Smittie1

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi mobiel schakelt thuis niet automatisch in

Wanneer ik mijn huis verlaat gaat de wifi schakelaar op mijn Samsung S10 + vanzelf uit. Zodra ik thuis kom hoort mijn mobiel automatisch opnieuw verbinding te zoeken met mijn Wifi netwerk. Deze optie heb ik ingeschakeld. Maar bij thuiskomst is de Wifi ingesteld op 4 G. Dan moet ik via instellingen de Wifi-schakelaar aanzetten en dan opnieuw verbinding maken met mijn netwerk. Bij mijn netwerknaam komt te staan: verbonden via Wifi SmartWifi. Mijn partner heeft exact dezelfde mobiel en zij heeft deze problemen niet. Wie heeft een suggestie van wat er mis kan zijn gegaan?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kijk eens bij verbindingen > wifi > tik op wifi > tik op de drie stippen rechtsboven > geavanceerd 

en kijk hoe daar de schuifjes staan. Eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten.

Bekijk in context

21 Reacties 21
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kijk eens bij verbindingen > wifi > tik op wifi > tik op de drie stippen rechtsboven > geavanceerd 

en kijk hoe daar de schuifjes staan. Eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten.

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel voor uw reactie. Ik heb de schakelaar "Eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten" uitgezet. Deze stond ingeschakeld. Ik moet vanmiddag nog weg dus kan ik het bij thuiskomst gaan controleren. Ik kan wel naar de weg lopen, maar dat helpt niet. Ik heb hier door enkele Wifipods gewoon super goede Wifi tot op de openbare weg. En dat is zeker 20 meter! Ik laat het u weten.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Smittie1

Lekker bereik heb je met de pods! Maar nu terug naar je vraag, heb je het nog kunnen testen en zo ja, wat was de uitkomst?

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wij hebben hetzelfde probleem wanneer wij thuis komen en ook wij hebben allebei een Samsung S10+ telefoon met Android 12. Het ding gaat naar 4 G, die van mijn vrouw ook. Wij hebben automatisch verbinding zoeken ingeschakeld en "eventueel overschakelen naar mobiele gegevens uitzetten" uitgezet. Starten wij wifi opnieuw op, dan krijgen wij steeds de melding dat het wachtwoord verkeerd is. Zonder hier op te reageren wordt de verbinding hersteld en krijgen wij "verbonden" vermeldt. En het is 100 % zeker dat het wachtwoord klopt.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Smittie1

Als ik het goed begrijp heb je nog geen oplossing en heeft de tip van @KBX458 uiteindelijk niet geholpen? Of heeft het eerst wel gewerkt en later toch weer niet? Heb je het wifi netwerk al eens verwijderd uit je toestel en opnieuw ingesteld?

 

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee, nog steeds dezelfde problemen. Ik zou niet weten wat ik hier aan kan doen. Soms vergeet ik bij thuiskomst om gelijk op mijn telefoon te kijken of wifi is ingeschakeld. Met verwijderen bedoel je "vergeten"? Zo niet, hoe kan ik het wifi netwerk verwijderen? 

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn zoon is bij KPN en komt hier bijna elke dag even langs en logt automatisch in bij ons Ziggo Wifi account. Geen enkel probleem en wij zelf lopen even naar de straat en komen terug en krijgen niet automatisch opnieuw verbinding met onze Vodafone-abonnementen. Ondanks dat de schakelaar goed staat op beide telefoons. Heb de wifi al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar het gekloot blijft. Waardeloos is het.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Smittie1 Vervelend dat dit probleem zich nog steeds voordoet! Ik begrijp dat jouw zoon dit probleem met zijn eigen apparaat niet heeft en zonder problemen verbinding krijgt met het wifi signaal van het Ziggo Modem. Het lijkt erop dat er iets misgaat met de instellingen van de Samsung Smartphones, waardoor de toestellen niet automatisch verbinding maken met het het thuisnetwerk. Heb je al eens gekeken of het probleem op te lossen is met de tips op de supportpagina van Samsung?  Daarnaast raad ik aan nog een blik te werpen op deze pagina. Daar staan handige adviezen om veel voorkomende problemen met draadloze internet (wifi) op te lossen. Mocht het ook hiermee niet lukken, laat het dan weten. We denken dan graag met je mee over de eventuele vervolgstappen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Smittie1  schreef:

Wanneer ik mijn huis verlaat gaat de wifi schakelaar op mijn Samsung S10 + vanzelf uit. Zodra ik thuis kom hoort mijn mobiel automatisch opnieuw verbinding te zoeken met mijn Wifi netwerk. Deze optie heb ik ingeschakeld. Maar bij thuiskomst is de Wifi ingesteld op 4 G. Dan moet ik via instellingen de Wifi-schakelaar aanzetten en dan opnieuw verbinding maken met mijn netwerk. Bij mijn netwerknaam komt te staan: verbonden via Wifi SmartWifi. Mijn partner heeft exact dezelfde mobiel en zij heeft deze problemen niet. Wie heeft een suggestie van wat er mis kan zijn gegaan?

 


Waarom wilt u dat wifi wordt uitgeschakeld als u uw huis verlaat ?

Zodra uw smartphone geen verbinding meer kan maken met uw wifi, zal deze automatisch overschakelen naar o.a. 4G ( en/of Ziggo hot-spots als dat is ingesteld ). Ook al zijn er genoeg wifi-stations in de buurt, zolang uw smartphone daarvan de wachtwoorden niet weet, zal deze daarop niet kunnen inloggen en zal uw smartphone automatisch via 4G gaan.
Zodra u thuis komt, zal uw smartphone automatisch verbinding maken met uw wifi en zal de 4G verbinding daarvoor niet meer gebruikt worden.

Als wifi geheel uit wordt gezet, dan kan uw smartphone via wifi ook niet detecteren dat er een wifi-netwerk is, waarop deze zou kunnen inloggen.

Overigens zijn er volgens mij ook apparaten die m.b.v. bluetooth achterhalen of ze wel/niet thuis zijn. Maar ook dan moet bluetooth wel aanstaan & aanblijven.

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik wil natuurlijk niet dat mijn Wifi uitgaat... Wanneer ik weg ga gaat het over naar 4G. Ik wil dat mijn wifi wanneer ik weer thuis kom, opnieuw automatisch verbinding maakt met mijn Wifi thuis. Dat gebeurt niet, ik blijf verbinding houden via 4 G.

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Probeer mee te denken en kijk eens de volgende instellingen na:

 

Instellingen, Verbindingen, Wi-Fi.

Klik op het tandwieltje naast je Wi-Fi netwerk als je ermee bent verbonden en controleer of 'Automatisch opnieuw verbinden' aan staat.

 

Ga stap terug naar de Wi-Fi lijst en klik rechtsbovenin op de 3 puntjes en dan 'Geavanceerd'.

(Het volgende is een extra optie om te helpen met het automatisch verbinden van je Wi-Fi netwerk.)

Je kunt de optie 'Wi-Fi automatisch inschakelen' aanzetten en dat vereist dat 'Locatie' aan moet staan op de telefoon.

 

Als je daarna een aantal keer opnieuw verbonden bent met je eigen Wi-Fi netwerk, slaat hij deze op als favoriet (krijg je een melding van) en zal je zien dat als je per ongeluk je Wi-Fi niet aan hebt staan, hij dit vanaf nu wel gaat doen en automatisch verbind met je meest verbonden Wi-Fi netwerken waaronder ook je eigen.

 

Het is een tip en een extra optie om problemen te verhelpen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@sebas14  schreef:

....Je kunt de optie 'Wi-Fi automatisch inschakelen' aanzetten en dat vereist dat 'Locatie' aan moet staan op de telefoon...



Hmmmm 👍 !!! Dat is misschien wat TS wil, maar wat voor een nut heeft dat?


Dus je gaat wifi  uit/aan schakelen door je GPS aan te zetten. Of je nu gevolgd wordt m.b.v. wifi of Google weet waar je geweest bent door GPS gegevens. Qua energie maakt het ook niet uit of je nu wifi of GPS aan hebt. Dan beter gewoon wifi aan laten staan en die maakt vanzelf weer verbinding, als de smartphone een 'wifi' netwerk vindt, waarop de smartphone kan inloggen omdat het wachtwoord bekent is.

Of mis ik iets ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Smittie1 Is het nog gelukt om het probleem op te lossen aan de hand v.d. tips die hier gegeven zijn? Als specifiek een smartphone niet automatisch verbinding maakt via het wifi netwerk dan vermoed ik dat de optie "Automatisch opnieuw verbinden" bij de betreffende netwerknaam niet aan staat. Je kan dit op je Android telefoon vinden onder Instellingen (Tandwiel) > Verbindingen > Wifi. Klik dan op het tandwielsymbool achter je eigen draadloze netwerknaam (SSID) en check hier of "Automatisch opnieuw verbinden" en gemeten netwerk: "Automatisch detecteren" aanstaan. 

Lost dit het niet op, vergeet het netwerk dan eens eenmalig. Herstart dan je smartphone en maak dan opnieuw verbinding met het draadloze netwerk. Tot slot: kijk ook nog of de spaarstand mogelijk ingeschakeld is op je Smartphone, dit kan ook nog van invloed zijn. 

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul, alle genoemde mogelijkheden/instellingen zijn geprobeerd en goed ingesteld. Ik heb mijn SSID al verwijderd/vergeten, niets helpt. Wij hebben allebei een Samsung S10Plus. De laatste Android versie geïnstalleerd, zelfs geprobeerd door de laatste versie te verwijderen. Geen enkel resultaat. Onze zoon heeft een Samsung S22 en heeft hier thuis ook dezelfde problemen. Komen wij bij mijn zoon thuis, maken onze Samsungs S10 gewoon contact met zijn wifi netwerk. Ook bij andere mensen geeft het geen problemen. Helaas werkt het thuis niet en gaan wij naar 4G. Zelfs een nieuw netwerk ingesteld, geen verbetering. Steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt, en daarna gaat het verder en hebben wij na 5 minuten opeens wel wifi. Ik weet voor 200% zeker dat het wachtwoord klopt... Zelfs het wachtwoord gewijzigd en ... nou ja, je raadt het al!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Smittie1 Kun je het modem anders eens terugzetten naar fabrieksinstellingen? Stel daarna opnieuw de netwerknaam (SSID) en wachtwoord (WPA2 key) in en test dan eens of het probleem zich dan nog voor blijft doen. Als het probleem zich nog blijft voordoen, dan zouden we het modem nog eens om kunnen ruilen om een mogelijke hardwarematige oorzaak in het modem zelf nog uit te sluiten. 

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul, dit heb ik al geprobeerd. Maar helaas zonder resultaat. Ik houd mij aanbevolen om het modem om te ruilen. Gaat u dit voor mij regelen, dat zou wel fijn zijn. Ik hoor het graag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Smittie1 Goed dat je met de genoemde punten aan de slag bent gegaan. Jammer dat dit niet geleid heeft tot de oplossing. Het lijkt mij inderdaad goed dat we een nieuw modem opsturen. Hierover heb ik zojuist ook een privébericht gestuurd. Zou je hierop willen reageren?

Smittie1
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gereageerd op uw privébericht. Dankjewel. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Smittie1 Hartelijk dank voor je reactie! Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray 

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. Als je een Post NL account (Plus Post NL app) hebt, dan ontvang je het afgiftebewijs digitaal per e-mail. Ontvang je een papieren afgiftebewijs dan is mijn advies om hiervan gelijk even een foto te maken met je smartphone/camera. 

Laat je onder dit topic weten hoe het nieuwe modem bevalt?

Uitgelicht topic