ChrisLa84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Website www.semsportal.com niet bereikbaar

Het lukt mij momenteel niet om verbinding te maken met de site www.semsportal.com en de daarbij behorende app voor op de Iphone/tablet. De website via ander internet (VPN en 5G) benaderen lukt wel. Het is net alsof de site en apps geblokkeerd zijn. ik heb meerdere devices geprobeerd. Het lijkt lokaal te liggen maar kan niks raars vinden in de instellingen. Upnp staat ingeschakeld. 

 

Wie heeft de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul ik had nog geen reactie hier geplaatst maar heb het probleem gevonden. Ik had tevens ineens last van hele slechte wifi en ben gaan zoeken. Toen ik de kabel van de philips Hue eruit trok was ineens alles weer zo als het hoort. Hier bleek een 4 aderige cat kabel tussen te zitten wat standaard bij de hue geleverd wordt. Op een of andere manier is deze nu ineens gaan storen. Kabel er tussen uit en vervangen voor een nieuwe cat6 kabel en het probleem is opgelost.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dit staat op de homepage.

 

Due to the recent instability of the intercontinental Internet, you may face login failure issues or data loading issues. GoodWe development team are working on fixing it. GoodWe apologize any inconvenience brought to you during this period.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik kan de site probleemloos bereiken vanaf mijn Ziggo-verbinding.

 

Kun je de Opdrachtprompt (Windows) of Terminal (macOS) starten en het commando tracert www.semsportal.com of traceroute www.semsportal.com uitvoeren?

ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg het onderstaande als ik dit uitvoer. 

 

Tracing route to www.semsportal.com [8.209.71.108]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 10 ms 10 ms 10 ms 10.255.132.1
3 25 ms 14 ms 15 ms gn-rc0002-cr102-et98-251.core.as33915.net [213.51.193.189]
4 16 ms 15 ms 17 ms asd-tr0021-cr101-be150-10.core.as9143.net [213.51.158.22]
5 15 ms 15 ms 17 ms nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194]
6 16 ms 20 ms 21 ms ix-ae-30-0.tcore1.ad1-amsterdam.as6453.net [80.231.80.30]
7 * * 25 ms if-ae-7-2.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net [195.219.194.45]
8 23 ms 21 ms 22 ms if-ae-6-2.tcore1.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.194.150]
9 23 ms 23 ms 26 ms if-be-4-2.ecore1.f2c-frankfurt.as6453.net [5.23.30.77]
10 76 ms 26 ms 22 ms if-ae-7-2.thar1.f2c-frankfurt.as6453.net [195.219.61.5]
11 22 ms 23 ms 22 ms 195.219.61.95
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 23 ms 23 ms 23 ms 8.209.71.108

Trace complete.

ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook via de leverancier van de zonnepanelen navraag gedaan en zij geven aan dat er geen storingen zijn. zij kunnen gewoon op de portal en Goodwe benelux geeft geen storingen aan in hun systeem.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De traceroute gaat goed, de server is bereikbaar. Welke (fout)melding zie je? De oorzaak kan ook liggen bij de melding die GOODWE heeft geplaatst op de site en Steefb hierboven ook aanhaalde.

ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het volgende geprobeerd:

 

1. Via PC middels Chrome en Edge de website benaderen, dan krijg ik de volgende melding: Deze site is niet bereikbaar.

2. Via tablet en telefoon op de wifi met Safari en chrome een soortgelijke melding

3. Via  telefoon op 5G met de wifi uitgeschakeld lukt wel en is de site benaderbaar

4. Via werklaptop welke een vpn verbinding heeft lukt het ook

 

Het lijkt erop dat de issue ergens in mijn modem/router zit van Ziggo. Ik kan alleen niets in de instellingen vinden waarvan ik denk dat zou het kunnen zijn. ik heb al eens de Upnp uitgeschakeld en later opnieuw ingeschakeld maar het effect blijft hetzelfde.

 

Overigens is lijkt het ook alsof de site/server niet met de zonnepanelen communiceert. Als ik inlog op de site ziet deze geen powerplant. In de DHCP overzicht kan ik de verbinding met de omvormer wel vinden en is deze actief.

 

Nog een idee wat ik kan uitproberen?

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@ChrisLa84 net als anderen kan ik deze site gewoon bereiken en ook inloggen. Maar ik gebruik nooit de Sems App en altijd de app van EnergyFlip.

Wellicht dat deze handleiding nog helpt.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @ChrisLa84 , het is alweer enkele dagen wat stil in dit topic. Heb je de tips van @Wim C. nog kunnen bekijken? 
 

ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Meindert,

De tips van Wim C is geen tip maar een verwijzing naar een andere app. Ik zoek nog steeds de oplossing voor het gebruik van de app semsportal. Dit is namelijk van de ene dag op de andere ineens niet meer werkzaam. Ik denk zelf dat er iets in de provisioning van het modem staat waardoor dit niet meer mogelijk is. Maar ja ik kan het zelf niet bekijken. Alle instellingen bekeken in het modem en geen van alles werkt. Modem is onlangs ook gereset. Sinds de reset werkt de wifi gewoon slecht en ben ik daar weer mee bezig.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@ChrisLa84 Ik zou zelf eerlijk gezegd niet weten waar dit nu verder aan ligt. Heb je anders al eens contact opgenomen met de support van http://www.semsportal.com/ en dit probleem aan hun voorgelegd? Mogelijk dat zij nog een idee hebben. 

ChrisLa84
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul ik had nog geen reactie hier geplaatst maar heb het probleem gevonden. Ik had tevens ineens last van hele slechte wifi en ben gaan zoeken. Toen ik de kabel van de philips Hue eruit trok was ineens alles weer zo als het hoort. Hier bleek een 4 aderige cat kabel tussen te zitten wat standaard bij de hue geleverd wordt. Op een of andere manier is deze nu ineens gaan storen. Kabel er tussen uit en vervangen voor een nieuwe cat6 kabel en het probleem is opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@ChrisLa84 Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ontzettend fijn dat je de oorzaak v.d. storing gevonden hebt en dat na het vervangen van de kabel alles nu goed werkt! Laat je het weten als wij jou nog ergens mee kunnen helpen?

FRANSVERHART

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag weer??

Uitgelicht topic