van red unlimited telkens na 10gb vebruikt te hebben is voor elle 2gb data aanvuller te moeten smsen


En dat noemen ze dan Unlimited. Bij KPN idem zo.

Stabu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

bedankt voor de tip, maar dit stappenplan heb ik al doorlopen. Op een gegeven moment moet je daar het wachtwoord invoeren voor de wififspots, en daar kan ik dus niet bijkomen🙄

Edith2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Op dit moment ben ik bezig om een laptop opnieuw te installeren en ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Voor de installatie heb ik probleemloos gebruik kunnen maken van Wifi Hotspot. De inloggegevens heb ik niet genoteerd in de veronderstelling dat ik deze gegevens, net als in het verleden, kon vinden op de website van Ziggo. Helaas zijn de inloggegevens niet meer toegankelijk voor Ziggo gebruikers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Stabu Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

@Edith2 Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan een moderator ziggo wifispots inzien zoja zou dat dan ook bij mij kunnen gebeuren ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

kan een moderator ziggo wifispots inzien zoja zou dat dan ook bij mij kunnen gebeuren ?


@MR_CHIP Nee, een Ziggo moderator kan geen wachtwoorden inzien uit privacy overweging.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

naja dan hopen dat er ooit een fix voor komt 

Stabu
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de info Bert, en wat fijn dat er binnenkort serieus naar gekeken kan worden. Zowel in de Ziggo winkel in Utrecht, telefonisch, of via het contactformulier weten ze voor dit probleem geen oplossing.

Ik heb mijn gegevens aangevuld en hoor het dan nog wel.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Edith2 , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden wanneer je bezig met je laptop.
 

Om gebruik te kunnen maken van onze Wifispots moeten deze wel geactiveerd worden op je profiel. Als je deze niet hebt geactiveerd, kun je hierover ok geen inloggegevens vinden.

Het activeren en aanzetten van onze Wifispots is heel eenvoudig. Hiervoor hoef je alleen deze stappen te doorlopen. Ik ben ervan overtuigd dat je hierna zonder problemen gebruik kunt maken hiervan. 

Mocht je aanvullende vragen hebben, stel deze gerust in dit topic. Onze Community leden zitten voor je klaar. 

Uitgelicht topic