Huh! Dit is wel héél toevallig dat ik dit nu net lees, een berichtje van amper een kwartier geleden.
TL/DR :
Ziggo doet aan serverside filtering en kan daar niets aan veranderen.
Als je dat een probleem vindt dan zul je je POP3 via een andere provider moeten laten lopen.
______________________________________________________
Ik kan je meteen uit je droom helpen.
Ik heb dit akkefietje al ruim één jaar lopen bij Ziggo.
Spaar je de tijd en moeite, je krijgt geen enkele oplossing van Ziggo.
Ziggo doet aan serverside filtering. Eérst over het hele domein (zegt Ziggo zélf) om jou te beschermen.
Maar ook op account-niveau.
Dat kun je ook zien als je naar ZiggoMail gaat.
Als je op ZiggoMail in je Spambox kijkt staan daar allerlei mailtjes die in de verste verte geen spam zijn.
De spamfilter werkt dus niet goed.
Van die mailtjes kun je dan aangeven dat het geen spam is door ze te selecteren en vervolgens op het 'Thumb Up' icoontje te klikken.
Daarna worden de door jou geselecteerde mailtjes terug gezet naar de Inbox.
Om vervolgens keihard weer terug gezet te worden naar je Spambox!
En idioot genoeg kun je van afzenders aangeven dat ze geblocked moeten worden.
Alleen worden die mailtjes niet geblocked maar blijven doodleuk in je Spambox gemikt.
Het spamfilter is ook helemáál niet 'zelflerend', zoals Ziggo beweert.
Want ik ben er al maanden mee bezig en het werkt nog steeds even krom.
En dat heb ik compleet gedocumenteerd, i.v.m. een evt. zaak voor de geschillencommissie.
Zelfs de reactie door Ziggo over het niet-functionerende spamfilter verdween in mijn spambox.
Juridisch overschrijdt Ziggo hier dus een grens, door te filteren op account-niveau zonder dat de klant daar enige invloed op heeft.
Van de Ziggo-klantenservice hoef je (uiteraard) niets te verwachten. Die roepen alleen maar dat het werkt zoals het werkt en dat daar niets aan te doen is en dat het allemaal in jouw belang en voor jouw veiligheid is. Je krijgt alleen maar aantoonbaar onzinargumenten.
Inhoudelijke kennis : 0,0
Benul : 0,0
Dus zowel technisch, procesmatig en juridisch is het volstrekt ruk.
_____________________________________________________________________
Ik maak alleen noodgedwongen tijdelijk gebruik van de Ziggo-Popserver en ga zo snel mogelijk weer terug naar mijn eigen domeinen bij Webreus.
Daar werkt het allemaal prima, en kost een hoop minder tijd en geld.