Gurbe v Os

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifispots gebruikersnaam

Ik had voorheen altijd cijfers in mijn gebruikersnaam staan. 

Na lange tijd zijn de (verborgen) inloggegevens eindelijk beschikbaar en in plaats van cijfers staat er nu hoofdletters:  NL_WIFI4ALL en ik kom er nog niet in. Zelfs niet na vernieuwing van het wachtwoord.

Wat nu te doen...

Bij verbinding krijg ik te zien: Ziggo uitgeschakeld

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert  Ook op antwoord op het forum elders.

Zoals gezegd staat bij gegevens opvragen niet de juiste gebruikersnaam vermeldt. In plaats daarvan staat er NL_WIFI4ALL. Toch bleef het in mijn hoofd rondspoken en ja ik vond de cijfercombinatie uiteindelijk. Deze had ik een paar eeuwen geleden ontvangen en opgeschreven. Hiermee ging ik van de week dus mee aan de slag.

 

Eerst heb ik al die overbodige smartwifi app verwijderd. Volgens mij vreet die stoom, de kleine accu van mijn Emporia smartphone ging sneller leeg.

Daarna heb ik de Ziggo modem uitgeschakeld.

Ik ben verder gegaan op mijn HP Chomebook omdat deze een beter bereik heeft. Niet iedereen in mijn naaste omgeving heeft Ziggo.

Bij wifi aangemeld op de SSID van Ziggo.

Het ziggo certificaat ingevoerd.

Bij Domein gaan zo veel verhalen van je moet dit of dat invullen. Ik heb het gewoon leeg gelaten. Lijkt me de beste optie.

Bij Identiteit de gevonden cijfercombinatie ingevuld.

Wachtwoord ingegeven.

Aangemeld en afwachten maar...

En ja hoor en alles werkte correct. Verbinding!

De laptop aan de smartphone gekoppeld om de inloggegevens te transporteren. En zo was de smartphone ook verbonden met het wifi-netwerk van Ziggo.

Hiermee is het probleem opgelost.

 

Maar al met al vind ik het uitermate bedroevend dat niemand van Ziggo zelf de kennis in huis heeft om zo'n klein probleem;  een fout gekoppeld naamveld, te kunnen herstellen.

 

Hier laat ik het bij.

 

 

 

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zou dit je inlog moeten zijn? NL_WIFI4ALL

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat staat bij Gebruikersnaam.

Met daaronder het wachtwoord ************

 

**Een moderator heeft privé informatie verwijderd**

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gurbe v Os Ik kan dit hier nog niet zien in Mijn Ziggo.

Een Ziggo moderator kan meer zien in de achtergrond.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Gurbe v Os !

Ik heb je wachtwoord uit je bericht gehaald, dan weet je dat even! Waar zie jij op dit moment je gebruikersnaam staan? Je kan ook even een screenshot sturen waar je het ziet, haal dan even de privé gegevens weg 🙂

Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het was een fictief wachtwoord, beste.

Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hm vreemde situatie! Er loopt nog steeds een test voor de WifiSpots dus we kunnen op dit moment niet garanderen of het werkt. Helaas nog even afwachten 😞 

Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat testen duurt al vanaf november geloof ik. Ondertussen gaat Ziggo wel steeds meer in rekening brengen.

Ik wacht nog even af. Blijft ze zo door rotzooien dan stap ik over naar KPN.

Tot zover bedankt, Carlien.

Gurbe v Os
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert  Ook op antwoord op het forum elders.

Zoals gezegd staat bij gegevens opvragen niet de juiste gebruikersnaam vermeldt. In plaats daarvan staat er NL_WIFI4ALL. Toch bleef het in mijn hoofd rondspoken en ja ik vond de cijfercombinatie uiteindelijk. Deze had ik een paar eeuwen geleden ontvangen en opgeschreven. Hiermee ging ik van de week dus mee aan de slag.

 

Eerst heb ik al die overbodige smartwifi app verwijderd. Volgens mij vreet die stoom, de kleine accu van mijn Emporia smartphone ging sneller leeg.

Daarna heb ik de Ziggo modem uitgeschakeld.

Ik ben verder gegaan op mijn HP Chomebook omdat deze een beter bereik heeft. Niet iedereen in mijn naaste omgeving heeft Ziggo.

Bij wifi aangemeld op de SSID van Ziggo.

Het ziggo certificaat ingevoerd.

Bij Domein gaan zo veel verhalen van je moet dit of dat invullen. Ik heb het gewoon leeg gelaten. Lijkt me de beste optie.

Bij Identiteit de gevonden cijfercombinatie ingevuld.

Wachtwoord ingegeven.

Aangemeld en afwachten maar...

En ja hoor en alles werkte correct. Verbinding!

De laptop aan de smartphone gekoppeld om de inloggegevens te transporteren. En zo was de smartphone ook verbonden met het wifi-netwerk van Ziggo.

Hiermee is het probleem opgelost.

 

Maar al met al vind ik het uitermate bedroevend dat niemand van Ziggo zelf de kennis in huis heeft om zo'n klein probleem;  een fout gekoppeld naamveld, te kunnen herstellen.

 

Hier laat ik het bij.

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic