Furuhaugli

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

WifiBooster - niet zichtbaar in SmartWifi app

Hallo allemaal,

 

Sinds kort heb ik een witte wifibooster van Ziggo. Deze is  met een kabel aangesloten op Ziggo router (Connectbox).
Het werkt allemaal prima.

Enige probleem, ik krijg de booster niet in de Ziggo smart wifi app. App geeft telkens aan dat de booster niet te vinden is.

Het ip nummer van de booster heb ik niet aangepast.

De connectbox staat wel in de app en ik zie al mn aangesloten apparatuur. Ook de apparatuur die via de booster is aangesloten.

Uitgelicht
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Reacties
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

De SmartWifi app haalt een deel van zijn informatie uit Mijn Ziggo. Daar lijkt het in dit geval dan ook mis te gaan voor wat betreft de wifibooster. Helaas is dit ook niet te regelen omdat je hem via Marktplaats gekocht hebt. Voor het functioneren heeft dit gelukkig geen enkele invloed. Het is enkel de zichtbaarheid in de Smartwifi  app.

Wanneer je verbonden bent via de wifibooster zelf en dan jouw netwerk gaat scannen in de SmartWifi app, wordt hij  dan wel zichtbaar?

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat in je modem SmartWifi op Ingeschakeld?

 

Bert_0-1635598025178.png

 

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de reactie.
Ja, dat staat allemaal aan

 

Wifi Connectbox.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een lastig probleem.

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom en als die helemaal is opgestart, 

druk dan de resetknop achterop de wifibooster 30 seconden in om hem volledig te resetten.

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen,
Excuus voor de late reactie, kon het niet eerder testen.
Helaas heeft het opnieuw starten van de connectbox en resetten van de booster niet geholpen.

Heb je enig idee hoe de app naar de booster zoekt?
Is dat via http:// wifi.booster/ een IP nummer en welk IP nummer?
Als ik in de connectbox kijk heeft de booster 192.168.178.30 gekregen.
Ik gebruik trouwens de Ziggo smart wifi app op een iPhone met IOS 15.1

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de wifibooster via Ziggo?

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, zo een witte booster via internetkabel.
Volgens de sticker op de onderzijde gaat het om model: AP7465CE-ZG.

De kabel vanaf connectbox zit uiteraard in de blauwe port op de booster en verder werkt alles prima.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Furuhaugli en welkom terug op de Community! Wat gek dat jouw booster niet zichtbaar is in de App, maar alle verbonden apparaten via die bewuste booster wel. De AP7465CE wordt wel ondersteund voor de Smart Wifi App. Evenals de iOS versie en ook de aansluitwijze is correct. Balen dat de resets niet hebben geholpen.

Ik ben even gaan neuzen onder jouw klantnummer, maar ik zie geen koop/huur of bruikleenmodel. Heb je deze booster op een ander klantnummer aangeschaft of elders gekocht? Heb je de Smart Wifi App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Wordt de booster wel gevonden via de Smart Wifi App op een ander apparaat?

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Vincent,
Dank voor je reachtie.


De booster heb ik via Marktplaats gekocht.
De app verwijderen en opnieuw installeren heb ik geprobeerd.
Op een andere telefoon, dat wordt ook wel een iPhone nog niet.
Ga ik proberen en laat het resultaat hier weten. 

SpeedyG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan kan daar het probleem zitten. Wat ik heb begrepen wordt bij het installeren van de Wifi pod deze 'hard' gekoppeld aan de modem.
Dus het zou kunnen dat jouw tweedehands pod gekoppeld is aan de modem van de verkoper.
Ik heb zelf een nieuw modem gekregen (Connectbox Giga) en krijg daar een nieuwe pod bij.

Dit omdat volgens Ziggo helpdesk de oude niet zou werken met het nieuwe modem.
Het blijkt wel te werken, maar de nieuwe pod is al onderweg 🙄

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas geeft het installeren van de Ziggo Smart WIFI app op een andere divice het zelfde resultaat. 

Na heel lang "zoeken" geeft de app aan "Geen WIFI booster gevonden".

 

Zou het kunnen, zoals SpeedyG aangeeft, dat de booster maar één keer gekoppeld kan worden?

 

SpeedyG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik ga ervan uit netjes volgens handleiding??

Dus eerst code scannen daarna in stopcontact??
Heb net een nieuwe pod in gebruik genomen zonder problemen.

 

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Maar dit is geen pod, ik heb een wifibooster (een witte van Ziggo) die je via een internetbakel moet aansluiten.
In de app zie ik nergens waar ik deze booster zou moeten/kunnen scannen

SpeedyG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn fout eerst bericht niet meer in focus.
Ik heb geen flauw idee of de wifi booster wel verschijnt in de app (de pod's wel)
Maar aangezien je alle aangesloten apparaten wel ziet, lijkt het mij goed te werken?

 

Zie eventueel:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifibooster/installeren#/wifibooster-via-internetk...

 

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel voor je hulp

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Furuhaugli  schreef:

Maar dit is geen pod, ik heb een wifibooster (een witte van Ziggo) die je via een internetbakel moet aansluiten.
In de app zie ik nergens waar ik deze booster zou moeten/kunnen scannen


Die booster hoef je niet te scannen, die wordt zo opgepakt door de SmartWifi app, daarom zie je ook alle aangesloten apparaten.

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert,

Ja dat klopt, is ook geen code of mogelijkheid om te scannen

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Furuhaugli

 

Het is inmiddels alweer enige tijd geleden dat je van ons reactie hebt ontvangen.

 

De enige boosters die je via de SmartWifi app koppelt zijn de pods. Deze moeten worden gescand op basis van de barcode.

Gezien dat bij jou niet aan de orde is, zou je de wifibooster gewoon volgens de handleiding kunnen installeren. Is dat inmiddels gelukt?

Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De booster via internetkabel, AP7465CE werkt prima. Het 'enige' wat niet lukt is het koppelen van de booster aan de app. 

Dat deze booster aan de app te koppelen is staat ook in een antwoord ergens hierboven van Vincent.

Het is tot op dit moment niet gelukt dus ik heb het vermoeden dat een dergelijke booster maareenmaal aan een router/app gekoppeld kan worden.

Uitgelicht topic