Frank L.
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Welke splitter?

Regelmatig moet ik mijn router Ciscso EPC3928 opnieuw opstarten om weer een stabiele internet verbinding te verkrijgen. 

De Mediamarkt (Ziggo balie) heeft mij de splitter DPO 2104 verkocht.

Nu lees regelmatig op het forum dat deze niet juist is en een geschikte splitter opgestuurd kan worden.

Als een Moderator dit leest zou ik dan een poa-01 met modemkabel opgestuurd kunnen krijgen?

In mijn profiel staan adresgegevens.

De televisie ontvangst is overigens uitstekend.

Zie voor aansluitingen de toegevoegde foto's.

splitter DPO 2104 Hirschmannsplitter DPO 2104 HirschmannCisco EPC3928Cisco EPC3928hirschmann hmv41hirschmann hmv41

 

 

3 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 107Reacties
  • 8Oplossingen
  • 20Likes

Hallo @Frank L. , bedankt voor je uitgebreide informatie. 

 

Ik heb eerst het signaal in je wijk gecontroleerd en dat ziet er in orde uit. Ook je modem is goed online en maakt goed verbinding met onze centrale. Toch zie ik dat je modem wat moeite heeft om het signaal uit te zenden. Dit kan een reden zijn dat je deze problemen ervaart. Het is mogelijk dat dit modem niet meer optimaal werkt. Een ander type modem kan een oplossing zijn voor het probleem dat je ervaart.

Ik ga een vervangend modem voor je aanvragen. Binnen een paar dagen ontvang je deze per post. Zodra je deze binnen hebt kun je de modem gelijk aansluiten. Hou er rekening mee dat je modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente 🙂 
Heel veel plezier met je nieuwe modem! 

Bekijk in context

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5879Reacties
  • 398Oplossingen
  • 1038Likes
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46979Reacties
  • 2840Oplossingen
  • 10274Likes

@Frank L. schreef: "Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart."

 

1.  Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Maar is dat in de meeste gevallen niet vanwege mogelijkheid 2 en 3 die hieronder staan.

 

2. Vrij vertaald kan dit ook betekenen: je hebt een apparaat in je netwerk dat niet Full Duplex is, dat wil zeggen dat tegelijkertijd data heen en terug plaats kan vinden tot 1000 Mbit/s.

Je hebt dus een aansluiting die half Duplex is en alleen heen en dan weer retour communiceert en dan gaat het tot 100 Mbit/s.

 

3. Het kan ook een melding zijn die aangeeft dat er een apparaat niet hoger kan dan 100 Mbit/s.

 

In beide laatste gevallen geen enkel probleem, alles blijft prima werken, de melding is alleen ten onrechte onrustbarend.

Bekijk in context

Uitgelicht
24 Reacties 24
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46979Reacties
  • 2840Oplossingen
  • 10274Likes

Je hebt een TOP splitter, geen enkel probleem over gelezen.

 

Maar nu je probleem met het internet.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je reactie.

De splitter is dus oké -:)

Als het goed is had ik bij mijn vraag, 3 foto's toegevoegd: Ziggo aop met splitter, modem en versterker.

up- en downstreamwaardes volgen, moet nog nalezen hoe ik deze zichtbaar maak......

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6007Reacties
  • 242Oplossingen
  • 2430Likes

Foto's zijn zichtbaar 

 

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5879Reacties
  • 398Oplossingen
  • 1038Likes

zoals @Bert  al vroeg eerst even een printscreen van de down en upstream als die goed zijn kan een moderator jou kosteloos een nieuwe modem de connectbox 

opsturen gezien je een oud model hebt

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor de reactie!

Hierbij de printscreen van de down en upstream.

Wacht de moderator af. Zou fijn zijn als mijn modem vervangen wordt voor een connectbox.

Werk vanuit thuis, iedere keer modem opstarten is toch wel irritant....

Cisco EPC3928Cisco EPC3928Cisco EPC3928Cisco EPC3928

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46979Reacties
  • 2840Oplossingen
  • 10274Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Postcode en huisnummer staan in mijn profiel.

Bedankt voor je support.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 107Reacties
  • 8Oplossingen
  • 20Likes

Hallo @Frank L. , bedankt voor je uitgebreide informatie. 

 

Ik heb eerst het signaal in je wijk gecontroleerd en dat ziet er in orde uit. Ook je modem is goed online en maakt goed verbinding met onze centrale. Toch zie ik dat je modem wat moeite heeft om het signaal uit te zenden. Dit kan een reden zijn dat je deze problemen ervaart. Het is mogelijk dat dit modem niet meer optimaal werkt. Een ander type modem kan een oplossing zijn voor het probleem dat je ervaart.

Ik ga een vervangend modem voor je aanvragen. Binnen een paar dagen ontvang je deze per post. Zodra je deze binnen hebt kun je de modem gelijk aansluiten. Hou er rekening mee dat je modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente 🙂 
Heel veel plezier met je nieuwe modem! 

Bekijk in context

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt Meindert -:)

Na het aansluiten bericht ik het resultaat.......

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 107Reacties
  • 8Oplossingen
  • 20Likes

Alvast bedankt @Frank L. , ik ben heel benieuwd naar het resultaat. 

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Modem gewisseld voor connectbox.

Nu stabiel internet! 🙂

Er zijn echter wel wat veranderingen t.o.v. de Cisco EPC3928:

iPhone en iPad gaf zwakke beveiliging aan. Opgelost door beide netwerken 2,4GHz en 5GHz, de beveiliging te veranderen van wpa/wpa2 naar wpa2.

De router van de time capsule apple uitgeschakeld want deze veroorzaakte een trager internet in combinatie met de connectbox.

Ik maak gebruik van Wifispots, maar helaas is deze bij de connectbox zeer dominant, d.w.z. dat je binnenshuis als 1ste verbonden wordt met de ziggo hotspot. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Inloggen op het modem lukt niet met safari. Via Firefox lukt het wel. Is dit bekend?

Ik heb de connectbox nu 2 dagen, gelukkig tot nu toe wel een stabiele verbinding.

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5879Reacties
  • 398Oplossingen
  • 1038Likes

welk merk type mobiel heb je?

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Iphone SE

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Iphone SE en Iphone Xr

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Iphone Se en Iphone Xr

(Waarschijnlijk dubbel verzonden, kreeg geen bevestiging......)

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5879Reacties
  • 398Oplossingen
  • 1038Likes
Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Duidelijk!

Automatisch verbinden uitgezet😊

Eddy
Gedreven Raadgever
  • 803Reacties
  • 149Oplossingen
  • 55Likes

Hallo @Frank L. 

 

Je gebruikt nu kennelijk een connect box

Met moderne versies van Safari werkt dit inderdaad niet je kunt daarmee niet goed in op de beheerpagina komen.

Probeer het eens met een andere browser of als dat kan met een Windows machine met Google of Firefox

 

gr. Eddy

Frank L.
topicstarter
Stamgast
  • 57Reacties
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Eddy,

Gebruik nu Firefox 👍

Uitgelicht topic