1
Vraag
2
Reageer en help mee
Robin91NL

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Safe Online activaties: "Kan niet aanmelden"

Dag allen,

Nieuw account aan gemaakt wegens verhuizing omdat mijn oude abonnement niet mee kon verhuizen.

Ik heb Safe Online kunnen installeren op mijn pc middels de welkomstmail van Ziggo Safe Online.

Maar nu het probleem:

Ik wil hem nu ook installeren op mijn smartphone (Safe Online XL icm Vodafone). Als ik naar de Safe Online-portaal ga krijg ik de volgende foutmelding, zie bijgaande afbeelding

Wat moet of kan ik hier aan doen?

Andere browser gebruiken en/of cookies verwijderen heeft geen effect.

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

51 Reacties 51
Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dag @Rikst,

Dank voor je update. Ik zag het probleem ook bij anderen in topics verschijnen inderdaad dat gebruikers het portaal niet konden bereiken.

Net even getest, ik krijg zelf nog geen toegang tot het 'portaal' van Safe Online. Dit geprobeerd middels cookies verwijderd en inloggen met diverse browsers.

Wellicht heeft het wat langer geduld nodig? Ik zal het in de gaten houden ieder geval... 🙂

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 228Oplossingen
  • 982Likes

Hi @Robin91NL! Kun je ondertussen al toegang krijgen tot Safe Online? 🙂 Kun je ons een update geven? 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dag @Carlien,

Ik had een soort 'algemeen' topic gevonden (zie topic), maar zou mijn reactie hieronder even zetten!

Bijgaande afbeelding krijg ik te zien na het proberen te openen van het F-secure portal via Mijn Ziggo -> Producten -> Internet Giga -> Beveiliging Instellen

Weer geprobeerd cookies te verwijderen, bekabelde verbinding ook geprobeerd zonder resultaat.

Wellicht ligt het probleem aan de servers of de SSO token bij F-secure?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22546Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7070Likes

Je kan nog 1 ding proberen, de Safe Online F-Secure Remove tool gebruiken.

Dan installeer Malwarebytes free die kan je 30 dagen op alles laten scannen wat ie vind zet ie in de Quarantaine en handmatig kan je dit verwijderen en daarna PC herstarten. Na 30 dagen blijft de Scan functie en verwijder van Quarantaine actief, overige is licentie.

Probeer dan nog eens Safe Online via Mijn Ziggo te installeren.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Zal ik morgen eens proberen ;).

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22546Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7070Likes

Ik hoop dat dit het is, echt allerlaatste wat je kan doen, anders moet er een ticket door een medewerker naar F-Secure worden aangemaakt. Ik houd topic in de gaten 😊

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Toch moet ik helaas melden dat dit niet heeft gewerkt.

Gelukkig wel beschermd tegen virussen middels Windows Defender, heeft ook geen haast... maar wel fijn als het opgelost word, kan ik hem weer installeren, hihi!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22546Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7070Likes

Denk dat maandag @Carlien  of @Rikst  door kunnen geven aan de juiste afdeling we hebben nu echt alles ondernomen en het werkt helaas niet. Je bent wel beschermd door Defender, maar leuk is anders.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ieder geval bedankt voor het reageren en het helpen naar een mogelijke oplossing @Dave! 

Ik wacht geduldig af.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5297Posts
  • 634Oplossingen
  • 2130Likes

Goedemiddag @Robin91NL 

Ik heb echt naar een speld in een hooiberg gezocht, maar ben bang dat je van mij ook niet veel wijzer wordt. 

Je geeft namelijk in eerdere berichten aan dat Safe Online wel werkt op 2 apparaten en je alles daarop hebt kunnen installeren. Ik wil de vraag wel even uitzetten naar een derde lijn voor onderzoek.

Heb je voor mij dan de volgende informatie?

Merk/Type apparaat:

Software versie toestel:

Software versie Safe Online app:

En wil je jouw gebruikersnaam van Mijn Ziggo toevoegen aan je profiel bij prive opmerkingen? 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dag @Jamyla,

Na de verwijderingstip met de F-Secure Remove tool zijn mijn installaties verwijderd. Deze had ik toen geïnstalleerd middels de welkomstmail die ik gekregen heb na activatie. Op mijn smartphone (Android) had ik deze ook verwijderd als test. Echter kan ik ze nu niet meer activeren met de inloggegevens van Mijn Ziggo (link in e-mail was 30 dagen geldig).

Wat is nu handig? Ik heb mijn gebruikersnaam/e-mail voor Mijn Ziggo in privé opmerkingen gezet mocht dit handig zijn!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 228Oplossingen
  • 982Likes

Oh hm dat is wel vreemd! Als je via Producten naar Internet gaat naar Safe Online en dan daar op instellen drukt, wat gebeurt er dan precies? @Robin91NL 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Onderstaande melding krijg ik te zien na de stappen...

safe online, foutmelding.png

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1075Posts
  • 115Oplossingen
  • 658Likes

Hmmm dit schiet niet op @Robin91NL, ik heb het doorgezet naar de IT afdeling zodat er weer grondig naar gekeken gaat worden. Helaas betekent dat wel weer afwachten. Zodra ik meer informatie heb ontvangen, bericht ik je weer. Excuses voor het ongemak!

Voor nu een schitterend weekend gewenst, geniet ervan.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

We wachten gewoon geduldig af. Mocht er iets gaan werken laat ik dit uiteraard weten.

Dank voor je update en ook een fijn weekend toegewenst!

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 794Posts
  • 78Oplossingen
  • 391Likes

Hopelijk heb je genoten van je weekend @Robin91NL. Het probleem dat je ervaart op dit moment met Safe Online is bij ons bekend, we hebben jou informatie doorgezet ter onderzoek. Hopelijk heb je nog een beetje geduld over, we hopen je zo snel mogelijk te kunnen voorzien van meer informatie! 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb zeker geduld en fijn dat het bekend bij jullie is.

Als er iets hier gebeurt laat ik het uiteraard weten!

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1075Posts
  • 115Oplossingen
  • 658Likes

Goedemorgen @Robin91NL, we zijn je niet vergeten voordat je dat gaat denken 🙈. Maar het probleem wordt nog onderzocht samen met de aanbieder en hierdoor is er momenteel nog geen verwachte oplostijd te benoemen. Excuses voor het ongemak. 

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Haha, dat dacht ik ook niet hoor. Fijn dat jullie toch even een update geven 😉.

Tuurlijk willen we het opgelost hebben, hopelijk komt dat moment steeds dichterbij...

Zoals in vorige berichten te lezen is ben ik gelukkig beschermd middels de standaard Windows Defender, toch iets!

Smartie!

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit opgelost? Ik ben al maanden bezig om de zogenaamde gratis safe online xl voor 20 apparaten te kunnen installeren, maar krijg steeds te horen dat dit een collectief probleem is van safe online, Er zou contact me me worden opgenomen als het probleem is opgelost, maar dat is ook aleer 10 dagen geleden........... Ik snap niet waarom het bij de één wel werkt en bij mij dus niet en al heel lang niet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic