De netwerkmonteur is langs geweest. Even lekker gekletst, hij gaf goede uitleg. Met mijn beschrijving van de afgelopen maanden vond hij ook vrijwel direct het probleem. Onze lokale coaxkabel in de wijk is 61m. En precies op 61m vond hij een piekbreuk. En dat is dus de connector in de wijkkast. En dat was dus ook precies de analyse hier in deze thread (via deductief denken hadden we het samen goed in de smiezen dus). Dat verklaart ook de problemen bij sterke afkoeling, dan gaat zo'n piekbreuk werken en dat merk je dan duidelijk. Verder was alles top in orde.
En ja, logs zijn zeker informatief, zei hij. Het zegt niet altijd alles. Maar met wat je ervaart en de informatie uit de logs Een modem resetten om de paar weken is niet goed. Om de 1 a 2 maanden is niet abnormaal, maar liever eens per 3 tot 6 maanden. US vermogen zit nu op 44, DS vermogen tussen 6 en 10.
Dit was een prima bezoek, gaf me een erg goed gevoel. Het is voor 99% zeker opgelost.