Treegarden
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SmartWifi app: Overschrijft het de wifibooster-ssid?

Sinds meer dan 1 jaar gebruik ik in de keuken de 2 powerline adapters PG-9072LG-ZG  van Ziggo.

Op mijn Ipad zie ik dit staan bij de WIFI VERBINDING als Ziggo-ap-xxxxxxx.

in de keuken schakelt hij automatisch van mijn reguliere modem verbinding 5 G naar de Ziggo-ap-xxxxxxx.

Sinds ik de Smart Wifi ap heb ingesteld zie ik op mijn ipad niet meer de verbinding Ziggo-ap-xxxxxxx bij de verbindingen staan? Wel zie ik nu in de keuken de reguliere modemverbinding 5g staan met 3 streepjes op mijn ipad. Wel een goed signaal dus.

Overschrijft de Smart Wifi de adapter met de reguliere modem verbinding zodat ik de Ziggo-ap-xxxxxxx niet meer zie. Hij pakt op de een of andere manier het sterkste signaal, door ook gebruik te  maken van de  adapter of is er iets anders aan de hand?

Perry

12 Reacties 12
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15242Posts
  • 634Oplossingen
  • 3388Likes

Het modem wifi moet gelijk zijn als de ingestelde adapters, zowel de 2,4 GHz een eigen naam en de 5GHz een eigen naam dan zou de powerline keurig moeten switchen.

Als je op de ipad alleen Ziggo-ap ziet staan dat is niet goed, dit kan je oplossen door de Unit A op 3 tot 5 seconde de security knop in te drukken, en dan op de adapter ook 3 tot 5 seconde de security knop, nu gaan de Extra Wifi Punt Stopcontact te Pairen met elkaar en dan zou modem wifi naar voren moeten komen.

Anders probeer onder de stap.

Misschien wil deze link helpen Installeren wifibooster - Extra Wifi Punt Stopcontact 

Treegarden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat hierom: nu zie ik de powerline adapter tw Ziggo app-xxxxxx dus niet meer op mijn ipad bij de verbindingen staan. Zou dat met de instelling van de smart wifi app op mijn ipad te maken hebben en is dit wel juist? Dat is de kern van de vraag. De andere reguliere modem verbindingen zie ik wel ziggoxxxxx en ziggo xxxxx 5g. Bij het scannen van de wifiboosters via de smart wifi app, wordt blijkbaar de powerline adapter wel herkend!

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15242Posts
  • 634Oplossingen
  • 3388Likes

Klopt dat de Ziggo-Ap niet meer zichtbaar is, doordat de wifi en de powerline adapters met elkaar verbonden zijn zie je dit niet staan.

Als je wilt aanpassen en je doet een UTP Kabel in de Powerline in de keuken en naar laptop of PC en je toets Ziggo-ap in of het IP adres die in je modem weer gegeven wordt als WifiPLC-ipnummer dan gaat ie naar je powerline toe. Dus het is goed dat deze niet meer zicht baar is.

Treegarden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima, dus het klopt dat ik de powerline adapter nu niet meer zie, daar ik via de smart wifi app een soort netwerk heb en hij wel gebruik maakt van de powerline adapter, maar dat ik dit niet zie in mijn verbindingen? Dus in de keuken maakt hij wel gebruik van de adapter, maar ik zie dat niet wisselen in mijn verbindingen op mijn ipad? Alles valt dus onder mijn reguliere ziggo modem verbindingen ziggo 2,4 ghz en 5g. Ter illustratie en bevestiging graag nog een laatste reactie .zie bijlage

alvast bedankt
Zie mijn bijlage

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15242Posts
  • 634Oplossingen
  • 3388Likes

Klopt, de Smart wifi app scant alle apparaten die aanwezig is en als je wifi voor de rest goed werkt is er niks aan de hand. Ik heb zelf kort de app gebruikt maar hij laat het overzicht zien van alles wat er is, dus de powerline adapters, modem, wifi boosters etc. Alles wat compatible is met de smart wifi app scant hij.

Maar als je wifi in orde is, dan zou ik me er niet druk om maken, dan werkt alles naar behoren.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47618Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10498Likes

De SmartWifi app zet, op alle verbonden apparaten, de witte wifibooster en de wifiboosters via de stroom, de 2,4 en 5 GHz op één naam en één beveiligingssleutel.

Dus je ziet geen verschil meer tussen 2,4 en 5 GHz en het modem en de wifibooster.

In de SmartWifi app zie je met welke wifizender welke apparaten verbonden zijn.

Treegarden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het valt me wel op dat ik via mijn ipad bij de wifi netwerken, wel de Ziggo 2,4 Ghz zie, evenals de 5 G., maar dus niet de wifi booster in mijn keuken. Er is dus wel een splitsing te zien.

Ook de wifispots zijn zichtbaar.( zie bestand)

In de smart wifi app kan je inderdaad zien welk apparaat met welk wifizender is verbonden.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47618Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10498Likes

Dan gaat er nog iets niet geheel juist.

Staat in je modem onder Geavanceerde instellingen -> Draadloos signaal onderin de pagina de Smart Wifi kanaal optimalisatie ingeschakeld?

Treegarden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt. Bijgaand een schermafbeelding van de smart wifi app

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15242Posts
  • 634Oplossingen
  • 3388Likes

@Bert  Blij dat jij te hulp schiet ik heb geen Smart Wifi meer ik kan niet verder helpen dan het begin, jij bent meer in thuis om klant te helpen.

Had gehoopt te helpen, wel 1 vraag, zijn al die wifipunten in huis actief of niet. Als die allemaal actief zijn dan gaat het niet goed.

Treegarden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat bedoel je met actief? Ik maak gebruik van de powerline adapter in de keuken en het wifi modem in de woonkamer.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47618Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10498Likes

@Treegarden  schreef:

Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt. Bijgaand een schermafbeelding van de smart wifi app

@Treegarden Ah, duidelijk, dit is een functie die ik niet kende en niet in mijn SmartWifi app zichtbaar is.

Als het nu goed voor je werkt is het goed.

"Staat in je modem onder Geavanceerde instellingen -> Draadloos signaal onderin de pagina de Smart Wifi kanaal optimalisatie ingeschakeld?"

Als je alles op 1 naam en beveiligingssleutel wilt hebben, dan moet de kanaal optimalisatie ingeschakeld staan.

Maar als alles nu goed werkt voor je, niets meer veranderen, daar wordt het niet altijd beter van.

Uitgelicht topic