1
Vraag
2
Reageer en help mee
Robin91NL

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Safe Online activaties: "Kan niet aanmelden"

Dag allen,

Nieuw account aan gemaakt wegens verhuizing omdat mijn oude abonnement niet mee kon verhuizen.

Ik heb Safe Online kunnen installeren op mijn pc middels de welkomstmail van Ziggo Safe Online.

Maar nu het probleem:

Ik wil hem nu ook installeren op mijn smartphone (Safe Online XL icm Vodafone). Als ik naar de Safe Online-portaal ga krijg ik de volgende foutmelding, zie bijgaande afbeelding

Wat moet of kan ik hier aan doen?

Andere browser gebruiken en/of cookies verwijderen heeft geen effect.

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

51 Reacties 51
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22571Posts
  • 1013Oplossingen
  • 7074Likes

Bij de 1 werkt het wel met mijn oplossing en bij de ander niet.

Ziggo Safe Online

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

installeer Malwarebytes free die kan je 30 dagen op alles laten scannen wat ie vind zet ie in de Quarantaine en handmatig kan je dit verwijderen en daarna PC herstarten. Na 30 dagen blijft de Scan functie en verwijder van Quarantaine actief, overige is licentie.

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

Anders even wachten tot 1 van de medewerkers weer de topic benaderd en dan dat zei nog nieuws hebben.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1088Posts
  • 116Oplossingen
  • 661Likes

Goedemorgen @Smartie!, momenteel staan er nog steeds tickets open voor het Safe Online probleem. Ik ben erg benieuwd of de oplossing van @Bert ook geholpen heeft of niet. Op dit moment zijn dit de storingen die de klanten ervaren met Safe Online: 

- Er zijn minder licenties beschikbaar dan zou moeten 
- De Ziggo Safe Online portal geeft een foutmelding als deze geopend wordt vanuit Mijn Ziggo, namelijk "COULD NOT LOG IN". Rechtstreeks via https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/ werkt meestal wel.

Ervaar jij dit ook? 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

- Er zijn minder licenties beschikbaar dan zou moeten 
- De Ziggo Safe Online portal geeft een foutmelding als deze geopend wordt vanuit Mijn Ziggo, namelijk "COULD NOT LOG IN". Rechtstreeks via https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/ werkt meestal wel.

Helaas hebben bovenstaande meldingen/acties hier geen effect gehad.

Krijg nog altijd de melding "Kan niet aanmelden"...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22571Posts
  • 1013Oplossingen
  • 7074Likes

@Danitsja  ik heet @Dave!  😂

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 794Posts
  • 79Oplossingen
  • 395Likes

@Robin91NL  en @Smartie!  Goedemorgen, we houden het nog steeds voor jullie in de gaten, het duurt lang, dat weten we maar we vergeten jullie niet! Op dit moment staat het ticket nog open maar we houden de moed er in hoor! 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Fijn dat je ons op de hoogte houd @Judith😊!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3587Posts
  • 296Oplossingen
  • 1374Likes

@Robin91NL  en @Smartie! we hebben weer een ('soort van') update gekregen over dit euvel.

Het onderzoek ligt nu bij F-Secure, we zijn in afwachting van resultaten vanuit hen. Op dit moment zijn er geen verdere updates tot er nieuws is vanuit de oplospartij.

Het is niet veel, maar ook niet niks. Het heeft de aandacht en er wordt aan gewerkt! 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank voor je update voor nu @Jacob!

Zoals ik in vorige reacties had vermeld, vind het al fijn dat jullie updates geven. Het ligt in ieder geval niet stil😉.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Wellicht dat ze bezig zijn met een oplossing? Laten we het hopen... 😉 

safe online onderhoud.png

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22571Posts
  • 1013Oplossingen
  • 7074Likes

Vanuit F-Secure is het nu wachten op update die Ziggo Safe Online weer doet werken, wanneer is onbekend, enige wat mij is gezegd dat we dit in de gaten moeten houden.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4249Posts
  • 581Oplossingen
  • 1524Likes

Ik ben ook even gaan kijken of het bekend is of er beweging in zit, aangezien jullie wel duidelijk merken dat er iets met onderhoud gaande is. 
Er is in het incident nog geen nieuwe update beschikbaar. Het is dus mogelijk dat het onderhoud dat je gespot hebt er mee te maken heeft, het is ook mogelijk dat het helemaal los staat van het openstaande incident @Robin91NL . Op dit moment kan ik daar nog niets zinnigs over zeggen ;-). 

Zoals beloofd houden wij moderators hier aan de achterkant het probleem in de gaten. Zodra er een update is, geeft 1 van ons een gil! 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4960Posts
  • 462Oplossingen
  • 1515Likes

Hi, 

Nog geen definitieve oplossing maar wel een update die ik even wil delen. Een mogelijke oplossing wordt namelijk momenteel getest. Zodra er meer nieuws is laten we het hier weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic