mrleejohn

Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Storing terug.... maar dan veel erger

Zie https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Kloppen-de-waarden-van-T3-en-T4/m-p/1100955

 

Aanleiding voor de vorige storing was dat we eens per 1 a 2 weken een korte internet-onderbreken hadden. Een ziggo-monteur had het opbouwkastje vervangen en de splitter. Echter na 2 dagen kregen we weer last van internet-onderbrekingen. Gisterenavond nog. Router weer uit en aan. Aan de setup van de monteur heb ik niets aangepast.

 

Vandaag weer storingen. Kijk ik in de logs (zie bijlage) .... in een dag 12x een T4 en meer dan 20x een T3.

 

Wat is er aan de hand? Kunnen jullie een meting starten?

314 Reacties 314
mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

5 min later… US is nu 45 en 46, maar nu 3 kanalen.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Het is zich aan het zetten na een herstart… de voor ons normale vermogens en US weer 4 kanalen. Geen T4 errors.

 

Blijft erop lijken dat tussen de 1 en 2 weken er een moment ontstaat van een kwartiertje met gedoe. 

 

Wat zijn jullie meningen? Ik blijf het verder enkel nog monitoren… niet te snel actie ondernemen.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Dus… kwartiertje matig internet, bij US hoger getal bij vermogen en 2 ipv 4 kanalen. Herstart connectbox en nu weer alles schijnbaar normaal. Met mijn setup (nette korte kabels, splitter met filter, nieuwe connectbox) moet dat toch buiten huis zijn.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Theorie? Als US het vermogen op een kanaal boven de 50 komt is er kortstondig een verbindingsprobleem. Het herstelt zich of zo’n kanaal valt weg.

 

Slaat dit ergens op?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wanneer het zendvermogen op een of meerdere kanalen 51 dBmV overschrijdt, treedt partial bonding op. Het modem kan dan nog op maximaal twee kanalen zenden. Als het vermogen nog verder zou stijgen (tot boven ~56 dBmV), dan kan er nog op slechts een kanaal gezonden worden.

 

Er is waarschijnlijk ofwel sprake van CER (ruis) of een contactprobleem tussen AOP en EV. In beide gevallen moet het modem tijdelijk met hoger vermogen zenden om het CMTS nog te kunnen bereiken.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Dan zat ik er niet ver naast denk ik. Interessant natuurlijk is waardoor dit dan ontstaat. En gebeurt dit bij mij om de zoveel weken?

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Cruciale vragen… waardoor gebeurt dit, waarom om de 1 a 2 weken, waarom een kwartiertje steeds… en wat is er aan te doen? Zou een netwerkmonteur hier een rol in kunnen spelen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk inderdaad dat een afspraak voor een netwerkmonteur c.q. het uitgebreid doormeten van het traject AOP/EV de volgende stap is.

 

Ik heb topic nog even de onder de aandacht gebracht bij de moderators.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ok, dank 🙏 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mrleejohn ,

 

Goed dat je dit zo in de gaten houdt en ons hier samen met @tobiastheebe al naar de situatie hebt gekeken. Ik heb zojuist een monteursafspraak voor je gemaakt om ter plaatse alles door te meten. Hij staat gepland voor aanstaande vrijdag, tussen 08:00 en 13:00. Mocht dat niet uitkomen, dan kun je deze wijzigen binnen Mijn Ziggo (nadat je de bevestiging per mail hebt ontvangen). Houd ons op de hoogte!

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Dank je! Ik ga de afspraak wel verzetten… maar bij voorbaat dank… ik kom daarna hier terug uiteraard 👍

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Tjeeetje zeg… vannacht rond 2 uur (geen werkelijke last van gehad dus) maar liefst 49x een T4 error gehad. Vermogen US blijft 45 en 4 kanalen US blijven ook. Maar dit grote aantal T4 errors hoef ik overdag liever niet te hebben.

 

Ik heb nog geen aanbod van een netwerkmonteur gezien trouwens… niet in mijn-ziggo en ook niet in de mail!

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@Alex ik heb nog geen bericht over een monteur gezien

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat is gek! @mrleejohn  Als het goed is zie je de afspraak wel terug in Mijn Ziggo. Heb je daar al gekeken?

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Niet in mijn-ziggo en ook niet in de mail. Vrijdag komt me niet uit… zou het dan graag verzetten. Maar ik zie nergens een afspraak staan.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Nou… kijk net ff in de logs… vandaag rond 12u rond de 200x T4 meldingen, vermogen 48 en toch nog wel 4 kanalen. DS ziet er goed uit op het eerste gezicht.

 

Dit gaat niet goed met die T4 errors… zou die afspraak graag zien (en verzetten).

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dan ga ik dat regelen @mrleejohn  Welke datum + dagdeel komt je het beste uit?

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

14 of 15 feb in de middag… of 16e in de ochtend. Liefste 16-2 ochtend.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Door het wijzigen van ons systeem is het momenteel niet mogelijk de afspraak te wijzigen. Ik parkeer het even naar morgen, probeer ik het dan weer 🙂 @mrleejohn 

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Prima, ik hoor morgen van je…

Uitgelicht topic