Cestmoi

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart WiFi netwerk dekking goed, internet traag

Sinds een paar weken SmartWifi in huis twee pods.

Maar sindsdien constant instabiel internet.

wifi telkens goed bereik maar internetsnelheid instabiel

Variërend van 250 naar 1 mb op dezelfde plek

hierdoor ook problemen met meetings etc

als voorbeeld een foto van vol WiFi en traag internet

wat is de oplossing?

D059646F-C7F0-47DD-9961-C342C16A55E5.png

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe maken de pods verbinding met het modem?

Via wifi of bedraad.

Indien via wifi, hoever zijn ze van het modem / van elkaar verwijderd met hoeveel en wat voor muren / plafonds ertussen?

 

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad voor een nieuwe netwerk start?

Cestmoi
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Bert,

 

Dank voor je reactie. Inmiddels dit gedaan en ook gehele modem gereset naar fabrieksinstellingen. Maar hetzelfde probleem blijft bestaan.

 

Een hub op ca 8 meter van de modem op dezelfde verdieping met dunne wandjes

een hub op 3 meter een verdieping hoger.

Geen bedrading alleen draadloos verbonden.

 

Als ik zie, met de smart WiFi app, dat er een connectie is met het modem is snelheden boven de 200 mb, zodra het via de hub gaat erg lage snelheden maar wel vol WiFi ontvangst.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat de eerste hub iets te ver van het modem af zit met te veel weerstand ertussen.

De hub moet ook het modem nog kunnen bereiken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Cestmoi leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken voor tips en advies. En je hebt gelijk, instabiel internet is nooit prettig. Helemaal niet als je met hulp van de Smartwifi Pods niet optimaal gebruik van je verbinding kunt maken.

Heb je nog iets aan de tips van @Bert

Uitgelicht topic