1
Vraag
2
Reacties
roel 1944

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Safe online verdwijnt telkens weer

Ik heb een abonnement op safe on line. Het programma verdwijnt uit mijn computer met de mededeling dat ik geen abonnement heb. Als het me lukt om het opnieuw te installeren dan verdwijnt het weer na een uur. Ik logde bij ING in en er verscheen op mijn scherm: Microsoft, u hebt 5 minuten om dit telefoonnummer te bellen.

Dat heb ik niet gedaan. Blijkbaar werkt mijn safe online niet. Wat moet ik doen???

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@roel 1944 schreef: Microsoft, u hebt 5 minuten om dit telefoonnummer te bellen.

 

Dit lijkt eerder op een criminele hack, ik heb deze melding nog nooit gezien na inloggen bij de ING en nog nooit ergens  gelezen.

En na inloggen bij de ING iemand bellen, die je zogenaamd gaat helpen, lijkt me eerder een mogelijkheid om iets met je bankrekening te doen wat je geld laat verdwijnen.

 

Kun je hier een schermafbeelding van plaatsen?

Welk telefoonnummer staat er bij die telefoonmelding?

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://www.google.nl/search?q=0308080204

 

Lijkt een full-screen melding van Windows te zijn, maar is een full-screen browser-window. Kan via Escape weer normaal gemaakt worden en dan kan de website gesloten worden.

 

Bescherm jezelf tegen oplichtingspraktijken met technische ondersteuning (microsoft.com)

 

Steefb_0-1628781396260.png

 

Zo werken oplichtingspraktijken met technische ondersteuning

Scammers kunnen ook contact initiëren door valse foutberichten weer te geven op websites die je bezoekt, ondersteuningsnummers weer te geven en je zo verleiden om te bellen. Ze kunnen uw browser ook in de modus volledig scherm plaatsen en pop-upberichten weergeven die niet verdwijnen, zodat uw browser wordt vergrendeld. Deze valse foutberichten zijn bedoeld om u bang te maken om hun 'technische ondersteuningsmeldpunt' te bellen.

 

 

 

Volg de stappen op deze Microsoft site voor een volledige scan.

Mijn pc beschermen met Microsoft Defender Offline

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@roel 1944 schreef: Microsoft, u hebt 5 minuten om dit telefoonnummer te bellen.

 

Dit lijkt eerder op een criminele hack, ik heb deze melding nog nooit gezien na inloggen bij de ING en nog nooit ergens  gelezen.

En na inloggen bij de ING iemand bellen, die je zogenaamd gaat helpen, lijkt me eerder een mogelijkheid om iets met je bankrekening te doen wat je geld laat verdwijnen.

 

Kun je hier een schermafbeelding van plaatsen?

Welk telefoonnummer staat er bij die telefoonmelding?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het kan ook dat je iets kwaadaardigs op je computer hebt die de installatie steeds verwijderd.

 

Start met een volledige scan van de windows beveiliging.

Daarna bijvoorbeeld deze.

Free Online Virus Scanner – Virus Removal Tool (malwarebytes.com)

roel 1944
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Microsoft malwareMicrosoft malware

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://www.google.nl/search?q=0308080204

 

Lijkt een full-screen melding van Windows te zijn, maar is een full-screen browser-window. Kan via Escape weer normaal gemaakt worden en dan kan de website gesloten worden.

 

Bescherm jezelf tegen oplichtingspraktijken met technische ondersteuning (microsoft.com)

 

Steefb_0-1628781396260.png

 

Zo werken oplichtingspraktijken met technische ondersteuning

Scammers kunnen ook contact initiëren door valse foutberichten weer te geven op websites die je bezoekt, ondersteuningsnummers weer te geven en je zo verleiden om te bellen. Ze kunnen uw browser ook in de modus volledig scherm plaatsen en pop-upberichten weergeven die niet verdwijnen, zodat uw browser wordt vergrendeld. Deze valse foutberichten zijn bedoeld om u bang te maken om hun 'technische ondersteuningsmeldpunt' te bellen.

 

 

 

Volg de stappen op deze Microsoft site voor een volledige scan.

Mijn pc beschermen met Microsoft Defender Offline

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een melding die via je browser weergegeven wordt, mogelijk zit er iets in je browser wat constant die verbinding wil maken en dat bericht weergeeft.

 

Op het internet is te vinden dat dit een zeer gevaarlijk telefoonnummer is en criminelen op je computer willen komen via Teamviewer, om je geld afhandig te maken.

 

Hier nog een mogelijkheid om je PC te scannen, meerder manieren geeft meer zekerheid dat je het vindt.

 

Microsoft Safety Scanner Download - Windows security | Microsoft Docs

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic