Nou, oke... de monteur is zojuist langs geweest. Dezelfde man als de vorige keer (volgens mij geen netwerkmonteur zoals hier duidelijk geadviseerd). En hij had een heeeeeeleboel meningen, en meningen van anderen zijn allemaal onzin.
'Meneer, die mensen op de community hebben er geen verstand van. Zowel de niet-ziggo mensen als ook de ziggo-mensen zelf. Die weten niet waar ze het over hebben. Je moet niet naar de logs kijken, dat is onzin. Als je om de 1 a 2 weken een dipje hebt, dat is heel normaal. En T4-errors (al zijn dat er honderden in 5 minuten) dat zegt helemaal niks. Kijk niet naar DS, US, vermogens en errors, allemaal onzin. Je moet niet naar de logs kijken. Bij een dipje, gewoon connectbox resetten en klaar.... en dat ik dan af en toe langs kom is soms om wat kabeltjes te herstellen of na te meten maar meestal om de klant gerust te stellen'.
Vervolgens meette hij de verbinding en die was (ja natuurlijk, zoals voorspeld) helemaal tiptop in orde. De huisinstallatie ziet er top uit. Afgelopen dagen heeft hij een paar keer op afstand gemeten, dat was ook helemaal dik in orde. Het probleem dat ik aankaart vind hij onzin. Bij een dipje gewoon modem resetten en klaar. Pas als je met grote regelmaat om de paar dagen een verstoring hebt, is er echt iets aan de hand. Aldus de mening van de monteur. Het gaat precies zoals de vorige keer.
Mijn conclusie: meestal is mijn verbinding prima, dat wist ik al. En de dipjes horen er volgens de monteur gewoon bij. Aan dit bezoek heb ik echt helemaal nul gehad, met alle respect. De dipjes en de T4-errors om de 1 a 2 weken horen er volgens deze monteur erbij. En volgens jullie hier op de community niet. Jullie en de monteur hebben overduidelijk verschil van inzicht dus. Ik als klant ben niet geholpen... wie moet ik nou geloven... want voor mij is het enkel een kwestie van geloof.
Volgens mij ben ik hiermee niks opgeschoten. En hier was ik dus al bang voor. Dat zeg ik al vele weken lang. Modem is gereset, DS- en US-waarden zien er nu (uiteraard) goed uit.
Ik ga erover nadenken... af en toe een dipje accepteren of toch doorgaan met zoeken iom de community (maar dan niet meer met deze monteur). Maar dit was een nutteloos bezoek en voor iedereen tijd weggooien. Jammer.
Ben nog wel benieuwd naar de meningen hier...