blikie

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifi in huis

ik heb afgelopen jaar  het netwerk naar deco systeem in huis verandert dit werk heel goed  nu heb ik sinds de laatste 2 weken  met mijn laptop dat hij alleen het netwerk in huis vaak niet meer vind en als hij het vind dan werkt het heel traag of niet en krijg ik bij probleem oplossen een gateway fout 

de laptop vind wel wifi van de rest van de buurt maar ook niet altijd het zelfde lijstje  

en alle telefoons en andere apparaten werken wel met en op de wifi 

de laptop werkt wel op een hotspot via de telefoon  gewoon op het wifi netwerk 

weet misschien iemand een oplossing buiten dat het tijd is voor een nieuwe laptop

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
blikie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

het is opgelost , ik heb er nog een deco m4 bij gekocht deze in het netwerk gezet met een kabel aan de laptop .... deze heeft nu geen problemen meer met iets  ik kan zelf zonder dat het stottert film kijken nu  

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@blikie  schreef:

ik heb afgelopen jaar  het netwerk naar deco systeem in huis verandert dit werk heel goed  nu heb ik sinds de laatste 2 weken  met mijn laptop dat hij alleen het netwerk in huis vaak niet meer vind en als hij het vind dan werkt het heel traag of niet en krijg ik bij probleem oplossen een gateway fout 

de laptop vind wel wifi van de rest van de buurt maar ook niet altijd het zelfde lijstje  

en alle telefoons en andere apparaten werken wel met en op de wifi 

de laptop werkt wel op een hotspot via de telefoon  gewoon op het wifi netwerk 

weet misschien iemand een oplossing buiten dat het tijd is voor een nieuwe laptop

 

 


Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Lastig probleem , alles werkt goed lees ik uit je verhaal maar de laptop niet.

 

Mijn 1e gevoel zegt reboot de hele handel , modem en deco systeem en kijk wat er dan gebeurt.

Mijn 2e gevoel zegt dat er iets aan de hand kan zijn met de netwerkkaart ( wifi ) in de laptop en dan zeg ik zorg er voor dat je de nieuwste drivers op van de wifi netwerkaart op je laptop hebt staan.

 

Bovenstaand zijn aannames , maar proberen kan nooit kwaad.

 

Maar voor ander meelezende , war is het merk en type laptop ? 

blikie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alles  naar updates laten zoeken maar alles is update ... ook meerdere x alles opnieuw opgestart   zelfs een gast account aangemaakt  in het wifi systeem ook dat werkt niet ...   de wifi werkt  in huis met  alles behalve de laptop  

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

heb je nog even merk en type nummer laptop ? 

blikie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

een hp laptop 15-da0xxx

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Mogelijk helpt het als je deze driver op de laptop her installeert.

 

Ronihd_0-1632727609184.png

 

https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-15-da0000-laptop-pc/20395828

 

blikie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

geprobeerd  nu vind hij wel de wifi weer in de woonkamer maar werk nog voor geen meter .... ik moet vorige week iets gedaan hebben wat invloed heeft gehad op de laptop ... dank je wel voor de hulp 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemorgen @blikie

Je hebt de afgelopen tijd al een aantal tips gekregen van Ronihd, fijn! We zijn een poosje verder dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat en wat jouw ervaring is. Als je nog problemen ervaart dan denken we graag opnieuw met je mee. 

blikie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

het is opgelost , ik heb er nog een deco m4 bij gekocht deze in het netwerk gezet met een kabel aan de laptop .... deze heeft nu geen problemen meer met iets  ik kan zelf zonder dat het stottert film kijken nu  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@blikie Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Wat ontzettend fijn dat het probleem is opgelost met het plaatsen van een extra Deco M4. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic