KDB

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Veel phishing en SPAM op mijn Hotmail/Outlook/Live emailadres

Ik krijg de laatste tijd veel (ruim 100 in een week) spam/pishing emails. Ik heb 7 apparaten aangemeld bij Safe Online van Ziggo. Mijn Hotmail open ik op 2 van deze apparaten (mobiel/laptop). Ik kan blokkeren wat ik wil maar ik krijg van dezelfde afzenders gewoon weer mail. 

Veel afzenders zien er zo uit: q9u0.8462.yofzicuss@flgdqzaywr.xyz! - info@mail.efteling.com of van upc.nl. Het betreft alle onderwerpen: advies investeringen, zonnepanelen, medische apparaten, tandklinieken, afspraak over isolatie, testers gezocht, online casino, afvallen, Visa cardservice, huiseigenaren opgelet, wijkopenautos, pijnstilling enz enz. Kortom allemaal onderwerpen waar ik niet opgezocht heb.

Waar komt dit opeens vandaan? En wat kan ik eraan doen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458
Expert
Expert
  • 2455Posts
  • 165Oplossingen
  • 534Likes

Beste @KDB,

 

Wanneer het om JUNK/SPAM mails gaat bij Microsoft-accounts*; Outlook, Hotmail, Live etc., in combinatie met Microsoft Outlook for Windows, Web & Mobile apparaten kunt u het volgende doen;

 

Selecteer de betreffende berichten en report deze als "Junk/SPAM", "Phising" of blokkeer deze voor u met de optie "block", Microsoft maakt namelijk ook gebruik van een adaptieve spam filter.

 

Vaak is het zo dat bij een plotselinge toename van SPAM uw email adres ongewenst is gebruikt, check of uw email adres bij recente datalekken is buitgemaakt via:

Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach 

 

*Deze uitleg is gedeeltelijk van toepassing op Microsoft 365 business accounts, benader uw IT-dienstverlener voor verduidelijking.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb
Expert
Expert
  • 11368Posts
  • 2167Oplossingen
  • 3880Likes

Hotmail is niet van ziggo, wat wil je dat ziggo eraan doet?

KDB
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn beveiliging loopt via Ziggo Safe Online. Of moet ik dat anders zien?

 

Steefb
Expert
Expert
  • 11368Posts
  • 2167Oplossingen
  • 3880Likes

De beveiliging werkt niet zo, zolang er geen verdachte code in de mail staat zal Safe online niet aanslaan.

 

Mocht er een anti virus programma bestaan dat spam betrouwbaar filtert, ben ik zeer geïnteresseerd.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1607Posts
  • 185Oplossingen
  • 471Likes

Hallo @KDB Welkom op de Ziggo Community!

Al is de reden waarom je hier bent uiterst vervelend. Wat naar dat je zo bekogeld wordt met Spam.

Wat @Steefb terecht aangeeft is dat wij hierin niets voor je kunnen doen. De mail verloopt via Hotmail en daar zal je dit dan ook moeten aankaarten.
Als ik het goed begrijp, maak je gebruik van mailprogramma's. Wellicht kun je eens via de browser bij Hotmail inloggen om vervolgens daar de desbetreffende e-mailadressen te blokkeren en dit als Spam te markeren. 

Ik hoop in ieder geval dat je het onder controle krijgt en het "stalken" stopt.

Liesbeth54

Gedreven Raadgever
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Nou mijn mail loopt via Ziggo de zelfde die ik hier ook gebruik en word gek van die spam berichten en veel eindigd op ''@messaging.zoosk.com'' en kan blokkeren wat ik wil filterregels aanmaken hebt ook niet  Dus heeft iemand een oplossing want je word er gestoord van.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55111Posts
  • 3592Oplossingen
  • 13117Likes

Verplaats of sleep de mails via IMAP of in de webmail naar de spam map, daar leert de spamfilter van, blokkeren heeft geen zin of een filter regel maken, de spamservers kunnen iedere afzender in een mail zetten die ze maar willen, dus dat is oneindig.

Jonathan-458
Expert
Expert
  • 2455Posts
  • 165Oplossingen
  • 534Likes

Beste @KDB,

 

Wanneer het om JUNK/SPAM mails gaat bij Microsoft-accounts*; Outlook, Hotmail, Live etc., in combinatie met Microsoft Outlook for Windows, Web & Mobile apparaten kunt u het volgende doen;

 

Selecteer de betreffende berichten en report deze als "Junk/SPAM", "Phising" of blokkeer deze voor u met de optie "block", Microsoft maakt namelijk ook gebruik van een adaptieve spam filter.

 

Vaak is het zo dat bij een plotselinge toename van SPAM uw email adres ongewenst is gebruikt, check of uw email adres bij recente datalekken is buitgemaakt via:

Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach 

 

*Deze uitleg is gedeeltelijk van toepassing op Microsoft 365 business accounts, benader uw IT-dienstverlener voor verduidelijking.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic