@Bert Ook op antwoord op het forum elders.
Zoals gezegd staat bij gegevens opvragen niet de juiste gebruikersnaam vermeldt. In plaats daarvan staat er NL_WIFI4ALL. Toch bleef het in mijn hoofd rondspoken en ja ik vond de cijfercombinatie uiteindelijk. Deze had ik een paar eeuwen geleden ontvangen en opgeschreven. Hiermee ging ik van de week dus mee aan de slag.
Eerst heb ik al die overbodige smartwifi app verwijderd. Volgens mij vreet die stoom, de kleine accu van mijn Emporia smartphone ging sneller leeg.
Daarna heb ik de Ziggo modem uitgeschakeld.
Ik ben verder gegaan op mijn HP Chomebook omdat deze een beter bereik heeft. Niet iedereen in mijn naaste omgeving heeft Ziggo.
Bij wifi aangemeld op de SSID van Ziggo.
Het ziggo certificaat ingevoerd.
Bij Domein gaan zo veel verhalen van je moet dit of dat invullen. Ik heb het gewoon leeg gelaten. Lijkt me de beste optie.
Bij Identiteit de gevonden cijfercombinatie ingevuld.
Wachtwoord ingegeven.
Aangemeld en afwachten maar...
En ja hoor en alles werkte correct. Verbinding!
De laptop aan de smartphone gekoppeld om de inloggegevens te transporteren. En zo was de smartphone ook verbonden met het wifi-netwerk van Ziggo.
Hiermee is het probleem opgelost.
Maar al met al vind ik het uitermate bedroevend dat niemand van Ziggo zelf de kennis in huis heeft om zo'n klein probleem; een fout gekoppeld naamveld, te kunnen herstellen.
Hier laat ik het bij.