1
Vraag
2
Reacties
Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

WiFi Booster Pod geeft geen wifi-verbetering

Ik woon in een appartement waar de Modem/Router in de meterkast staat op de overloop. Ver weg dus.
Als voorzorg heb ik een WiFi Booster door Ziggo laten installeren halfweg de gang in een wandkast.

Op mijn computer er vlak bij heb ik aanvaardbaar WiFi signaal (met Ziggo Complete down 45, up 31 Mbts).
In de woonkamer wordt het signaal slechter naarmate je verder weg gaat nar de hoek en is soms zelfs onbereikbaar.

Ik huurde dus een WiFiBooster Pod in de hoop dit op te lossen.

Helaas geen enkele verbetering. De Pod is correct geinstalleerd, lichtje flikkert, vreeemd als ik 'advananced-IP-scanner laat scannen ziet die de POD niet. In Ziggo SmartWiFi netwerk apparaten zie ik hem wel  met de code die er opgedrukt staat.

Waarom werkt het niet? Advies graag.

Charles Citroen

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als je besluit vast staat, dan kun je het best de Pod opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via Mijn Ziggo, je ontvangt dan ook meteen een retourdoos 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als het lampje blinkt, dan heeft de pod geen verbinding, het lampje moet uit zijn.

De pod kan alleen verbinding hebben met de wifi van het modem, maar niet via een wifibooster.

 

In de SmartWifi app zie je hem wel, omdat de pod via die app is geïnstalleerd.

Citroentje33
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Maar hoe krijg ik die Pod dan zo ver dat hij verbinding maakt met mijn modem en neit probeert verbinding te maken met de booster?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoever hangt de pod van het modem?

En hoeveel muren en wat voor muren zitten er tussen?

 

De pod moet binnen 6-9 meter van het modem hangen zonder teveel muren ertussen of aangesloten zijn met een netwerkkabel aan het modem, dan is er een nog hogere snelheid mogelijk.

Citroentje33
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik snap er dus helemaal niets van, ik heb een pod aangeschaft om het modem signaal op te pepppen verder weg van het modem af. Nu zegt u dat die pod binnen 6-9 meter moet staan, maar daar is het natuurlijk niet nodig omdat het signaal daar ruim voldoende is.

En hoever draagt het signaal van de pod verder als hij op 9 meter van het modem staat?

Mijn probleem is dat de booster niet ver genoeg/sterk genoeg zendt.

Moet ik dan maar aan de versterkers via het stroomnet?

Ch

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De al aanwezige booster is vermoedelijk de witte versie die op de Connectbox lijkt? Dan zou de pod daarop bedraad aangesloten kunnen worden.

Op basis van de omschrijving van de woning indeling denk ik dat de M4 mesh set beter zal voldoen.

Of minimaal 2 of 3 Pods verdelen in de woning en de huidige booster later vervallen.

 

Achtergrond.

Als een pod niet wordt bedraad moet deze een werkbaar wifi signaal op pakken, gezien het verval in een woning zeker voor 5 ghz moet deze dus binnen een redelijke afstand van de bron worden geplaatst. De veldsterkte dBM is hierbij van belang dat is de zender kracht, als dat te zwak is zal het niet goed werken.

 

Screenshot_20211028-172558_Chrome.jpg

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Citroentje33  schreef:

Ik snap er dus helemaal niets van, ik heb een pod aangeschaft om het modem signaal op te pepppen verder weg van het modem af. Nu zegt u dat die pod binnen 6-9 meter moet staan, maar daar is het natuurlijk niet nodig omdat het signaal daar ruim voldoende is.

En hoever draagt het signaal van de pod verder als hij op 9 meter van het modem staat?

Mijn probleem is dat de booster niet ver genoeg/sterk genoeg zendt.

Moet ik dan maar aan de versterkers via het stroomnet?

Ch


@Citroentje33 De pod is onderdeel van een mesh systeem, een samenwerkend systeem tussen de Connectboxen en de pods.

De pod kan helemaal niets met het signaal van de wifibooster, omdat het modem en de pods via een verborgen wifikanaal de verbinding maken en de snelheid op pijl houden en een dergelijk kanaal heeft de wifibooster niet, dus dat gaat nooit werken.

En de pod aansluiten met een kabel op de wifibooster gaat ook niet werken, want dan heb je deels mesh in huis en een los wifinetwerk van de wifibooster, dat werkt ook niet samen.

 

SmartWifi van Ziggo - Perfecte wifi met slimme wifi-versterkers Zie de tekst op die pagina:

Wat is SmartWifi?

Je wifi is bij Ziggo slimmer dan ooit. Want je hebt door een software-update van je modem al SmartWifi in huis! En combineer je het SmartWifi modem, de pods (onze slimme wifi-versterkers) en de app, dan kun je nog meer uit je wifi halen. SmartWifi doet namelijk al het regelwerk en zorgt voor perfecte wifi in huis.

Citroentje33
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank. Ik stuur de Pod dus terug naar Ziggo.

Citroentje33
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nog even, ik vind dus dat de omschrijving van de Pod niet correct is, er zou bij moeten staan 'werkt niet met een al geïnstalleerde witte WiFi Booster van Ziggo'.

Ik wil de Pod dus terugsturen, heb ik daar een retournummer voor nodig?

Overigens dank voor uw antwoorden tot nu toe.

Ch

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij de veelgestelde vragen staat het ook niet. De informatie is inderdaad onvolledig te noemen.

Dit topic heeft mij wel aan het denken gezet.

Het stukje bandsteering onderdeel van het geheel wat Ziggo SmartWifi noemt moet al aanwezig zijn geweest in de Connectboxen, maar blijkbaar nooit geactiveerd waarom niet??? Het is ook zeer vreemd dat de witte compal boosters deze ondersteuning niet hebben en blijkbaar nier kunnen krijgen, dat is toch ook een gemiste kans.

 

@Citroentje33 een enkele willekeurige wifi accespunt zal wel het wifi probleem kunnen oplossen.

 

Dat hele mesh en fast roaming verhaal de andere onderdelen van Smart wifi is enkel echt noodzakelijk als je constant rondwandeld met een apparaat, dat zal in de praktijk weinig voorkomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. "Het stukje bandsteering onderdeel van het geheel wat Ziggo SmartWifi noemt moet al aanwezig zijn geweest in de Connectboxen, maar blijkbaar nooit geactiveerd waarom niet??? Het is ook zeer vreemd dat de witte compal boosters deze ondersteuning niet hebben en blijkbaar nier kunnen krijgen, dat is toch ook een gemiste kans."

 

SmartWifi is maanden terug al geactiveerd in alle modems.

 

De witte boosters en de wifiboosters via de stroom, zijn wel te combineren met de SmartWifi app, maar hebben geen mesh.

Die apparatuur is uit een ander ontwikkelings- productie tijdperk.

 

@Citroentje33 "Nog even, ik vind dus dat de omschrijving van de Pod niet correct is, er zou bij moeten staan 'werkt niet met een al geïnstalleerde witte WiFi Booster van Ziggo'."

 

Dan zou ook alle andere wifi apparatuur erbij moeten staan, die Ziggo uitgebracht heeft, waar de pod niet mee samenwerkt en dat zijn er tig.

 

In plaats daarvan staat er wat je wel kunt combineren: "Je wifi is bij Ziggo slimmer dan ooit. Want je hebt door een software-update van je modem al SmartWifi in huis! En combineer je het SmartWifi modem, de pods (onze slimme wifi-versterkers) en de app, dan kun je nog meer uit je wifi halen."

 

"Ik wil de Pod dus terugsturen, heb ik daar een retournummer voor nodig?"

 

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Waar stuur je de apparatuur naartoe?

Stuur de apparatuur in een stevige doos naar ons terug. Het beste is natuurlijk de originele doos. Als je die niet meer hebt, kun je ook een andere passende doos gebruiken. 

Stuur de apparatuur naar dit adres:

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Of download het retourformulier:

 

Tips voor het terugsturen:

  • Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
  • Op postnl.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
  • Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert dat klinkt vreemd zover ik goed op de hoogte ben zijn de Compal en Arris Connectboxen er al vrij lang, net zo lang of langer dan de Compal boosters. Nu begrijp ik van jou dat het andersom is, dat klinkt vreemd want eerder waren er de zwarte C7 modellen.

 

Het is mij bekend dat de bandsteering regel al een half jaar geleden is toegevoegd, dat neemt niet weg dat deze functie bij de introductie van de Connectbox al geactiveerd kon worden. Waarom nu pas dus dit jaar niet veel eerder.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Het is mij bekend dat de bandsteering regel al een half jaar geleden is toegevoegd, dat neemt niet weg dat deze functie bij de introductie van de Connectbox al geactiveerd kon worden. Waarom nu pas dus dit jaar niet veel eerder."

 

Geen idee, mogelijk omdat de Connectboxen en witte wifibooster en stroombooster nog niet waren geupdate voor de verbinding met de SmartWifi app of de app was nog niet klaar en de pods nog niet in beeld waren?

De fabrikanten van die materialen moeten er ook aan meewerken qua software.

Citroentje33
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Als ik de Pod terugstuur, weet Ziggo dan dat het mijn pod was en dat de huur moet ophouden?
Ch

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als je besluit vast staat, dan kun je het best de Pod opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via Mijn Ziggo, je ontvangt dan ook meteen een retourdoos 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic