1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
willempie58

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Upload snelheid omhoog

Wanneer gaat de upload snelheid eindelijk eens omhoog. De 300/30 maar 30 is niet meer van deze tijd met thuiswerken en in de cloud werken/backups etc. Wil minimaal 100mb up. Zelfs de ADSL van KPN is de upload sneller bij mij in de straat!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Ziggo is al een aantal maanden OFDMA aan het testen, dit is een techniek die (significant) hogere uploadsnelheden mogelijk gaat maken. Nadat analoge FM-radio eenmaal landelijk is afgeschakeld op 29 maart kan worden begonnen met uitrol op grote schaal. Ik verwacht dat 100 Mbps voor het einde van dit jaar niet ondenkbaar is.

In plaatsen waar Internet Giga c.q. DOCSIS 3.1/OFDM(A) beschikbaar is, worden sinds enige tijd oude(re) modems zonder DOCSIS 3.1 kosteloos vervangen door het SmartWifi modem Giga.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Ziggo is al een aantal maanden OFDMA aan het testen, dit is een techniek die (significant) hogere uploadsnelheden mogelijk gaat maken. Nadat analoge FM-radio eenmaal landelijk is afgeschakeld op 29 maart kan worden begonnen met uitrol op grote schaal. Ik verwacht dat 100 Mbps voor het einde van dit jaar niet ondenkbaar is.

In plaatsen waar Internet Giga c.q. DOCSIS 3.1/OFDM(A) beschikbaar is, worden sinds enige tijd oude(re) modems zonder DOCSIS 3.1 kosteloos vervangen door het SmartWifi modem Giga.

willempie58
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Blijft dus zeer vaag wanneer dit nu eindelijk eens gaat gebeuren. Weet dus niet of ik hierop ga wachten op zoiets onzekers, zeker niet als de prijs om die reden dan ook weer omhoog gaat. Zeker nu de Formule 1 ook weg is bij Ziggo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Overigens, voor zover ik weet kan KPN maximaal 30 Mbps upload leveren via VVDSL2 zonder bonding. Daarbij speelt ook de afstand tot de centrale een grote rol, in tegenstelling tot HFC/coax.

MR_CHIP

Level 19
  • 12962Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

ik hoop ook dat de upload wel omhoog ga maar met 50 upload is niet heel slecht mijn moeder heeft via ADSL max 10mb

MennoKa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als dit nog tot eind van het jaar gaat duren dan moet ik mij toch maar aanmelden voor het glasvezel netwerk dat rond de zomer in de straat komt. Er zal een redelijk uitstroom zijn bij Ziggo gok ik nu ze achterblijven qua internet en ook F1 kwijt zijn. 

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik ben het eens met de vraagsteller. Ik heb het inmiddels opgegeven en stap over. Ook omdat de prijs/prestatie niet meer in verhouding is en de onduidelijkheid over upload voortduurt Maar ja, dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Voor tv al wat anders gevonden en e-mail aan het omzetten. Dat laatste kost trouwens meer tijd dan je denkt. 

MR_CHIP

Level 19
  • 12962Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

als ik voor glasvezel zou kiezen had ik dat gedaan maar helaas alleen ziggo levert waar ik woon 😕

pieterbatenburg

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geheel mee eens. De laatste jaren werk ik veel vanuit huis en moet ik grote bestanden uploaden. De trage uploadsnelheid is een bron van grote ergernis.

Scorpioo42

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Een gelukkig nieuwjaar gewenst allen.

K val gelijk maar met de deur in huis, ook ik vraag me af wanneer nu eindelijk eens de upload snelheid naar een "normale , acceptabele " snelheid gaat.

Heb nu de 1 Gig gekozen en haal met mijn setup goede snelheden..maar zit al sinds t eerste uur bij ziggo en de uploadsnelheid gaat tergend langzaam omhoog.

Ze denken vast dat een kleine verhoging nu en dan mensen laat blijven.

Gaat voor mij niet meer op straks, ik heb dit Giga abbo genomen als hobby ,apparatuur /netwerk tweaken en kijken of t bevalt en omdat de 1 gig met zelfs UTP en de huidige (normaal kostende ) routers niet helemaal te bereiken is ( k zit nu op 945/51) en t wachten is op betaalbare goede routers met 2,5 gig poorten, of 10 G poorten.

Daarom eerst maar eens voor een jaar en k moet zeggen dat t me op de upload snelheid dus na best bevalt.

Maar nu de aanbieding van glasvezel (kan k hier nu net krijgen) in de bus gekregen en daar zit bij de 1 gig download ook een 1 gig upload bij en je betaald (ook na de aanbieding , best wel veel minder ook !!!!

Dus ...@ziggo  >>> in dit jaar geeef ik de mensen die alleen mijn @Home.nl mailadres hebben bericht om over te gaan op mijn gmail (want dit was nog een punt waarom ik zolang ben gebleven) en indien er in dit jaar geen goede verhoging komt van upload (welke bij een 1 gig download en deze prijs eigenlijk normaal zou moeten zijn en past) ga k over op glasvezel van een concurrent.

Vindt de 20 euro meer wat ik bij jullie betaal minder een probleem als t geleverde vergelijkbaar is maar echt niet als je i.p.v. 1 gig upload maar 50 Mbps krijgt bij jullie.

T is maar dat je t weet en k hoor steeds meer om me heen dat men er zo over denkt , staar je niet blind op de weinige mensen die t hier posten , ik doe dit nu ook pas na jaaaaaaaren...maar nu er een goedkoper sneller alternatief is (lees glasvezel aanbieders) is de keuze voor beginners als ze t vergelijken en overstap voor huidige klanten snel gemaakt (en die doen t zonder vooraf te melden zoals ik)

Verhoog dus de upload snelheid en houdt je klanten vast, ik betaal veel voor 1 gig verbinding en verwacht er ook een hoge upload snelheid bij , geen vorige eeuw upload snelheid.

Groet,

Martin

MR_CHIP

Level 19
  • 12962Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

ik denk niet dat de moderator hier een termijn op gaan geven waarop de upload omhoog gaat 

ik hoop alleen dat er een planning komt met wanneer de frequenties vrij worden gemaakt, @tobiastheebe (de reeds gedande netwerkbrede wijziging heeft betrekking op het ofdma knaal IUC 4 > 2 ) kan jij hierover informeren bij de moderators of heeft dat geen zin (omdat die het ook niet weten)

Scorpioo42

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

K zag dat t een oud topic was en als opgelost staat ??   derhalve een nieuw topic geopend hierover .

Omdat dit best een oud zeer is en er geen reden meer is om t niet te doen.

Behalve de door jou benoemde welke bij ziggo ligt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Voor zover ik weet is er bij de moderators ook nog geen planning bekend voor verdere (significante) wijzigingen m.b.t. het OFDMA-kanaal.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

‘Ziggo gaat binnen afzienbare termijn hogere upload aanbieden’, volgens het nieuwste artikel in TV-Totaal. In het artikel worden overigens geen exacte upload snelheden genoemd die Ziggo internetklanten kunnen verwachten.

MR_CHIP

Level 19
  • 12962Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes
Buurman

Level 15
  • 1136Posts
  • 55Oplossingen
  • 1040Likes

Ach, het is maar de knip en plak website van Jarco die dagelijks door anderhalf man en een paardekop wordt bezocht en hij denkt weer eens de primeur te hebben. 🤣

Garihd

Level 17
  • 3539Posts
  • 113Oplossingen
  • 1961Likes

Het ligt toch zeker in de lijn der verwachting dat er ook dit jaar weer iets zal veranderen in de bandbreedtes. De afgelopen jaren is er regelmatig een aanpassing gedaan dus waarom dit jaar niet, vooral de upload.

CobusR

Level 10
  • 389Posts
  • 4Oplossingen
  • 142Likes

Ook ik denk dat de upload omhoog zal gaan, ze zullen zichzelf te kort doen als ze dat niet deden. 

Dat is de enigste optie wie ze nu nog hebben om glasvezel aanbieders de deur te kunnen wijzen.

En ook meer doen aan problemen ivm de docsis 3.1 modems en aansluitingen. Daar is toch regelmatig wel wat mis mee. Het loopt niet vlekkeloos bij vele mensen.