1
Vraag
2
Reacties
Jojo16

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uitgaande mail doet het sinds zondag ineens niet

Sinds zondag 16-12 kan ik ineens geen mail meer verzenden van mijn macbook (een minuut daarvoor nog wel en van mijn iPhone nog wel). Krijg steeds de melding: Het afzenderadres 'xxxxxx@upcmail.nl' is geweigerd door de server 'smtp.upcmail.nl'.
De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt
dat smtp-upcmail.nl server
ik heb niets gewijzigd aan de instellingen
systeem MacOs High Sierra, versie 10.13.6
(apple) mail versie 11.5
poort: 587
inkomend: IMAP (hostnaam imap.ziggo.nl)
uitgaand: Smtp.upcmail.nl
gebruikersnaam: optioneel
ww: optioneel
TSL/SSL: vinkje uit
identiteitscontrole: geen
Ik heb na lezing van jullie tips hier op de community ook geprobeerd gebruikersnaam en ww (werkt bij webmail) en TSL/SSL en identiteitscontrole:wachtwoord in te voeren maar dan krijg ik steeds de melding: ww controle is mislukt
Ik heb met klantenservice gebeld maar die wil me niet helpen omdat het aan mijn 'product (apple)' zou liggen (alleen omdat ze niets geks bij mijn webmail zagen..). Hebben verder niet gekeken waarom mijn wachtwoord (dat wel werkt voor webmail en het verzenden van mail met mijn iPhone) wordt geweigerd door de server.
Ik vraag me nu af of ik misschien naar de smtp.ziggo.nl server moet omschakelen (dat lukt me overigens niet)
Of dat de server op eea manier denkt dat ik een virus verstuur... (ik had vlak voordat het probleem ontstond tickets van het Teylermuseum aan iemand verstuurd).
Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het aan mijn upcmail.nl extensie kan liggen maar mij werd verzekerd dat dat het niet kon zijn.
ik weet het niet meer...uren mee bezig geweest. Heeft iemand een tip? Dank alvast!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jojo16
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het opgelost. Heb geen nieuwe account hoeven aanmaken maar:
gebruikersnaam: ingevuld
ww:ingevuld
hostnaam: smtp.upcmail.nl
Poort: 587
identiteitscontrole: ww
gebruik TLS/SSL uitgezet
en via wijzig serveerlijst bij geavanceerd onveilige identiteitscontrole aangevinkt

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Uitgaande serverinstellingen:

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Er is bij mijn weten geen smtp-upcmail.nl meer actief.
Ik zie ook een streepje tussen smtp en upcmail.
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Waarom het verzenden het ineens niet meer doet, weet ik niet. Wel dat de Apple Mail accountgegevens vaak moeilijk laat wijzigen. Daar bedoel ik mee dat wijzigingen op een of ander manier niet goed doorgevoerd worden. Vaak helpt om je account helemaal weg te gooien en opnieuw aan te maken. Schrik niet, je gebruikt IMAP, dus je e-mail blijft gewoon op de server bij Ziggo staan.

Controleer anders ook nog even de instellingen volgens dit stappenplan: Stappenplan | Apple mail Mavericks. Daar staat wel Maverick, maar geldt ook voor High Sierra.

De server smtp.ziggo.nl hoort volgens mij ook te werken voor upcmail.nl accounts.
Hier het complete overzicht: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Het ligt niet aan je wachtwoord. Die is goed. Anders zou je niet kunnen inloggen op je webmail.
Jojo16
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt dank voor je reactie. De instellingen die jij aangeeft heb ik geprobeerd maar worden niet geaccepteerd. Ik ga maar proberen een nieuw account aan te maken zoals bburg voorstelt. Ik snap niet helemaal wat je bedoet met het streepje tussen smtp enupcmail.

bburgg hartelijk dank. ik ga het proberen. De Mavericks schermen zien er wel net iets anders uit maar het moet wel lukken. Zou ik ook een nieuw account aan kunnen maken zonder het oude weg te gooien maar dit op non-actief te zetten..zodat ik altijd nog terug kan..
smtp.ziggo.nl werkt inderdaad voor upcmail.nl adressen want die heb ik als uitgaande server op mijn iPhone.
Maar het blijft natuurlijk vreemd dat ineens de uitgaande mail niet meer werkt bij mijn MacBook. groet en dank, ik laat nog weten of het is gelukt..wordt het weekend.
Jojo16
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het opgelost. Heb geen nieuwe account hoeven aanmaken maar:
gebruikersnaam: ingevuld
ww:ingevuld
hostnaam: smtp.upcmail.nl
Poort: 587
identiteitscontrole: ww
gebruik TLS/SSL uitgezet
en via wijzig serveerlijst bij geavanceerd onveilige identiteitscontrole aangevinkt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic