martijn1985

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Slechte verbinding cs2004

Iemand verstand van de onderstaande gegevens over mijn verbinding..?  Heb vaak en veel last van storingen. Alles is correct aangesloten door een monteur van Ziggo maar sinds kort kom5 de storingcode cs2001 en cs2004 regelmatig in beeld.  Ook gaat het geluid wel door maar staat het beeld stil.A3F75E76-0BA7-4232-8A63-56B79C439500.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Geen probleem, zo had ik het ook niet opgevat. Mijn reactie in jouw andere topic was iets te kortaf, maar het openen van meer dan een topic werkt vaak averechts en kan veroorzaken dat zaken langs elkaar gaan lopen. Wanneer een nieuwe reactie in dit topic geplaatst wordt, komt het weer bovenaan te staan in het overzicht en andere community-gebruikers kunnen dan hierop inhaken.

 

De SYNC timing failures geven simpel gezegd aan dat er vrijwel continu signaalverlies/-uitval is, dit moet verder worden onderzocht door Ziggo, ik heb de moderators ingelicht. Ik sluit niet uit dat een nieuwe monteursafspraak noodzakelijk is.

Bekijk in context

46 Reacties 46
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De downstream- en upstream-waarden zijn goed, maar het modem lijkt een aantal kanalen niet goed te kunnen koppelen, de modulatie zou op alle kanalen 256-QAM moeten zijn.

 

Hoe is de Mediabox aangesloten via coax? In geval van een Mediabox Next of Next Mini, is deze via ethernet (bekabeld) of Wi-Fi verbonden? Eventueel kun je ook een of meerdere foto's plaatsen van de aansluitingen.

 

Daarnaast kun je een foto plaatsen van de diagnostiek-pagina van de Mediabox. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening, en kies achtereenvolgens de opties Instellingen, Netwerk, Diagnostiek.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

tobiastheebe bedankt voor je reactie,

We hebben een mediabox xl aangesloten met coax kabel en verbonden via wifi.

diagnostiek geeft aan dat het signaal goed is maar de internet verbinding traag

A0E108B6-681E-4955-8193-F0548918FCD0.jpeg

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wanneer is dit aangesloten door een monteur? Ik gok al wat jaartjes geleden namelijk. het modem "mag" namelijk niet op de versterker aangesloten zijn. zeker niet als dit een wit modem is. een xl mag je juist niet verbinden met internet omdat deze een intern modem heeft en anders werkt voor de interactieve diensten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

In dit geval is een TC7210 in gebruik.

 

Ik vermoed dat de monteur alles via de versterker heeft aangesloten i.v.m. een hoog vereist zendvermogen in de upstream. De upstream wordt nu 1 dB versterkt en zou bij aansluiting via splitter 4 dB gedempt worden. Het vermogen van 45~46 dB komt in die situatie op 50~51 dBmV uit, terwijl dit maximaal 49 dBmV dient te zijn.

 

Gezien er een btv 1 IEC-NL is geplaatst, kan de installatie m.i. niet ouder dan ~4 jaar zijn.

 

@martijn1985 Van de Mediabox XL kun je ook nog de downstream/upstream-gegevens plaatsen, door een PC hierop aan te sluiten via ethernet, 192.168.192.1 te openen in de browser en in te loggen met username en password admin.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De versterker is inderdaad door een ziggo monteur geleverd (zonder kosten) en aangesloten, ongeveer 2 a 3 jaar geleden. Hoe zou ik de modem moeten voorzien van de coax aansluiting?  En maakt het ook uit in welke poort de aansluitingen zitten?

 

Modum is een technicolor (zwart) en de Horizon is niet via een etherkabel aangesloten maar via wifi

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Het ingebouwde modem van de Mediabox XL is al aangesloten via coax. Het maakt inderdaad uit welk apparaat op welke tap/aansluiting van de versterker wordt aangesloten (elke tap heeft een andere versterking), daar zou ik nog even niets aan veranderen.

 

Zie verder mijn vorige reactie.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja dat wil ik wel doen maar heb zo geen ethernetkabel beschikbaar

Ga dit morgen even regelen en proberen of ik het voor elkaar kan krijgen om die gegevens van de mediabox te krijgen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Dat is prima, ik zie de gegevens graag tegemoet.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe  
het is gelukt, 

10FA0DA3-92F7-4928-A015-73BA742558FB.jpeg

AE80EC7E-893A-4043-B025-0D5AA11A1941.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Deze waarden zijn vrij goed en ik kan hieruit de foutmeldingen niet verklaren.

 

Ik zou je willen vragen om de Mediabox XL tijdelijk direct op het AOP aan te sluiten om te controleren of dit de foutmeldingen oplost, maar dan heb je een IEC/F-verloopstekker nodig.

 

Is de Mediabox via een contactdoos aangesloten of direct op de kabel uit de muur?

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe 

De mediabox is aangesloten via een wandcontactdoos circa 3 meter van het aop met daarna een coax kabel van circa 1,5 naar de mediabox.

 

vandaag niet alleen vaak stilstaand beeld maar ook wifi problemen, slechte verbinding met ipad. Soms geen verbinding mogelijk. Op de tv komt is nu ook een tijdje de fout cs9097 in de diagnostiek te zien

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Het modem gaf eerder al problemen aan met de kanaalmodulaties in de downstream. Hoe zien de downstream/upstream-gegevens (van het modem) er nu uit?

 

Ziggo kan kosteloos een splitter POA-01-B en IEC/F-kabel toesturen, waarmee je de aansluitwijze kunt verbeteren (modem en versterker op splitter aansluiten). Echter is zeer waarschijnlijk een nieuwe monteursafspraak noodzakelijk i.v.m. het (te) hoge vereiste zendvermogen in de upstream.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

AB4A78FA-C525-40F8-B2FC-E83C62780B70.png

Modem net vandaag voor deze uitslag weer van het stroom gehaald om de wifi weer op orde te krijgen, lijkt nu een betere uitlag te zijn voor de downstream @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

In dit geval was het beter geweest om deze acties in omgekeerde volgorde uit te voeren (gegevens ophalen alvorens het modem opnieuw op te starten), eventuele signaalproblemen die (indirect) de problemen met Wi-Fi veroorzaakten konden dan aan het licht komen, maar zijn nu niet meer zichtbaar.

 

Ik vermoed toch dat er iets in de upstream speelt, zoals ik eerder al had aangegeven. Je kunt vanaf nu in de gaten houden of het vermogen fluctueert. Andere gegevens (US MER en CER) moeten door Ziggo worden gecontroleerd, deze zijn alleen op het CMTS zichtbaar.

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe 

Ja daar heb je gelijk in, was inderdaad beter geweest de gegevens vooraf te bekijken.

Misschien stomme vraag maar welke kolom moet ik in de gaten houden?

 

Wat betreft het signaal van de tv, terugkijken wordt regelmatig onderbroken en afgekapt door een foutmelding en stilstaand beeld is een blijvend ding ondanks het resetten van de  mediabox.

 

Zal maar een afspraak maken met een monteur zodat ze alles even goed kunnen nagaan, misschien zoals ook al eens eerder het geval is geweest zit de fout in de groene kast voor mijn huis. Daar zijn ze in het verleden ook al eens bij geweest.

 

Wat zou jou advies daarin zijn?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De waarden zoals ze nu worden getoond door het modem zijn goed. Belangrijkste is dat er geen grote fluctuaties zijn in vermogen (power) en MER (SNR). Ook moet de modulatie op alle kanalen 256-QAM (DS) en 64-QAM (US) zijn en niet naar 'Unknown' verspringen zoals eerder. Tenslotte moeten alle 16×4 kanalen op 'Locked' (gekoppeld) blijven staan.

 

Mijn advies richting een monteur is om extra op het zendvermogen (upstream) te letten i.v.m. wat ik eerder geschreven had: de upstream wordt nu 1 dB versterkt en zou bij aansluiting via splitter (aanbevolen aansluitwijze) 4 dB gedempt worden. Het vermogen van 45~46 dB komt in die situatie op 50~51 dBmV uit, terwijl dit maximaal 49 dBmV dient te zijn.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @martijn1985,

Welkom op de Community! Ook fijn dat er in dit topic al goede adviezen staan, want een slechte verbinding en foutcodes zijn natuurlijk niet prettig!

Als je wil, kunnen we vanuit hier ook een monteursafspraak maken. Als dat oké is, is het belangrijk dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien, maar moderators kunnen dan gelijk de juiste gegevens erbij pakken. Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

martijn1985
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag @Erik P 

Het lijkt mij een prima idee om een afspraak te maken met een monteur, de trage wifi en foutmeldingen blijven elke keer terug komen na opnieuw opstarten van de mediabox en modem.

Media box wordt ook vrij warm, ondanks dat de ventilatiekanalen vrij zijn van stof. Kan zijn dat het ook problemen geeft.

 

Graag vernemen wij wanneer we een afspraak kunnen maken.

 

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@martijn1985, ik heb de afspraak gepland op 12-07 tussen 8:00 en 13:00 uur. 

Je ontvangt een mail ter bevestiging en een SMS met een link naar de agenda van de monteur. Hier kun je de afspraak wijzigen als het moment wat ik heb gepland niet goed uitkomt 🙂 

Trek je aan de bel bij vragen? Natuurlijk zijn we ook erg benieuwd naar de uitkomsten van de afspraak met de monteur 🙂  

Uitgelicht topic