mrleejohn

Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Storing terug.... maar dan veel erger

Zie https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Kloppen-de-waarden-van-T3-en-T4/m-p/1100955

 

Aanleiding voor de vorige storing was dat we eens per 1 a 2 weken een korte internet-onderbreken hadden. Een ziggo-monteur had het opbouwkastje vervangen en de splitter. Echter na 2 dagen kregen we weer last van internet-onderbrekingen. Gisterenavond nog. Router weer uit en aan. Aan de setup van de monteur heb ik niets aangepast.

 

Vandaag weer storingen. Kijk ik in de logs (zie bijlage) .... in een dag 12x een T4 en meer dan 20x een T3.

 

Wat is er aan de hand? Kunnen jullie een meting starten?

314 Reacties 314
mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Super, Paul! Ik zie de nieuwe afspraak ook in MijnZiggo (aanpassen kan om eoa reden niet, maar dat is nu ook niet nodig) staan.

 

Na de afspraak kom ik hier terug met mijn bevindingen. Nogmaals dank!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mrleejohn Heel graag gedaan! We wachten jouw bevindingen na het monteursbezoek af. En waarom het niet lukte zelf de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo zal verder onderzocht worden door mijn collega's van IT. Ik verwacht dat dit dan ook opgelost wordt zodat je in de toekomst wel zonder problemen afspraken kunt wijzigen. 

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes


De netwerkmonteur is langs geweest. Even lekker gekletst, hij gaf goede uitleg. Met mijn beschrijving van de afgelopen maanden vond hij ook vrijwel direct het probleem. Onze lokale coaxkabel in de wijk is 61m. En precies op 61m vond hij een piekbreuk. En dat is dus de connector in de wijkkast. En dat was dus ook precies de analyse hier in deze thread (via deductief denken hadden we het samen goed in de smiezen dus). Dat verklaart ook de problemen bij sterke afkoeling, dan gaat zo'n piekbreuk werken en dat merk je dan duidelijk. Verder was alles top in orde.

En ja, logs zijn zeker informatief, zei hij. Het zegt niet altijd alles. Maar met wat je ervaart en de informatie uit de logs Een modem resetten om de paar weken is niet goed. Om de 1 a 2 maanden is niet abnormaal, maar liever eens per 3 tot 6 maanden. US vermogen zit nu op 44, DS vermogen tussen 6 en 10.

 

Dit was een prima bezoek, gaf me een erg goed gevoel. Het is voor 99% zeker opgelost.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

En tot slot (hoop ik).... nogmaals dank aan eenieder die heeft meegedacht!!! Dank jullie wel!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen dat deze (hopelijk laatste) monteursafspraak wel een succes was en dat de monteur onze eerdere vermoedens heeft bevestigd. Ondanks de terugkerende problemen was dit een interessant topic en was het geen drempel om er naar terug te blijven gaan, door het fijne contact dat we met elkaar hadden.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

👍

Paullllllllllll

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet wat voor een Pipo jij op bezoek hebt gehad.
De uitspraken die deze monteur doet kan echt niet.
Ik denk ook niet dat hij echt goed is in zijn ding, en meer en vaker geluk heeft dat hij iets kan oplossen.

Daarnaast lijkt het normaal geworden te zijn dat we "het af en toe niet werken" als normaal zijn gaan zien.

Ik ben voor jouw wel blij dat problemen minder geworden zijn.


Als ik als Ziggo was en wist wie deze monteur was/is, toch eens een woordje wisselen.


mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

De eerste keer deed die monteur goed zijn werk. De 2e keer had ie last van vooroordelen. Is ook een mens... maar ook ik denk dat hij wel mag weten dat er wel degelijk een duidelijk probleem gevonden is. Dat laat ik aan Ziggo over. Belangrijkste is dat het (waarschijnlijk) nu is opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mrleejohn Kijk aan dit zijn mooie berichten! Fijn dat het bezoek van de netwerkmonteur allemaal naar wens werkt. Ik heb voor de periode waarin je niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van de internetverbinding een vergoeding aangevraagd. De credit zal na goedkeuring worden verrekend met de volgende facturen. Houd verder anders de komende week nog even in de gaten hoe het blijft gaan. 

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ah, superbedankt, Paul! Dank je!

 

Ik hou de lijn uiteraard in de gaten.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ben ik toch nog een keertje. Aantal T4 errors in 2 weken (ook bij vorst) in totaal is nul. Ja… nul! Kan me niet meer herinneren wanneer ik dat heb gehad. De meting van de netwerkmonteur vond dus snel de defecte connector. Gaf ook netjes uitleg. Bakkie koffie was verdiend!

 

Probleem dus daadwerkelijk opgelost. Zou mooi zijn als die ene huismonteur dat verteld zou worden. Serieus, voor je ‘t weet leer je wat. Logs helpen wel degelijk, net zoals de helpers op dit forum en modems resetten moet een uitzondering zijn (per meerdere maanden ipv weken).

 

Groetjes van een blije Ziggo klant 🍀

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat goed om te horen 😄

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen, dank voor deze positieve update.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ook jij dank, Tobias 🙋‍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mrleejohn Hartelijk dank voor het delen van deze bevindingen! We zijn blij dat alles nu volledig naar wens werkt. Laat je het weten als wij veder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic