Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo community, voordat ik het vergeet, allereerst fijne feestdagen en een gezond 2022 gewenst!
Achtergrond info: ik ben in bezit van een : Ziggo Connectbox, Type: CH 7465LG en sinds kort twee WiFi pods, waarvan één rechtstreeks aangesloten op het modem en de ander zonder in een stopcontact. Verder is er een Enphase(zonnepanelen) kastje alsmede de TV aangesloten op het modem. Het TV- signaal loopt via de coax. Op de TV is een Harmen Kardon Citation bar 700 , aangesloten via HDMI) voo TV geluid. Het radio signaal, je kunt tot 8 zenders opslaan in de Citation, komt binnen via WiFi op de Citation bar welke op zich weer een draadloze verbinding heeft met een bijbehorende subwoofer. Verder wordt WiFi gebruikt door een printer, Tablet en twéé telefoons! Pff.
Nu het probleem: het radiosignaal via WiFi valt soms weg en komt ook wel weer terug maar is irritant natuurlijk en dit probleem deed zich ook al voor vóórdat ik de WiFi pods had. Volgens klantenservice is de installatie in prima conditie en zijn er geen signaal problemen! Zij stellen voor om de snelheid te verhogen, wat ik uit commercieel oogpunt wel begrijp.
Heeft iemand een suggestie wat leidt tot de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo allen, de beste wensen voor 2022!
Wat mijn (probleem) melding betreft heb ik, zoals eerder gemeld, dit probleem bij Harmen Kardon gemeld. Zij zijn op de hoogte van dit probleem en konden dit ook zelf reproduceren op diverse apparatuur van hen. Overigens komt blijkt dit probleem ook bij b.v. Sonos gebruikers voor te komen, aldus diverse internet items hierover.
HK heeft het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt word door TUNEIN, gebruikt door Google Home om draadloze apparatuur te koppelen.
Het probleem, althans in mijn geval, zit hem dus niet in mijn WiFi ! Overigens lijkt het erop dat het radiosignaal minder verstoringen vertoont maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
Derhalve wens ik dit item van mijn kant hier te sluiten.
Hallo allen, even een update mijner zijds.
Ik heb mijn probleem aangemeld bij Harman Kardon. Deze firma is er, na meerdere klachten van gebruikers van diverse type HK apparatuur, die gebruik maakt van TUNEIN, naarstig opzoek naar een oplossing maar kunnen niet aangeven op welke termijn er een oplossing komt. Ook melde HK dat zij het probleem zelf hebben kunnen reproduceren waardoor je voorzicht zou kunnen concluderen dat het probleem richting TUNEIN gaat (eigen aanname!) Details of wat het probleem zou kunnen zijn weet ik en wil ik ook van weg blijven. Omdat klanten niet op de hoogte worden gehouden over de voortgang heeft de KlantenService aangegeven zelf 'af en toe' naar de status te vragen, hetgeen ik ook zal doen.
Iedereen bedankt voor het meedenken zover!
Groeten!
Even vanaf het begin om de oorzaak te vinden of om een aantal mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Onzin van de klantenservice om de snelheid te verhogen, radio vergt zo weinig bandbreedte dat dat geen invloed mag hebben.
Maar hoe luister je radio?
Internet, Digitaal van ziggo, via de FM van ziggo of via de FM over de ether?
Hallo Steefb, ik luister radio primair via WiFi en soms over de TV, dus coax.
Ook over de wifi moet het ergens vandaan komen.
Op zich zit er geen radio in het wifi signaal, dat is immers internet wat doorgeven wordt.
Heb je ook haperingen als je rechtstreeks van je tv luistert?
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 634000000 | 10 | 38 | 256qam | 5 |
2 | 602000000 | 10 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 618000000 | 10 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 10 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 642000000 | 10 | 38 | 256qam | 6 |
6 | 650000000 | 10 | 38 | 256qam | 7 |
7 | 658000000 | 10 | 38 | 256qam | 8 |
8 | 666000000 | 11 | 38 | 256qam | 9 |
9 | 674000000 | 11 | 38 | 256qam | 10 |
10 | 682000000 | 11 | 38 | 256qam | 11 |
11 | 690000000 | 11 | 38 | 256qam | 12 |
12 | 698000000 | 11 | 38 | 256qam | 13 |
13 | 706000000 | 11 | 37 | 256qam | 14 |
14 | 714000000 | 11 | 37 | 256qam | 15 |
15 | 722000000 | 11 | 37 | 256qam | 16 |
16 | 738000000 | 11 | 38 | 256qam | 18 |
17 | 746000000 | 11 | 37 | 256qam | 19 |
18 | 754000000 | 10 | 37 | 256qam | 20 |
19 | 762000000 | 10 | 37 | 256qam | 21 |
20 | 778000000 | 10 | 37 | 256qam | 23 |
21 | 786000000 | 10 | 37 | 256qam | 24 |
22 | 826000000 | 10 | 37 | 256qam | 29 |
23 | 834000000 | 10 | 37 | 256qam | 30 |
24 | 850000000 | 9 | 37 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 61987853289 | 3188 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984732626 | 2844 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984738043 | 3372 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984737847 | 3082 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984737096 | 2851 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984739346 | 2607 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984739684 | 3013 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984740270 | 2064 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984741630 | 2514 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984735411 | 2164 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984732761 | 2617 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984740938 | 3475 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984746136 | 3635 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984743547 | 3896 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984733566 | 3855 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984746381 | 3814 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984747838 | 4810 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984744568 | 6442 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984745733 | 7233 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984739114 | 5768 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984728602 | 6315 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984751284 | 4637 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984751261 | 5460 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984747172 | 5890 |
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 36000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 3 |
2 | 58800000 | 44 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 44500000 | 43 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 52000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 4 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Is dit wat je bedoeld Steefb?
Hierbij een foto van de aansluiting, voldoende info zo?
Ok, dan vermoed ik dat het radiosignaal via Google Home, waarmee ik de Citation soudbar en subwoofer heb geinstalleerd kan dat kloppen? Eerlijk gezegd ben ik hier niet zo in thuis, sorry.
Ik heb geen happeringen als ik radio via de TV afspeel!
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 634000000 | 10 | 38 | 256qam | 5 |
2 | 602000000 | 10 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 618000000 | 10 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 10 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 642000000 | 10 | 38 | 256qam | 6 |
6 | 650000000 | 10 | 38 | 256qam | 7 |
7 | 658000000 | 10 | 38 | 256qam | 8 |
8 | 666000000 | 11 | 38 | 256qam | 9 |
9 | 674000000 | 11 | 38 | 256qam | 10 |
10 | 682000000 | 11 | 38 | 256qam | 11 |
11 | 690000000 | 11 | 38 | 256qam | 12 |
12 | 698000000 | 11 | 38 | 256qam | 13 |
13 | 706000000 | 11 | 37 | 256qam | 14 |
14 | 714000000 | 11 | 37 | 256qam | 15 |
15 | 722000000 | 11 | 37 | 256qam | 16 |
16 | 738000000 | 11 | 38 | 256qam | 18 |
17 | 746000000 | 11 | 37 | 256qam | 19 |
18 | 754000000 | 10 | 37 | 256qam | 20 |
19 | 762000000 | 10 | 37 | 256qam | 21 |
20 | 778000000 | 10 | 37 | 256qam | 23 |
21 | 786000000 | 10 | 37 | 256qam | 24 |
22 | 826000000 | 10 | 37 | 256qam | 29 |
23 | 834000000 | 10 | 37 | 256qam | 30 |
24 | 850000000 | 9 | 37 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 61987853289 | 3188 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984732626 | 2844 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984738043 | 3372 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984737847 | 3082 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984737096 | 2851 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984739346 | 2607 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984739684 | 3013 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984740270 | 2064 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984741630 | 2514 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 61984735411 | 2164 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984732761 | 2617 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984740938 | 3475 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984746136 | 3635 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984743547 | 3896 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984733566 | 3855 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 61984746381 | 3814 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984747838 | 4810 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984744568 | 6442 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984745733 | 7233 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984739114 | 5768 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984728602 | 6315 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984751284 | 4637 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 61984751261 | 5460 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 61984747172 | 5890 |
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 36000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 3 |
2 | 58800000 | 44 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 44500000 | 43 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 52000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 4 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Is dit wat je bedoeld Bert?
Dat zal dan misschien via bluetooth gaan en staat los van ziggo of wifi.
Bluetooth problemen en oplossingen | Teufel Magazine (teufelaudio.nl)
It takes 2 to tango. Oftewel: je hebt altijd twee apparaten voor een bluetooth verbinding nodig. Je moet dus altijd bij zowel de zender als de ontvanger op zoek gaan naar de oorzaak.
Vergeet niet dat een bluetooth verbinding niet zo’n groot bereik heeft als bijvoorbeeld wifi. Check daarom of de afstand tussen zender en ontvanger niet te groot is.
Zijn er onnodig veel apparaten met een telefoon of tablet gekoppeld, verbreek dan alle niet-benodigde verbindingen.
Zorg ervoor dat er de bluetooth verbinding niet gestoord wordt door een materiaal als metaal. Ook een magnetron of wifi-router kan het signaal storen.
Ik heb een 3-tal radiozender in de Citation soundbar opgeslagen en als ik deze 's morgens aanzet met de afstandbediening staan er nog geen andere apparaten(telefoon of tablet) aan. Verder gebruik ik geen bluetooth voor het aansturen van de Citation! Desondanks kan ik de Citation wel aansturen vanuit Google Home om het geluid te regelen maar dit gaat zonder bluetooth en dus lijkt het mij dat alleen maar via WiFi kan zijn toch? De afstand tussen tablet en het modem is +/- 6 mtrt.
Bedankt voor deze link, ik zal dit z.s.m. uitproberen maar lukt niet meer vandaag.
Overigens CAST ik niets!
Ook ik had probleem dat mijn Harman Kardon soundbar soms stopte met radio spelen. Bleek dat radio signaal uitzending soms de Google assistent aanzetten, en zat te wachten op een opdracht. Opgelost door microfoon van soundbar uit te zetten. Hierdoor 80% van problemen opgelost, laatste 20% nog zoekende (wegvallen radio signaal)
Hi Majoor, fijn te horen(maar niet heus) dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb de microfoon standaard uit staan, ze hoeven niet alles te weten tenslotte!
In het display van mijn soundbar zie ik dat deze standaard Tunein Free gebruikt voor de radio zenders als ik deze aanzet om naar de geprogrammeerde radio zenders te luisteren, ik CAST dus NIETS vanaf welk apparaat dan ook! Mijn soundbar gebruikt WiFi met een Excellent signaal sterkte, zegt ie.
Nu lees ik op internet dat ook Sonos gebruikers soms met dit probleem kampen bij gebruik van TUNEIN maar een echter oplossing heb ik nog niet terug gelezen. Ik zoek en probeer verder! Groetjes
Hallo allen, even een update mijner zijds.
Ik heb mijn probleem aangemeld bij Harman Kardon. Deze firma is er, na meerdere klachten van gebruikers van diverse type HK apparatuur, die gebruik maakt van TUNEIN, naarstig opzoek naar een oplossing maar kunnen niet aangeven op welke termijn er een oplossing komt. Ook melde HK dat zij het probleem zelf hebben kunnen reproduceren waardoor je voorzicht zou kunnen concluderen dat het probleem richting TUNEIN gaat (eigen aanname!) Details of wat het probleem zou kunnen zijn weet ik en wil ik ook van weg blijven. Omdat klanten niet op de hoogte worden gehouden over de voortgang heeft de KlantenService aangegeven zelf 'af en toe' naar de status te vragen, hetgeen ik ook zal doen.
Iedereen bedankt voor het meedenken zover!
Groeten!
Bedankt,ben benieuwd voor vervolg..
Goedemorgen @Eaglenest
Allereerst de beste wensen voor 2022 🙂 We zijn inmiddels alweer een aantal dagen verder en zijn heel benieuwd hoe het er nu voor staat.
Hou je ons op de hoogte?
Hallo allen, de beste wensen voor 2022!
Wat mijn (probleem) melding betreft heb ik, zoals eerder gemeld, dit probleem bij Harmen Kardon gemeld. Zij zijn op de hoogte van dit probleem en konden dit ook zelf reproduceren op diverse apparatuur van hen. Overigens komt blijkt dit probleem ook bij b.v. Sonos gebruikers voor te komen, aldus diverse internet items hierover.
HK heeft het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt word door TUNEIN, gebruikt door Google Home om draadloze apparatuur te koppelen.
Het probleem, althans in mijn geval, zit hem dus niet in mijn WiFi ! Overigens lijkt het erop dat het radiosignaal minder verstoringen vertoont maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
Derhalve wens ik dit item van mijn kant hier te sluiten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...