1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Cliff017

Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wifi problemen- internet valt steeds weg, maar verbinding blijft

Hallo allemaal,

Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.

Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.

Maar met de Wifi heb ik de grootste problemen, zowel direct met de router, als met de Wifibooster exact hetzelfde probleem. De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 2 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door. Ik heb de PS4 bedraad en daar heb ik geen problemen mee. Het LIJKT alsof het vooral zo gaat op mijn Apple apparaten (iPhone, iPad, Macbook en iMac). Netflix kijken via wifi op de Samsung TV gaat prima.

Wat heb ik nu allemaal al gedaan:
- Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
- "gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
- Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
- Vaker gereset.
- Vaker gereboot.
- Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.

Zijn er nog mensen met tips of idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk echt zeer irritant.

Alvast heel erg bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nieuw modem, nieuwe coaxkabel en na een aantal dagen internet en geen internet is alles opgelost door de monteur.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb overigens de nieuwe connectbox van Ziggo!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017,
kies voor de 2,4-band alleen kanaal 1, 6 of 11, dus in jouw geval kanaal 1 én 11 met een kanaalbreedte van 20
kies voor de 5.0-band een kanaal tussen 36 en 48 met kanaalbreedte op auto of 20/40
Geef iedere SSID een verschillende naam, dus voor de modem bijvoorbeeld modem24 en modem 50
en voor de booster bijvoorbeeld booster24 en booster50.
Kijk dan eens of het beter gaat.
Succes
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ga ik doen, ik laat je weten of het heeft geholpen!
Maar de 5 Ghz band, dus niet op 20/40/80?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017, kan ook,
maar kies dan binnen de booster voor kanaal 36 en bij de modem voor kanaal 52.
Bij het modem krijg je dan een waarschuwing DFS-kanaal maar als je niet in de buurt van het KNMI of een vliegveld woont is er niets aan de hand.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ga ik doen! Ik houd je op de hoogte, dankjewel.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Beste N.N.,

Helaas werkt dit ook niet. Probleem blijft zich voordoen.

Ik heb ergens gelezen dat het eraan KAN liggen, dat ik de Mediabox via Wifi heb toegevoegd aan het thuisnetwerk. Dit heb ik nu even ongedaan gemaakt en uit het thuisnetwerk gehaald.
Of kan dit volgens jullie niet het probleem zijn?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017
Als je de verbinding met de mediabox eerder had genoemd had ik een iets ander antwoord gegeven.
Het is goed dat je de mediabox losgekoppeld hebt met de rest.
Ziggo adviseert tevens de wifi binnen de mediabox uit te (laten) schakelen als deze binnen 4 meter van de modem staat om interferentie te voorkomen.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
En hoe zet ik de wifi binnen de mediabox uit?

EDIT: heb m uitgeschakeld dmv in te loggen op de horizon. Zijn er nog zaken waarvan je zegt "dit zou ik aanpassen", al dan niet op de media/horizonbox?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017,
Zelf heb ik de mediabox wifi een keer als volgt uitgeschakeld, binnen het standaardmenu de thuisnetwerkmodus uitgeschakeld,
Binnen het routermenu eerst teruggezet naar fabriekswaarden, daarna eerst de 5.0 band uitgeschakeld en daarna de 2,4 band en toen uitgelogd.
Maar als jij nu geen wifi van de mediabox meer ziet in je wifilijst, laten zo.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Prima, ja zo heb ik het dus ook gedaan.
Ik laat jullie weten of het nu inderdaad beter is.
Als er nog meer tips en tricks zijn, sta ik daar natuurlijk altijd voor open.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017,
bedankt voor de update, we lezen graag de afloop.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Helaas... niet opgelost. Lijkt ietsje beter, maar nog steeds valt de wifi weg.
Het lijkt trouwens wel erop dat vooral mobiele apparaten (heb alleen maar Apple) het probleem hebben.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Is het wellicht een optie, weet jij beter dan ik denk ik, om via wifi mac filtering mijn mobiele devices eens erin te zetten?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Cliff017, misschien dat EnergieBoy je kan en wil helpen, hij weet erg veel van Apple-apparaten.
Ik heb hem even voor je ingeseind.
jotrange

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb sinds kort het zelfde probleem. Voorheen nooit geen last nu om de zoveel tijd geen WiFi wel signaal / streepjes op onze Apple producten. Had gehoopt dat hier inmiddels een oplossing was gevonden
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier hetzelfde wifi probleem, telkens valt de verbinding weg, hij komt vlot weer maar het is zeer irritant. Heb er meerdere keren over gebeld, het enigste wat Ziggo doet is een harde reset. Heb al eens gevraagd om een nieuwe modem maar dat mochten ze mij niet geven. Vandaag ook eens een speedtest gedaan, ik betaal voor een 200mbit abo maar krijg een 88 mbit , blijkbaar betaal ik al langer voor gebakken lucht.
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oh ja en de modem staat nog geen 2 meter bij mij vandaan....
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Noortje007 zo te merken heb je de speedtest via de wifi gedaan?
Wil je het ook eens via een bekabelde verbinding doen? Wifi kan namelijk door vele oorzaken gestoord worden, dus een speedtest via de wifi is niet betrouwbaar om te kijken of de verbinding goed is.
Bovendien maakt het ook uit met welke frequentie je verbonden bent. Met de 5Ghz zou je de 200 mbit wel moeten kunnen halen, maar met de 2.4Ghz gaat je dat nooit lukken.

Welk modem heb je precies?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
jotrange Welk modem heb jij?
Wat in ieder geval vaak helpt, is de stroom ongeveer 10 seconden van het modem af te halen.
Wanneer dat niet helpt, kun je ook een vast wifi kanaal instellen. Welk kanaal voor jou het beste is, kun je controleren met een wifi analyzer, zoals deze bijvoorbeeld.
Kies bij de 2.4Ghz uitsluitend voor kanaal 1, 6 of 11, anders ga je en je buren alleen maar meer problemen krijgen.