Smittie1
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi mobiel schakelt thuis niet automatisch in

Wanneer ik mijn huis verlaat gaat de wifi schakelaar op mijn Samsung S10 + vanzelf uit. Zodra ik thuis kom hoort mijn mobiel automatisch opnieuw verbinding te zoeken met mijn Wifi netwerk. Deze optie heb ik ingeschakeld. Maar bij thuiskomst is de Wifi ingesteld op 4 G. Dan moet ik via instellingen de Wifi-schakelaar aanzetten en dan opnieuw verbinding maken met mijn netwerk. Bij mijn netwerknaam komt te staan: verbonden via Wifi SmartWifi. Mijn partner heeft exact dezelfde mobiel en zij heeft deze problemen niet. Wie heeft een suggestie van wat er mis kan zijn gegaan?

3 Reacties 3
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6302Posts
  • 256Oplossingen
  • 2709Likes

Kijk eens bij verbindingen > wifi > tik op wifi > tik op de drie stippen rechtsboven > geavanceerd 

en kijk hoe daar de schuifjes staan. Eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten.

Smittie1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor uw reactie. Ik heb de schakelaar "Eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten" uitgezet. Deze stond ingeschakeld. Ik moet vanmiddag nog weg dus kan ik het bij thuiskomst gaan controleren. Ik kan wel naar de weg lopen, maar dat helpt niet. Ik heb hier door enkele Wifipods gewoon super goede Wifi tot op de openbare weg. En dat is zeker 20 meter! Ik laat het u weten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2483Posts
  • 211Oplossingen
  • 321Likes

Hoi @Smittie1

Lekker bereik heb je met de pods! Maar nu terug naar je vraag, heb je het nog kunnen testen en zo ja, wat was de uitkomst?

Uitgelicht topic