1
Vraag
2
Reacties
RienW

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Raspberry Pi plotseling IPv6-adres

Ik heb al enige jaren een server op mijn raspberry pi. De Raspberry Pi heeft een vast IPv4-adres in mijn modem. Ik kan de Raspberry Pi dus (binnen mijn netwerk) in de browser benaderen door in te tikken 192.168.178.14.

 

De laatste tijd lukt dat niet meer. Ik denk dat dat komt omdat hij nu in mijn connectbox bij "verbonden apparaten "het volgende geeft: "Pi4_Server_LAN - 2001:1C02:200C:BE00:4651:32C5:FD2:6641/64". Dat IPv6-adres kan ik wel in mijn browser intikken, maar dat herkent hij niet.


Kan ik IPv6 op mijn modem uitzetten?
Hoe kan ik een IPv6-IP-nummer in mijn browser ingeven?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat zou via http://[2001:1c02:200c:be00:4651:32c5:fd2:6641] moeten lukken. Wat geeft ifconfig -a aan op de Raspberry Pi, is daar nog een IPv4-adres zichtbaar en zo ja, welke?

 

Het is nooit mogelijk geweest om zelf IPv6 uit te schakelen op de eRouter van het modem, het wordt ook niet meer door Ziggo uitgevoerd sinds Full Dual-Stack in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar is.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat zou via http://[2001:1c02:200c:be00:4651:32c5:fd2:6641] moeten lukken. Wat geeft ifconfig -a aan op de Raspberry Pi, is daar nog een IPv4-adres zichtbaar en zo ja, welke?

 

Het is nooit mogelijk geweest om zelf IPv6 uit te schakelen op de eRouter van het modem, het wordt ook niet meer door Ziggo uitgevoerd sinds Full Dual-Stack in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar is.

RienW
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de vlotte reactie.

 

Vreemd, maar ik had de oplossing met de "rechte haken" al op internet gevonden en ook geprobeerd. Toen zonder resultaat, maar nu lukt het wel. Zal dus eerder wel iets verkeerd hebben gedaan.

 

Vreemd dat de medewerker van de klantenservice van Ziggo dat niet heeft genoemd als oplossing. Je mag toch verwachten dat zo'n medewerker op de afdeling "internet" zo'n oplossing toch ook paraat heeft.

 

Maar goed, het probleem is hiermee opgelost.

 

Nogmaals dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic