1
Vraag
2
Reacties
Sabrinab83

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

SmartWifi Pod met slecht signaal

Ik gebruik al meer dan een jaar de Wifipods van Ziggo (vanuit de Pilot waarin ze nog Plume SuperPods genoemd werden). Na contact met Ziggo klantenservice en Plume Support wend ik me toch maar tot de community in de hoop dat iemand hetzelfde, of wellicht een oplossing voor het probleem heeft. 

 

De pods bevinden zich sinds het begin dat ik ze heb op 3 locaties in huis:

1. in de woonkamer naast het modem. Modem staat in bridge modus aangezien dit destijds ook geadviseerd werd zodat er geen 2 wifi signalen het huis ingestuurd werden. En daarnaast stond het daarvoor ook in bridge omdat het modem niet de dekking heeft om tot op zolder wifi door te geven, hier zat voorheen dus een router achter. De pod bevindt zich aan de voorzijde van het huis

2. op de eerste verdieping in de gang (midden van het huis)

3. op zolder aan de achterzijde van het huis in mijn kantoorruimte

Heel recht toe recht aan gezien zitten ze dus in een diagonale lijn van voor tot achter in huis. 

 

Zo gezegd, de pods hebben een gigantisch bereik. Ik haalde op zolder snelheden van rond de 250mbps en ook achterin de tuin, bij de buren, in de speeltuin voor hebben we prima bereik van de pods. 

Tot een week geleden eigenlijk geen problemen. De pod op zolder geeft echter sinds een week slecht signaal af. Ik gebruik de Plume App om de pods te kunnen zien en monitoren waarbij ook de signaalsterkte wordt aangegeven. De ziggo app is niet bruikbaar doordat het modem in bridge staat. 

In de app van Plume is duidelijk zichtbaar dat de eerste 2 pods een 'excellent signal' hebben en de laatste slechts 'fair signal'. Hoewel de snelheid dus voor een zolder nog steeds niet 'slecht' is, wil ik wel graag weten hoe ik die laatste terug naar 'good of excellent' krijg. 

 

Bij de klantenservice wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd dat ik maar kabels moet trekken naar de pods, of andere onzinnige oplossingen. Hopelijk zit hier meer kennis en hulp om dit op te lossen. 

overigens ook al geprobeerd maar hopelijk voor de hand liggend dat ik dat al geprobeerd heb: pod van locatie verplaatsen, van de stroom afhalen, ruilen voor een ander exemplaar van een andere verdieping, bekabeld proberen aan te sluiten (is die op zolder sowieso altijd met mijn laptop). 

Plume Support kan/wil me niet helpen omdat VodafoneZiggo hun partner is en hetzelfde inzicht/hulp moet kunnen bieden als zijzelf. Al ben ik daar tot nu toe dus nog niet veel verder mee gekomen. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

dank je @Bert 


Ik heb de Plume Pods nog in huis en ze liggen in doos, die waren grijs van kleur en erg zwaar. Ik ben de enige Super Expert die heb meegedaan maar de pods hadden hun eigen software zonder sausje van Ziggo.

 

Smart Wifi Pods zijn anders als de Plume Pods.

Bekijk in context

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

@Sabrinab83 

Er zijn 2 optie's die je kan doen:

 

De Pods even uit stopcontact halen en meenemen naar het modem:

Je modem herstarten en wachten tot deze helemaal is herstart (kan 15 minuten duren) Daarna de Hoofdpod die aan je modem zit in stopcontact doen, als deze lamp wit brand dan ga je de volgende pod in stopcontact doen tot hij wit lichtje geeft en constant brand en uit gaat, daarna de derde pod zelfde als 2e pod.

 

Stap 2, Ook weer Modem herstarten na 30 seconde weer terug in stopcontact, ik weet niet of het kan, maar via de App de Pods herstarten. Ik heb nu TP-Link Deco's en mijn Pods liggen in de kast, deze gaan binnenkort wel weer in gebruik. Er is ook een Firmware update voor de Pods, die zou je nog kunnen uitvoeren via de App per Pod, of hij pakt ze allemaal in 1 keer.

 

Hoop dat je iets hebt aan de tips, anders hoor ik het graag, en zoals gezegd, ik ben de enige die ze heeft van me mede collega's en ik weet ook voor de ondersteuning wie ik moet raadplegen.

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Bij de klantenservice wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd dat ik maar kabels moet trekken naar de pods, of andere onzinnige oplossingen. Hopelijk zit hier meer kennis en hulp om dit op te lossen. "

 

Die pods zijn in een test gebruikt en er is geen ondersteuning vanuit de standaard helpdesk.

 

Hier zullen ook niet heel veel mensen zijn die die pods in gebruik hebben, want die zijn verder niet in gebruik bij Ziggo.

 

"De ziggo app is niet bruikbaar doordat het modem in bridge staat. "

De SmartWifi app werkt niet met de pods die je nu hebt, alleen met andere SmartWifi pods pods die Ziggo nu in gebruik hebt.

 

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet, mogelijk weet @Dave! hier meer van, die heeft ze ook in gebruik gehad.

Sabrinab83
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

@Bert Goed om te weten dat ik dus andere pods in bezit heb en dank voor je snelle reactie!

Ik was in de veronderstelling dat het om dezelfde serie pods ging als uit de test. Enkel nu uitgegeven onder de naam SmartWifi pods ipv Plume Pods. Ik kreeg namelijk ook een mailtje onder de noemer 'Je hebt SmartWifi in huis'. Hopelijk heeft iemand de pods uit de test nog in gebruik icm de app van Plume.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

dank je @Bert 


Ik heb de Plume Pods nog in huis en ze liggen in doos, die waren grijs van kleur en erg zwaar. Ik ben de enige Super Expert die heb meegedaan maar de pods hadden hun eigen software zonder sausje van Ziggo.

 

Smart Wifi Pods zijn anders als de Plume Pods.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

Wegens privé omstandigheden kan ik nu niet uitleggen, ik kom er op terug anders informeer ik @Bert  even privé die weer terug koppelt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

@Sabrinab83 

Er zijn 2 optie's die je kan doen:

 

De Pods even uit stopcontact halen en meenemen naar het modem:

Je modem herstarten en wachten tot deze helemaal is herstart (kan 15 minuten duren) Daarna de Hoofdpod die aan je modem zit in stopcontact doen, als deze lamp wit brand dan ga je de volgende pod in stopcontact doen tot hij wit lichtje geeft en constant brand en uit gaat, daarna de derde pod zelfde als 2e pod.

 

Stap 2, Ook weer Modem herstarten na 30 seconde weer terug in stopcontact, ik weet niet of het kan, maar via de App de Pods herstarten. Ik heb nu TP-Link Deco's en mijn Pods liggen in de kast, deze gaan binnenkort wel weer in gebruik. Er is ook een Firmware update voor de Pods, die zou je nog kunnen uitvoeren via de App per Pod, of hij pakt ze allemaal in 1 keer.

 

Hoop dat je iets hebt aan de tips, anders hoor ik het graag, en zoals gezegd, ik ben de enige die ze heeft van me mede collega's en ik weet ook voor de ondersteuning wie ik moet raadplegen.

 

 

Sabrinab83
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

@Dave! , dank voor deze opties. Ik ga ze vanavond even uitproberen als ik klaar ben met werken en de verbinding er even uit kan. Zover ik vanuit Plume begreep is dat de firmware automatisch uitrolt als ze verbonden zijn met een netwerk. In de app kan ik zien dat ik nog op de oude versie zit en de firmware van augustus dus nog niet heb gekregen. Dat zal dan afwachten zijn. Ik hou je wel even op de hoogte of een van de opties gaat helpen. Thanks so far in ieder geval. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

@Sabrinab83 

Is helemaal goed, ik heb pas geleden wel de firmware update gehad en uitgevoerd, kan zijn dat het al automatisch is gebeurt, anders hoor ik het straks wel. ben even tot 19:00 uur afwezig, maar ik reageer zekers terug als je hulp nodig hebt.

Sabrinab83
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Hi @Dave!!

 

Door dikke verstoringen op mijn werk kon ik niet eerder de 2 opties uitproberen, daarvoor kon ik helaas geen internet missen ook niet voor eventjes. Dus net even de twee opties die je aangaf geprobeerd en zowaar de laatste pod is weer terug naar zn oude status 'Good Signal', waar ik prima tevreden mee ben. 

 

Omdat het wellicht nog handig kan zijn voor anderen, de eerste optie hielp niks. De tweede optie (reset via de app) heeft wel geholpen. De reset moest ik echter 2x uitvoeren. Ik moest even Google raadplegen hoe ik een reset via de app kon doen en hierin kwam ik tegen dat je bij de reset via networking settings voor Auto Mode moest kiezen voor een goede reset. Mijn app stond al zo ingesteld dus ik kon niet resetten via auto mode. Als eerste heb ik dus via de Plume App > Adapt > Advanced settings > networking mode eerst voor 'Router mode only' gekozen. De pods resetten dan (kan tot 90 sec duren). Daarna ging pod 2 op de 1e verdieping van excellent naar fair signal en de pod op zolder ging naar poor signal. Niet al te best. 

 

Daarna dit nogmaals uitgevoerd en daarna dus weer 'Auto Mode' gekozen. De pods zijn weer gereset en 1e verdieping staat weer op excellent signal, de zolder op good. 

Overigens heb ik nog steeds de 'oude' firmware (versie 3.2.2). Geen idee hoe en wanneer de nieuwe dan gaat komen maar dat zien we wel. 

 

note: ik check nu net de app na het tikken van dit bericht en zie dat de zolder pod inmiddels ook op excellent signal staat. Dus, zelfs verbetering van de oude status die hij had. Heel tevreden hier 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes

@Sabrinab83  

Als eerste ben ik blij dat het je is gelukt en dat alles weer is goed is. Ik heb maar 1x een reset gedaan maar ik had alle pods bekabeld op elke etage, dat heb ik gedaan wegens onze buur kids die hebben al 2x de wifi gehackt dus ik bekabel alles behalve iPhone's en ipad's en mijn Macbook maar de rest is alles bekabeld, daar had ik even geen rekening mee gehouden.

 

Maar zoals jij het hebt gedaan is ook optie vanuit de App dat is ook nog mogelijk, wat ik al zei ze liggen hier in de kast en ik zal morgen even in stopcontact doen, want ze gaan hier weer gebruikt worden. Zonder kabel dan kom je op afstand tussen de 3 en 6 meter, behalve de eerste Pod die is bekabeld achter het modem en Modem wifi staat uit.

 

Maar ik ga dit topic en ben blij dat het jou is gelukt is en zeker deze tip mee van je.

Wat je kan doen dit heb ik gedaan: in de Meterkast hangt dan voorheen Pod nu deco aan modem met kabel en op poort 4 hang kabel naar de  TP-Link Switch € 9,95 bij de grote Action winkel daar loopt een kabel naar de slaapkamer waar ook een swicht dezelfde die op poort 2 UTP naar Deco (voorheen Pod 2 ) maar ook mijn TV en AppleTV zijn bekabeld, nog 1 poort vrij, en een kabel via de switch meterkast naar Zolder naar Deco 3 (voorheen Pod 3) 

 

Poort 2 van me modem loopt rechtstreekse kabel naar een 8 poorts Switch van D-Link om mijn apparaten zoals Next, TV, BlueRay maar mijn Bureau de Laptop van mijn partner of als ik weer PC aan opknappen ben. En modem poort 3 hangt dan een WD MyCloud Home (nieuwe) op de Switch de oude Cloud.

 

Mocht er iets zijn kan je altijd berichten en ben blij dat het gelukt, mocht je signaal iets minder worden, zou je ze nog iets dichter bij de andere pod kunnen zetten, of bekabeld. Dan kom ik gewoon helpen.

 

Ja vind super dat het je zelf gelukt is, 👍🏼

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic