1
Vraag
2
Reageer en help mee
Robin91NL

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Safe Online activaties: "Kan niet aanmelden"

Dag allen,

Nieuw account aan gemaakt wegens verhuizing omdat mijn oude abonnement niet mee kon verhuizen.

Ik heb Safe Online kunnen installeren op mijn pc middels de welkomstmail van Ziggo Safe Online.

Maar nu het probleem:

Ik wil hem nu ook installeren op mijn smartphone (Safe Online XL icm Vodafone). Als ik naar de Safe Online-portaal ga krijg ik de volgende foutmelding, zie bijgaande afbeelding

Wat moet of kan ik hier aan doen?

Andere browser gebruiken en/of cookies verwijderen heeft geen effect.

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Uitgelicht
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 784Reacties
  • 77Oplossingen
  • 389Likes

Hopelijk heb je genoten van je weekend @Robin91NL. Het probleem dat je ervaart op dit moment met Safe Online is bij ons bekend, we hebben jou informatie doorgezet ter onderzoek. Hopelijk heb je nog een beetje geduld over, we hopen je zo snel mogelijk te kunnen voorzien van meer informatie! 

51 Reacties 51
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17303Posts
  • 725Oplossingen
  • 4030Likes

@EnergieBoy Heb jij tips?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

@robbo  deze staat los van Vodafone 😉

@Robin91NLAls je naar Mijn Ziggo gaat staat daar onder Producten dan tabblad Internet je mailadres vermeld die he gebruikt voor Ziggo Safe Online, en hoelang is het terug voor je nieuwe account actief is, kan zijn dat ie niet in het systeem nog is verwerkt.

Misschien helpt dit:

Ziggo Safe Online

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17303Posts
  • 725Oplossingen
  • 4030Likes

@Dave! Ok ik dacht die remove tool dat deze alleen voor pc was.... Vandaar ik geen ervaring heb save online op mob. en geen vodafone. Ik ben uiteraard bekend met de ( pc) remove tool. Deze ook vele male geadviseerd😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

Nee ook telefoon en iPhone werkt het iets anders dan moet je naar Instellingen > Algemeen > iPhone/iPad Opslag > Opruimen en daarna Verwijderen.

Voor de rest kan je de remove tool overal voor gebruiken 😉 Maar er moet een oranje beeld komen met de licenties, en groen + plusje zodat je op dit apparaat krijgt via dat scherm kan je ook de licenties weer vrijgeven en her gebruiken.

EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11355Posts
  • 575Oplossingen
  • 3944Likes

Even iets geks hoor, maar de TS heeft het toch over z'n PC?
Lees: op mijn pc middels

Daarnaast lees ik niets over dat deze al geïnstalleerd was en dan gewist moet worden. Gelukkig heb ik geen verstand van Ziggo Safe Online dus ik hou mijn handen hier vanaf 😂😎🤣. Gebruik Apple producten en dan is deze Safe Online niet nodig 😊

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas heeft de mogelijke oplossing van @Dave! geen effect gehad. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als ik op de knop "Beveiliging instellen" druk. Ook is hiermee met de Removal Tool (maar dat wist ik) Ziggo Safe Online verwijderd.

Misschien moet een Ziggo mod toegang tot het portaal opnieuw activeren?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

@EnergieBoy  ik denk dat  @robbo  Vodafone zag voorbij komen en dacht aan jou 😉 maar dank je voor je reactie. Komt goed hier 😊

@Robin91NL  omdat je een nieuw Ziggo Account hebt hebt denk ik dat hij niet is geactiveerd nog,

Omdat te checken zie je in Mijn Ziggo wel al je producten staan, zo niet dan is de administratie nog niet op orde, geen probleem, wacht even dan met de installatie en doe het even met de beveiliging die je hebt.

Ik ga even aan een Medewerker vragen of ze in je account kunnen kijken.

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel, waar je nu woont, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen

Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11355Posts
  • 575Oplossingen
  • 3944Likes

Ik laat het verder over aan een moderator. Denk dat die de beste aangewezen persoon is om te helpen. 

Fijne pinksterdagen 🙃

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4955Posts
  • 461Oplossingen
  • 1511Likes

Hi @Robin91NL 

Ik heb een kijkje voor je genomen, ik zie Safe Online XL nog niet actief staan. Er is al wel een koppeling tussen je Ziggo en Vodafone abonnement. Ik heb nu aan opdracht aangemaakt om alle gratis extra's waar je recht op hebt z.s.m. actief te zetten. Deze heeft een doorlooptijd van 3 tot 5 werkdagen. Dit zullen we eerste even moeten afwachten.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank voor je reactie @Rikst, wachten we dat af.

Voor nu iedereen een fijne pinksterdagen toegewenst!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

Jullie ook EnergieBoy 😊 en dank je voor je input 👍

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

Graag gedaan @Robin91NL  en blij met je terugkoppeling en dat van @Rikst  zo zie je, met beetje hulp komen we weer verder. Ik wens u ook fijne Pinksterdagen en geniet er van.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4955Posts
  • 461Oplossingen
  • 1511Likes

Hi @Robin91NL 

Als ik nu bij je abonnement kijk, dan zie ik de gratis extra's en dus ook Safe Online XL beschikbaar staan. Is het bij jou inmiddels ook gelukt?

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dag @Rikst,

Safe Online portaal is nog niet bereikbaar. Geprobeerd met diverse browsers en het verwijderen van Cookies.

Ik krijg nog steeds hetzelfde bericht:

"Als u toegang wilt hebben tot Safe Online, moet u zich abonneren op de service of contact opnemen met de ondersteuning om het probleem op te lossen.".

Gek, want ik heb ieder geval 1 exemplaar (uit de welkomstmail) geïnstalleerd staan op de laptop.

De rest werkt gelukkig wel qua extra's waarvoor dank!

Het grappige is wel dat ik dit probleem eerder heb gehad met mijn oude account/klantnummer: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Kan-Safe-Online-niet-installeren-niet-aangemeld/m-p/28532#M17...

Dit probleem was zelf verholpen door cookies e.d. te verwijderen en wat geduld hebben waarschijnlijk, maar nu helaas niet...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

@Robin91NL  Heb je al gekeken in Mijn Ziggo dan bij producten en tabblad internet.

bij Safe online moet je tijdens  inloggen je Mijn Ziggo invullen en dan zou het moeten werken.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dag allen,

Ik heb even een (tijdelijke) oplossing / workaround ontdekt.

Safe Online op mijn smartphone kunnen installeren door een installatielink te sturen naar mezelf via het programma op PC via de knop "Toevoegen".

Beide apparaten geven netjes aan dat er nog 18 van de 20 open zijn, hiermee bevestigt het programma dat Safe Online XL actief is.

Voor nu dus even opgelost, al is het vreemd dat ik dan niet makkelijk via Mijn Ziggo naar het 'portaal' kan...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22541Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7069Likes

Je kan ook met die zelfde scherm licentie's weer vrijgeven voor apparaten die er niet zijn, misschien wist je dat of nog niet, de grijze vlakjes met apparaten zijn licentie vrijgeven dan heb je er weer genoeg.

Even een tipje 😉

Maar goed dat het werkt.

Robin91NL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Goede tip! Nog niet nodig, maar goed om te weten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4955Posts
  • 461Oplossingen
  • 1511Likes

Hi @Robin91NL, naast dat Safe Online XL bij jou niet goed stond, speelde er nog een ander algemeen probleem met Safe Online bij een groep klanten. Dat is enkele dagen geleden opgelost. Werkt alles bij jou nu ook weer helemaal zoals het hoort?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic