1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rocky

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi snelheid verbeteren

Volgens mijn abonnement moet ik een snelheid hebben van 350Mb. Ik heb geen bekabelde aansluiting, niet mogelijk. Werk dus met wifi. Heb 2 leen SmartWifi pods geïnstalleerd. Ik woon in een appartement. Heb mijn modem staat in de meterkast in de gang voor de voordeur staan. Achter de voordeur heb ik een pod geïnstalleerd. In de woonkamer zit de 2e pod.

Mijn snelheid van het wifisignaal komt net rond de 81.4 voor download en 30.1 voor upload. Ik zou 350Mb bruto moeten hebben. Ik weet dat met wifi de snelheid lager komt te liggen maar dit is extreem laag. Met de scan kom ik bij de modem met een goed signaal, zodra ik de deur dicht doe dan is het signaal zwak, sta bij de pod.

Wat kan ik hier aan doen?  Kan mijn pods ook niet terugvinden als ik een thuisscan doe. 

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zie je de SmartWifi pods wel in SmartWifi app onder Apparaten?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Wat is de snelheid zonder pod dan? Dus als je dichtbij je meterkast gaat staan?

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja die zie staan. Heb nog even de snelheid gemeten. Op 1 mtr afstand van het modem tussen de 290/300 Mb download en 30.7 upload. Bij de pods net achter de voordeur 283 Mb download en 29.9 upload. 2 meter verder gaat de snelheid naar 35.2 download en 24.4 upload. Fluctueert enorm.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb de snelheid gemeten. Op 1 mtr afstand van het modem tussen de 290/300 Mb download en 30.7 upload. Bij de pod net achter de voordeur 283 Mb download en 29.9 upload. 2 meter verder gaat de snelheid naar 35.2 download en 24.4 upload. Fluctueert enorm. De 2 pods zitten ca. 9 meter van elkaar af. De 2e zit in de woonkamer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

9 meter is wel heel ver van elkaar en zeker als er nog iets, muren of kasten, zit tussen de 1e en 2e pod.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als je de info op de Ziggo website bekijkt dan laten ze daar afbeelding zien waarbij de eerste pod op begane grond of 1e verdieping zit en de 2e op de eerste of 2e verdieping. Dat zou dan ook niet moeten werken.

Ik zit gelijkvloers. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rocky  schreef:

Als je de info op de Ziggo website bekijkt dan laten ze daar afbeelding zien waarbij de eerste pod op begane grond of 1e verdieping zit en de 2e op de eerste of 2e verdieping. Dat zou dan ook niet moeten werken.

Ik zit gelijkvloers. 


Het gaat ook over wat ertussen zit aan materiaal, als dat beton is met betonijzer of zeer hard gesteente met veel ijzer erin, dan kan 4 meter al te ver zijn.

 

Hier beneden heb ik wifi vanaf de 1e verdieping, maar dat is een houten plafond en geen zilverfolie onder het laminaat.

Zou het beton met betonijzer zijn, dan was die wifi er niet doorgekomen.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tussen de meterkast en de voordeur zit ca 2,5 mtr, na de voordeur komt de 1e pod. Vlak bij deze pod zit ik met mijn desktop op ca 3 mtr. Uiteraard zitten er betonnen muren in een appartement waarin betonijzer is verwerkt. Mag de speed snelheid hierdoor 90% afnemen. Dan heeft wifi in een appartementen complex waar geen mogelijkheid is voor een bekabelde aansluiting geen zin.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de info. Heb de websites bekeken maar niets mee opgeschoten. Ik denk dat ik met deze sterke schommeling van het wifi netwerk moet leven. Heb dus verder geen voordeel aan verhogingen van het netwerk door Ziggo. De opbouw van een appartementencomplex waar betonnen muren bestaan zal de grote boosdoener wel zijn. Heb geen mogelijkheid om een bekabelde aansluiting te maken anders zou ik dat direct doen. In mijn vorige woning heb ik dat gehad en werkte perfect.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rocky "Uiteraard zitten er betonnen muren in een appartement waarin betonijzer is verwerkt."

Een appartement hoeft van binnen in het appartement helemaal niet te bestaan uit betonnen muren met betonijzer erin, dat kunnen ook dunne gasbeton muren zijn of hout met gipswanden of houten platen.

 

"Mag de speed snelheid hierdoor 90% afnemen. Dan heeft wifi in een appartementen complex waar geen mogelijkheid is voor een bekabelde aansluiting geen zin."

 

Ja, de wifisnelheid kan makkelijk met 90% afnemen, het betonijzer werkt als een kooi van Faraday, dat houd vrijwel alle radio signalen tegen, net zoals je in een huis met HR+++ glas vrijwel geen of geen mobiele telefonie ontvangst hebt.

 

De enige mogelijkheid is om meer pods te plaatsen, het liefst in de buurt van deuren, zodat ze elkaar enigszins kunnen zien door de deur heen.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie. Alles is mogelijk alleen de voorzieningen ontbreken om meerdere pods te plaatsen.

Stopcontacten zijn niet in overvloed aanwezig en om met losse draden/snoeren/stopcontacten door je huis te werken kan gevaarlijk zijn. Zoals ik al eerder aangaf, dan maar leven met een snelheid vanuit het begin van het digitale tijdperk. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb hetzelfde probleem met de pods en stopcontacten en heb ze beiden met een verlengsnoer aangesloten op een stopcontact en op een kast gelegd.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Bestaat het abo van 350Mb al wel?

De snelheidsverhoging gaat pas na 1 juli gefaseerd ingevoerd worden.

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga verder kijken wat ik kan doen

Rocky
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In sommige gevallen kon je al zelf iets doen om deze snelheid te krijgen. Moet je uitproberen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic