1
Vraag
2
Reacties
RGJ

Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Serverfout: 530 Je moet eerst inloggen als je poort 25 gebruikt - Opgelost

Omdat ik in een tijdelijke woning gebruik moet maken van een ander (draadloos) netwerk dan gebruikelijk krijg ik na het verzenden van een mail de melding 'Serverfout: 530 Je moet eerst inloggen als je poort 25 gebruikt'. Inmiddels bij de instellingen voor de uitgaande e-mail de poort gewijzigd van 25 naar 587, maar dan krijg ik dezelfde melding. Ik gebruik Outlook 2010 op Windows 7. Voorheen maakte ik bekabeld gebruik van mijn eigen netwerk en vanaf vandaag dus van een nieuw draadloos netwerk. Voor de goede orde: het heeft thuis altijd probleemloos gefunctioneerd met onderstaande instellingen. Via mijn mobiel kan ik overigens wel gewoon mails versturen via het nieuwe draadloze netwerk.

Wie herkent mijn probleem en heeft een oplossing? Alvast dank voor het meedenken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Heb ondertussen andere topics gevonden met hetzelfde probleem (had ik al gedaan maar niet het juiste topic gevonden), en daar kwam ik de volgende tip tegen:
Bij 'server voor uitgaande e-mail' vakje 'verificatie vereist' aanvinken.
Dat blijkt inderdaad het probleem te verhelpen.

Bekijk in context

1 Reactie 1
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Heb ondertussen andere topics gevonden met hetzelfde probleem (had ik al gedaan maar niet het juiste topic gevonden), en daar kwam ik de volgende tip tegen:
Bij 'server voor uitgaande e-mail' vakje 'verificatie vereist' aanvinken.
Dat blijkt inderdaad het probleem te verhelpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic